AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #1 Skrevet 15. april 2024 Dette blir veldig langt, beklager veldig for det!!! Jeg har nylig flyttet inn i en ny leilighet her jeg studerer og tenkte å invitere alle venninnene mine på en spillkveld med noe godt i glasset. I en samtale kom dette opp mellom meg og typen å han sa selv han hadde veldig lyst til å være med. Jeg sa det kan sikkert fikses men da syns eh du skal få me deg noen av dine venner også så du ikke er den eneste gutten. Litt tid gikk og jeg og typen hadde samtale igjen om dette jeg sier det er veldig begrenset med sitteplass her i leiligheten (planen var at han skulle ta med seg 4 stk). To av dem er vi allerede bestemt. De to andre vil han ta med seg sin roommate å en annen kompis han er close med, helt fair å naturlig valg det. Roommaten hans har kjæreste å hun forventer nok en invite om han skal til meg (noe jeg ikje har plass til) I tillegg sier eg til typen kanskje velg noen andre enn roommaten din? Han er ikje så gla i brettspill å slikt (typen min selv har sagt dette til meg tidligere) å blir veldig rart om han skal komme til meg en person med så å si null kontakt men jeg ikje har plass til dama hans. Da nektet typen min å velge noen andre å jeg sa rett ut, jeg forstår du er veldig close med roommaten din, men det er heller ikke fair at jeg alltid må ta iniativ for å bli bedre kjent med han, det burde egentlig vær din jobb om det er noe du ønsker. (Mens typen min var hos meg inviterte jeg roommaten hans og dama hans hjem til den gamle leiligheten min og hadde bakt til dem, har også ofte når jeg har bakt/laget mat sendt med kake, boller, foccacia pizzaboller osv til roommaten og dama hans om hun også er hjemme hos de da (har desverre hørt at i flere tilfeller så spiser bare typen di:/, når jeg gir så mye at det er nok til alle)) så har jeg sluttet, tenker jeg har bøyd meg nok vi har null kontakt men jeg har prøvd å dette burde vært typens ansvar å bygge et forhold mellom meg å hans venner ikke mitt. Jeg sa rett ut hvis dette er vanskelig for deg så går jeg bare for jentekveld, det var han ikke fornøyd me. Jeg ser ikke vennene mine så ofte så for meg var dette noe jeg gledet meg til å arrangere jeg fikk dårlig samvittighet så har aldri hatt denne kvelden fordi vi aldri kom til en løsning. Personlig syns jeg det e litt dårlig gjort å forvente at når jeg sier du kan ta med 4 å tenke jeg må fikse plass til 5 da får han arrangere selv. Noen meninger input på denne situasjonen? En annen mening typen min har er at jeg ikje kan ha besøk av alle venninnene mine å noen gutter uten han. Vi hadde en liten diskusjon om det å jeg sa jeg er delvis enig men alt kommer an på situasjon. La oss si hun ene venninna mi drar med seg to kompiser spillkveld hos meg å sier ifra 1t-30min før hadde jeg sagt til henne ofc bare å komme. Typen min forventer da at jeg asap skal ringe han/sende melding å si at det kommer to gutter eller si nei? Han sier selv han ikke hadde brydd seg om jeg var hos venninna mi og det var noen kompiser der? Men de får ikke komme hos meg uten han? Jeg kom så med et annet eksempel la oss si jeg har besøk av søskenbarnet mitt (han har en del venner her jeg bor), jeg hoster spillkveld og inviterer alle jentene mine bare for det sosiale og han spør om noen av hans kompiser kan komme jeg sier ofc for da er han ikje eneste gutten og har noen han kjenner. Da forventer typen min at jeg asap må invitere han også? Jeg vil bare ha litt meninger rundt dette og hva dere tenker. Jeg personlig ser hvor han kommer fra men føler jeg kan jo ha en pause fra kjærasten min også selv om jeg skal være med venner? Når jeg sa dette at av å til kan en liten slik pause vær godt for oss hvor jeg har spillkveld uten kjæresten min, så sa han bare vil du ha pause fra meg? Han ser kompisene sine hver dag, jeg gjør ikke det med mine venner kanskje (1 gang i uka). Jeg føler han ikke forstår at for meg må jeg få prioritere vennene mine uten at han er der Anonymkode: e6f76...309
