Gå til innhold

Bygge hus eller bli gjeldsfrie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Vi er et ungt par, gift og helt sikre på at vi skal tilbringe livet sammen. Vi bor på bygda og har kjøpt et hus til 2,5 mill som vi er på god vei til å nedbetale, også eier vi ei hustomt nærmere sentrum (men likevell landlig og uten naboer). Vi har alltid drømt om et stort fint hus på den tomta, men med disse prisene er jeg så bekymret. Jeg har tenkt mye på det i det siste at et moderne flott hus muligens ikke vil gjøre livet bedre?  Jeg føler livet på mange måter hadde vært bedre/lykkeligere hvis vi bare fortsetter å bo i eneboligen vi har kjøpt nå… da kan vi betale ned lånet og leve livet med reising og barn. Vil jeg virkelig ha 5 millioner i gjeld? Hva ville dere gjort? Har dere noen tips?

Anonymkode: 94f91...79c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi satt i nøyaktig samme posisjon, og valgte å bygge hus. Har 5,5 milioner i lån, men siden huset er verd mye mer har vi rammelån og mulighet til å betale litt mindre i perioder slik at vi kan reise også :) Huset vårt stod ferdig nå i januar. Sykt fornøyd. 

Anonymkode: a38f1...59e

AnonymBruker
Skrevet

Trådstarter her. Takk for svar! Godt å høre at du ikke angrer 🙂 Saken for oss er at bygger vi for 5,5 mill får vi ikke solgt for mer enn 4 mill uansett, markedet her er skralt.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Trådstarter her. Takk for svar! Godt å høre at du ikke angrer 🙂 Saken for oss er at bygger vi for 5,5 mill får vi ikke solgt for mer enn 4 mill uansett, markedet her er skralt.. 

Ah, da blir det ikke helt likt nei. Vi har veldig lav gjeldsgrad på grunn av boligverdien, så da blir den økonomiske friheten litt større også. Men jeg tror nok jeg ville synes det var verd det uansett. Synes det er så deilig å bo i nytt og moderne hus. Vi tegnet det selv, så det er bygget akkurat slik vi ønsket det. 

Anonymkode: a38f1...59e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...