Gå til innhold

stormansgal

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_molly_*
Skrevet

Heisann..

Fikk høre idag at jeg er stormansgal :sur:

Og må igrunnen si meg helt uenig,sitter her med lite penger og billige møbler som koster halvparten av hva møbler vanligvis koster.

Kjøper billige møbler gjennom jobben som gjør at jeg får de billigt,men da er det som regel en liten skade på de.

Har en bil som er 200000 tusen billigere enn vedkommende som påstod at jeg er stormansgal.

Hva er tegnene på å være stormansgal?

Anyone...

Jeg har ikke helt peiling...men jeg lever billigt og kjøper ikke så mye ting og tang.Reiser til Danmark på ferie om sommeren og av og til en sverige tur for å handle billig røyk og diverse,men da er det snakk om en opp ned tur.

ARRRRG jeg blir irritert.

Noen som kan komme med noen gode punkter så jeg kan slenge arket i trynet på vedkommende og si at JEG ER IKKE STORMANSGAL.. :frustrert:

Hilsen Molly :klappe:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde jeg brydd meg døyten om, var jeg deg. På seg selv kjenner man andre, vet du.

Skrevet

Å være stormannsgalen vil jeg betegne som:

- Kjøpe ting for status / høre til i en spesiell gruppe

- Kjøpe ting en ikke egentlig har penger til

- For å være bedre så / skryte av til andre

Skrevet

Hi hi, jeg kan gi det et eksempel på å være stormannsgal: Mine foreldres naboer: Hver gang en av naboene bygde på huset kunne jo ikke de være dårligere, søkte byggetilatelse og satte igang de også... Så mens husene omkring har bygget på en gang hver, har dette huset blitt påbygget 6 GANGER! De to siste gangene var etter at deres to barn hadde flyttet hjemmefra :ler: . De har gjort mye annet rart også, men det som virkelig tok kaka, var da mannen i huset der kom på topp 10 - lista over hvem som tjente best i by'n, lista sto trykket i avisen. Den klippet kona behørig ut ... og (hold dere fast) hengte opp på utgangsdøra :hoho::hoho: DÉT er å være stormannsgal!

Skrevet
Hi hi, jeg kan gi det et eksempel på å være stormannsgal: Mine foreldres naboer: Hver gang en av naboene bygde på huset kunne jo ikke de være dårligere, søkte byggetilatelse og satte igang de også... Så mens husene omkring har bygget på en gang hver, har dette huset blitt påbygget 6 GANGER! De to siste gangene var etter at deres to barn hadde flyttet hjemmefra  :ler: . De har gjort mye annet rart også, men det som virkelig tok kaka, var da mannen i huset der kom på topp 10 - lista over hvem som tjente best i by'n, lista sto trykket i avisen. Den klippet kona behørig ut ... og (hold dere fast) hengte opp på utgangsdøra  :hoho:  :hoho: DÉT er å være stormannsgal!

:hoho:

Skrevet (endret)

Sannsynligvis mener de at du er flink til å kombinere de møblene og klærne du allerede har og å utnytte de pengene du tjener! Sannsynligvis har du også ambisjoner! Kan vel ikke annet enn å gratulere med vel utført jobb! :ler:

Oppriktig ment! Gi ¤%¤#! og nyt talentene!

Endret av Leo
Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Stormannsgal er et veldig negativt ord. Det er folk som vil virke finere enn de faktisk er. Derfor synes jeg ikke kvinnen som hengte opp lappen med inntekt på døren er stormannsgal - det e bare tåpelig ;)

Om stormannsgalskapen sier vi her på vestlandet: "Finst skal det vær om hele raua henger ute"!

Det vil si at stormannsgalne mennesker vil virke "rike og flotte" - men det er gjennomskuelig at de ikke er det.

Skrevet

Stormannsgal er etter min mening at man "posisjonerer" seg overfor "fine" folk, og driter i venner som har en mer vanlig livsstil.

Skrevet

Kjenner meg igjen. Vi mistet faktisk venner fordi vi kjøpte et hus på 400kvm. Ingen ser at huset faktisk er ei gammel røys og et pengesluk, tapeten henger og slenger, gulvene er enkelte steder bare sponplata! Vi elsker det, og med tiden kommer det til å bli et fantastisk sted for barna å vokse opp, med plass til hele vår store familie. Men vi jobber steinhardt for alt sammen. Og ingenting her er finere enn noen andres ting.Møbler og alt er gammelt skrammel. Sånn sett.

Alikevel vrenger folk leppa og kaller oss stormannsgale...Sjalusi, det er hva det er!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...