Svigermor Skrevet 15. april 2024 #2 Skrevet 15. april 2024 Dette tullet skal du ikke finne deg i. Du kan invitere akkurat hvem du vil hjem til deg selv. Det er ikke noe å lure på engang. 8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #3 Skrevet 15. april 2024 Dump han. Han har issues Anonymkode: acaed...e0d 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #5 Skrevet 15. april 2024 Skulle si det virker som han ikke stoler helt på deg, men rart da at han sier han har ingen problemer med at hvis det er motsatt og du skal besøke ei venninne og det er noen gutter der så kunne han ikke brydd seg mindre Helt ærlig virker som han (mest sannsynlig og forhåpentligvis) isolerer deg Anonymkode: 53136...c43
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #6 Skrevet 15. april 2024 Det er din leilighet, og du er din egen sjef. Med mindre dere kommer fra en kultur hvor kvinner ikke får ha egne meninger, så bestemmer han ikke over deg. Hvis han har noe i mot at du har guttevenner, og du ikke har vært utro eller flørter villt med andre menn, så får han finne seg ei dame som lar seg kontrollere. Så lenge du har lyst til å invitere venner, så har du lov til det. Og det er HELT normalt å ha venner av begge kjønn uten at det er noe snusk. Har han et sjalusiproblem, så er det jo HAN som må fikse det, ikke du. Om du begrenser deg selv fordi han er psykelig sjalu, så gjør du han faktisk sykere, for da bekrefter du på en måte at han har grunn til å ikke stole på deg. At eneste grunnen at du er trofast, er fordi han passer på at du ikke er det. Anonymkode: 19e12...d07 2
Gjest ZarahSweet Skrevet 15. april 2024 #7 Skrevet 15. april 2024 Ehm. Ingen bestemmer hvem jeg inviterer hjem til meg👀 Har ofte besøk av venner, både venninner og kompiser. Typen min ville aldri blandet seg inn i det🤷🏻♀️ Du inviterer de du vil og han kan finne på noe for seg selv😎
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #8 Skrevet 15. april 2024 Du kan jo bare slutte å spørre om hans mening, og gjøre som du synes er best i ditt hjem? Bare tull at du må få ham over som anstand hvis det kommer gutter sammen med venninnene dine. Enig med deg at det kan være godt å bytte litt på hvem man treffer sosialt. Han kan ikke oppføre seg som et klistremerke. Anonymkode: 4f518...d74 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #11 Skrevet 15. april 2024 Det er så innmari rødt flagg, det der. Løp, løp, løp! Anonymkode: 2960c...2ca
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #12 Skrevet 15. april 2024 Typen godtar ikke? Not my problem sier du da Anonymkode: b240f...8ce
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #13 Skrevet 15. april 2024 Du, han der må du være litt forsiktig med, om du går med på kravene hans nå, så vil det etterhvert komme flere krav. Han vil ta mer og mer kontroll, og det blir mer og mer vanskelig for deg å sette grenser. Så sett grenser nå med en gang, du gjør som du vil, for du bestemmer helt selv. Høres ut som han enten er usikker på seg selv, eller liker å ha kontroll, det er uansett hans problem, og det er han som må ordne opp i det. Du er ung, du skal leve livet nå, være med venner, bygge nettverk og finne deg selv. Man kan fint ha en kjæreste da, men kjæresten er ikke alt. Anonymkode: d6629...1d3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #14 Skrevet 15. april 2024 Har han grunn til å ikke stole på deg? Anonymkode: 93989...f4d
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #15 Skrevet 15. april 2024 Hans problem, ikke ditt! Anonymkode: 3bdd2...5e9
regine Skrevet 16. april 2024 #16 Skrevet 16. april 2024 Du bestemmer i ditt hjem. hvem du vil invitere og når. Du har ikke "meldeplikt" overfor kjæresten om hvem du har på besøk. Her må du - som også andre har sagt - sette noen grenser for hvilke rettigheter han skal ha til å bestemme i ditt liv. Du er voksen, da bestemmer du selv.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #17 Skrevet 16. april 2024 Hvorfor var det et problem at han var eneste gutten? Hvorfor gjøre det så komplisert ved å måtte invitere andre så han også skal ha "noen å leke med"? Høres ut som en barnebursdag... Inviter akkurat hvem du vil. Vil typen din også være med er jo det hyggelig, om du vil ha han der. Du trenger ikke invitere hans kompiser i tillegg. Prøver han å legge noen føringer for hvem DU får invitere hjem til deg? Slå hardt ned på det, med en gang. Gir han seg ikke sporenstreks er det dumpegrunn i min verden. Anonymkode: fd5a5...2bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå