Gå til innhold

Henrik Troy

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Roadrunner skrev (14 minutter siden):

Vi er halvveis i adventstiden, og jeg tenkte det var på sin plass med en liten oppdatering rundt min alternative adventskalender. 

Har blokkert etter hvert som diverse influensere har dukket opp på utforsk, så ligger litt foran skjema :fnise:

Slik ser listen ut så langt: Therese Lien, Anna Rasmussen, Sophie Elise, Casa del Nyhus, Sara Emilie, Shehed Raad, Rami Raad, Sidra Raad, Pilotfrue, Caroline Berg Eriksen, Ulrik Nygaard, Benedicte Haugaard, Isabel Raad, Nora Haukland, Kristin Gjelsvik, Monica Nyhus, Ulrikke Official, Kristina Andersen, Temuvikaren, Chris Nyhus, Iselin Guttormsen og Belinda Jacobsen.

22 stk blokkert :opplyser: - 12 dager igjen til jul

Noen av disse har jeg aldri sett noe på når de har dukket opp på utforsk, men de lå lagelig til for blokkering allikevel da de dukket opp på utforsk (sikkert fordi de fleste "vanlige" brått var borte). 

Føler jeg er i ferd med å ta tiden litt tilbake :jepp: Føles godt! 
(joda, jobber fremdeles litt med nysgjerrigheten, men tar meg selv i å tenke - hva er det egentlig jeg er nysgjerrig på? Andres tomprat i egen stue over et relativt innholdsløst liv?)

🙌🤩

• Liker 5
Skrevet
Roadrunner skrev (2 timer siden):

Vi er halvveis i adventstiden, og jeg tenkte det var på sin plass med en liten oppdatering rundt min alternative adventskalender. 

Har blokkert etter hvert som diverse influensere har dukket opp på utforsk, så ligger litt foran skjema :fnise:

Slik ser listen ut så langt: Therese Lien, Anna Rasmussen, Sophie Elise, Casa del Nyhus, Sara Emilie, Shehed Raad, Rami Raad, Sidra Raad, Pilotfrue, Caroline Berg Eriksen, Ulrik Nygaard, Benedicte Haugaard, Isabel Raad, Nora Haukland, Kristin Gjelsvik, Monica Nyhus, Ulrikke Official, Kristina Andersen, Temuvikaren, Chris Nyhus, Iselin Guttormsen og Belinda Jacobsen.

Noen av disse har jeg aldri sett noe på når de har dukket opp på utforsk, men de lå lagelig til for blokkering allikevel da de dukket opp på utforsk (sikkert fordi de fleste "vanlige" brått var borte). 

(joda, jobber fremdeles litt med nysgjerrigheten, men tar meg selv i å tenke - hva er det egentlig jeg er nysgjerrig på? Andres tomprat i egen stue over et relativt innholdsløst liv?)

Fantastisk! 🤩 

• Liker 8
Skrevet
Roadrunner skrev (3 timer siden):

Har gjort det samme! 

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Roadrunner skrev (På 12.12.2025 den 15.07):

Takk for inspirasjonen, jeg har gjort det samme! Deilig! 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

https://www.vg.no/nyheter/i/aJ1Amd/et-kynisk-spill

Godt innlegg av han. Bakdelen med Henrik Troy er at han bidrar jo selv til at folk gir klikk til influensere. Har flere ganger selv lett meg fram til kontoene til folk han "tar" av ren nysgjerrighet og fordi jeg vil se det med egne øyne. Og jeg synes det virker som at ting har snudd litt.

Der hvor influensere tidligere ble snurt og gikk i forsvar av Henrik Troy, er det mange nå som ikke reagerer i det hele tatt og heller bare ler med. Jeg tror det er fordi at det å bli nevnt av Henrik Troy fort kan bety vg-sak, som igjen bidrar til mer oppmerksomhet og klikk, som igjen bidrar til at influensere som lever som grever blir enda rikere. Pilotparet er jo klassisk eksempel på det.

Endret av garfunkel
  • Liker 3
Skrevet
garfunkel skrev (6 timer siden):

https://www.vg.no/nyheter/i/aJ1Amd/et-kynisk-spill

Godt innlegg av han. Bakdelen med Henrik Troy er at han bidrar jo selv til at folk gir klikk til influensere. Har flere ganger selv lett meg fram til kontoene til folk han "tar" av ren nysgjerrighet og fordi jeg vil se det med egne øyne. Og jeg synes det virker som at ting har snudd litt.

Der hvor influensere tidligere ble snurt og gikk i forsvar av Henrik Troy, er det mange nå som ikke reagerer i det hele tatt og heller bare ler med. Jeg tror det er fordi at det å bli nevnt av Henrik Troy fort kan bety vg-sak, som igjen bidrar til mer oppmerksomhet og klikk, som igjen bidrar til at influensere som lever som grever blir enda rikere. Pilotparet er jo klassisk eksempel på det.

Vel, Emilie Nereng ble mega-snurt av den siste posten hans (som i mine øyne så helt harmløs ut).

• Liker 17
Skrevet

Emilie er jo en av de med høyest pære også da. Skal ikke så mye til 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Fju skrev (På 21.12.2025 den 16.14):

Vel, Emilie Nereng ble mega-snurt av den siste posten hans (som i mine øyne så helt harmløs ut).

Ja herregud. Hadde tatt seg mye bedre ut å la det forbigå i stillhet.

• Liker 8
Skrevet
Fju skrev (På 21.12.2025 den 16.14):

Hennes overreaksjon var grunnen til at jeg sluttet å følge henne. Har fulgt henne pga inspirasjon i matveien, men jeg syns det var flaut hvor nær hun tok seg av en harmløs spøk. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet
Queen19 skrev (6 timer siden):

Hennes overreaksjon var grunnen til at jeg sluttet å følge henne. Har fulgt henne pga inspirasjon i matveien, men jeg syns det var flaut hvor nær hun tok seg av en harmløs spøk. 

Hva var det hun overreagere over? Sorry, men har ikke Instagram 😅

Skrevet
Sh999 skrev (10 minutter siden):

Hva var det hun overreagere over? Sorry, men har ikke Instagram 😅

Henrik Troy tullet ganske så harmløst med en snapstory Emilie la ut, hvor hun viste en veldig rotete og kaotisk leilighet, med overskriften «min dårligste egenskap». Troy la ut et bilde hvor han skrev ca «min toxic trait er at jeg ikke klarer å gå forbi mennesker i nød, uten å hjelpe dem». Dette var nok til at Emilie lagde en greie ut av det på snap dagen etterpå. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg skjønner at hun ble litt irritert, for han hadde åpenbart misforstått posten hennes. Hans post fikk det til å se ut som hun snikskrøt av å være ryddig, mens hennes poeng var at hun var rotete. Han later som han skjønte det, men i den betydningen gir vitsen hans ingen mening. Det er en bagatell, men det er han som kommer «dårligst» ut av dette. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er lille julaften, og dermed tid for min siste oppdatering rundt denne alternative adventskalenderen. 

Det ble kraftig blokkert i første del av desember, og så har det dabbet av inn mot jul (utforsk hos meg har rett og slett blitt ganske "kjedelig" så det har ikke vært så mange å blokkere). 

Men her er den komplette listen, for advent 2024: Therese Lien, Anna Rasmussen, Camillalor, Søskenflokken, Sophie Elise, Casa del Nyhus, Sara Emilie, Shehed Raad, Rami Raad, Pilotfrue, Caroline Berg Eriksen, Ulrik Nygaard, Benedicte Haugaard, Isabel Raad, Nora Haukland, Kristin Gjelsvik, Monica Nyhus, Ulrikke Official, Kristina Andersen, Temuvikaren, Chris Nyhus, Iselin Guttormsen og Belinda Jacobsen, Sidra Raad, Dennis Poppe, Anne Brith, Emilie Voe Nereng og Stine Skoli (Mats følger nok etter bare han dukker opp på utforsk - bare av prinsipp :fnise:).

Så da ble det til slutt 28 blokkerte kontoer i løpet av advent. :nigo:

• Liker 34
  • Hjerte 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Oi! Bra gjort! Har aldri fulgt noen på snap, så den jobben er allerede unnagjort! ☺️

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (18 minutter siden):

Oi! Bra gjort! Har aldri fulgt noen på snap, så den jobben er allerede unnagjort! ☺️

Ikke fulgt noen av de jeg heller, men de har dukket opp på utforsk og da har jeg innimellom blitt sittende å se (på noen få av de i listen). Kjente jeg var lei av tidstyvene med tanketomt innhold så da ble det aktiv blokkering gjennom desember 😆

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Sarah93 skrev (11 timer siden):

Jeg skjønner at hun ble litt irritert, for han hadde åpenbart misforstått posten hennes. Hans post fikk det til å se ut som hun snikskrøt av å være ryddig, mens hennes poeng var at hun var rotete. Han later som han skjønte det, men i den betydningen gir vitsen hans ingen mening. Det er en bagatell, men det er han som kommer «dårligst» ut av dette. 

Synes ikke han kommer dårligst ut av dette nei, det gjør derimot. Emilie 

• Liker 24
  • Nyttig 2
Skrevet
Roadrunner skrev (På 23.12.2025 den 9.36):

Det er lille julaften, og dermed tid for min siste oppdatering rundt denne alternative adventskalenderen. 

Det ble kraftig blokkert i første del av desember, og så har det dabbet av inn mot jul (utforsk hos meg har rett og slett blitt ganske "kjedelig" så det har ikke vært så mange å blokkere). 

Men her er den komplette listen, for advent 2024: Therese Lien, Anna Rasmussen, Camillalor, Søskenflokken, Sophie Elise, Casa del Nyhus, Sara Emilie, Shehed Raad, Rami Raad, Pilotfrue, Caroline Berg Eriksen, Ulrik Nygaard, Benedicte Haugaard, Isabel Raad, Nora Haukland, Kristin Gjelsvik, Monica Nyhus, Ulrikke Official, Kristina Andersen, Temuvikaren, Chris Nyhus, Iselin Guttormsen og Belinda Jacobsen, Sidra Raad, Dennis Poppe, Anne Brith, Emilie Voe Nereng og Stine Skoli (Mats følger nok etter bare han dukker opp på utforsk - bare av prinsipp :fnise:).

Så da ble det til slutt 28 blokkerte kontoer i løpet av advent. :nigo:

Jeg likte denne oppfordringen, så jeg har også blokkert influencere som dukket opp på utforsk-siden min. Irriterende nok med det resultat at de faktisk popper opp oftere - og da altså de jeg har blokkert. Denne strategien fungerte med andre ord heller dårlig.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Ønsket mitt for det nye året er det same som Henrik Troy sitt:
Tenk kritisk over kven du følgjer på SOME.
Avfølg influensarar.
Spesielt dei som tener på å dele, snakke om eller eksponere barna sine. Barn har rett til privatliv.
Og vi har ansvar for kva vi støttar med merksemda vår.

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 15
Skrevet
Babushka skrev (På 3.12.2025 den 10.42):

Og det er egentlig merkelig hvor få som kjenner et snev av skam når de klikker på alt mulig tull. Alt clickbaitet, alt dramaet… folk trykker uten å tenke. Selv om mange tenker de kobler av med å scrolle på mobilen fører det bare til mer stress for hjernen ikke mindre. 

Eg har verken Instagram eller Snapchat - orkar ikkje alt maset. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...