Gå til innhold

Henrik Troy

Fremhevede innlegg

Skrevet
NoaideBiehtar skrev (3 timer siden):

Er det nå egentlig det han kritiserer andre for, da? 

Det er ikke helt min oppfatning hvertfall. Jeg oppfatter mer at han kritiserer manglende innhold, overfladisk innhold og rett og slett har et skråblikk på innholdet influenserne presenterer, ikke personene i seg selv.

Så mobbing? Overhodet ikke. Det er satire - latterliggjøring av vårt digitale samfunn som er helt på styr. Det er et svært effektivt virkemiddel for kritikk, og helt på sin plass. Han mobber jo ingen. 

Takk for ditt perspektiv. Det gir meg en bedre forståelse av hva andre kan se. Jeg mener fortsatt at det bidrar negativt til det relasjonelle og mellommenneskelige i samfunnet - men kanskje er det sjangeren i seg selv og ikke enkeltpersonen. 

Like fullt mener jeg det er kleint å bygge sin konto på andres "flauser". Jeg ser markedet for det, og jeg kan se at poengene som ønskes markert er viktige å nettopp markere. Jeg klarer imidlertid ikke å komme forbi at jejg syns det blir kleint måten det gjøres på. Innhold, timing og kommentatfelt kjenner jeg får meg til ikke å greie å se det som ren satire/humor.

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ein ikkje kunne tru det kunne bli værre. Det er heilt absurd at når nokon prøver å beskytte barn, så blir dei som utnyttar barna sine belønna med fleire følgjarar.Algoritmane premierer nysgjerrigheit framfor omsorg , og det seier alt om kor skeivt systemet har blitt.

Takk for at du løftar dette, HT. Nokon må sette grenser når plattformane ikkje gjer det. Håpar verkeleg folk og styresmakter snart opnar auga.

• Liker 28
  • Nyttig 7
Skrevet
oss-to skrev (39 minutter siden):

Når ein ikkje kunne tru det kunne bli værre. Det er heilt absurd at når nokon prøver å beskytte barn, så blir dei som utnyttar barna sine belønna med fleire følgjarar.Algoritmane premierer nysgjerrigheit framfor omsorg , og det seier alt om kor skeivt systemet har blitt.

Takk for at du løftar dette, HT. Nokon må sette grenser når plattformane ikkje gjer det. Håpar verkeleg folk og styresmakter snart opnar auga.

Var innom denne dama i går og skjønte hvorfor barnet ikke bor hos henne.

• Liker 6
Skrevet
Durancell skrev (12 minutter siden):

For ordens skuld: det var ei anna som hadde fått dei 2000 følgarane. Eg skjønte kven han meinte han ikkje ville skrive om, for ho hadde dukka opp i urforsk hos meg før eg las posten til HT i dag. Så ho har truleg fått mange nye følgarar uansett.  Og ja , eg er heilt samd, mange burde faktisk vore verna frå seg sjølv. Det er trist å sjå kor lett somme utleverer både seg sjølv og barna , utan tanke for konsekvensane.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
Durancell skrev (12 timer siden):

Hvem er det?

Skrevet

Hun vil ha stjerne, og bli stor på den gule appen. Dukket plutselig opp i min feed også. 🙄

• Liker 1
Skrevet (endret)
Solsikk1e skrev (5 timer siden):

Hvem er det?

Durancell skrev (5 timer siden):

............

Vær så snill ikkje del navn eller gi denne dama oppmerksomheit

Xstrella skrev (1 time siden):

Hun vil ha stjerne, og bli stor på den gule appen. Dukket plutselig opp i min feed også. 🙄

Ta HT på ordet !

#SluttFølgInfluensararSomUtlevererBarnaSine

Endret av oss-to
Fjerna navn
  • Liker 6
  • Nyttig 27
Skrevet
oss-to skrev (På 8.11.2025 den 13.57):

Vær så snill ikkje del navn eller gi denne dama oppmerksomheit

Ta HT på ordet !

#SluttFølgInfluensararSomUtlevererBarnaSine

Må bare beklage, men jeg trodde dette gjaldt en mer oppegående influenser. Er enig i at vi ikke må gi denne personen oppmerksomhet. Dette er bare trist, og hun trenger å beskyttes mot seg selv. 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
Xstrella skrev (På 8.11.2025 den 12.45):

Solsikk1e skrev (3 minutter siden):

Må bare beklage, men jeg trodde dette gjaldt en mer oppegående influenser. Er enig i at vi ikke må gi denne personen oppmerksomhet. Dette er bare trist, og hun trenger å beskyttes mot seg selv. 

Ante ikke hvem det var.. Men ser hun og bor i samme område som meg. Mye info om seg og sitt 😬

Skrevet

Hun der var jo krise. Ikke hatt samvær på et år, men nå skal hun bruke datteren for å bli influenser? Glad HT setter fokus på at dette ikke er bra, men igjen, fordi han nå nevnte saken (uten navn) så får hun mer oppmerksomhet (også av meg). Så det er en tapt kamp på mange måter. Folk bruker ungene sine for det de er verd. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Henrik Troy treff blink! Han viser korleis sosiale medium utnyttar obskur historie for klikk og pengar. Samfunnssatiren hans rammer perfekt, og influensarane ,no Sara Emilie , blir teken på fersken. Kvinnehelse er altfor viktig til å bli handsama av folk som prioriterer fame framfor fakta.

• Liker 31
  • Nyttig 6
Skrevet

Influensere er jo det verste vi har i samfunnet....godt han belyser det.

• Liker 23
  • Nyttig 2
Skrevet

Rett i blinken i dag tidlig å! med Mads og Stine 

• Liker 10
Skrevet
mariie skrev (1 time siden):

Rett i blinken i dag tidlig å! med Mads og Stine 

Den var veldig bra. Liker at Stine kommenterer som om hun syntes det var gøy. Klein dame og ekkel kjæreste.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (På 2.11.2025 den 1.03):

Det er ikke andres flauser han bygger kritikken og satiren på, det er andres influencer-virksomhet. De legger det ut på fullt alvor, for klikk og inntekt. 

Det er akkurat det 🙌🏻

Dette er bedrifter som tjener rått på dette, det er IKKE privatpersoner.

Hadde det vært en stor bedrift som la ut tilsvarende vås hadde ingen syntes synd på de om det ble laget satire av det. 
«stakkars denne millionbedriften, de blir jo hengt ut 😢»

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
Durancell skrev (På 19.11.2025 den 10.26):

Den var veldig bra. Liker at Stine kommenterer som om hun syntes det var gøy. Klein dame og ekkel kjæreste.

Enig! Hun fremstår som om hun ikke forstår at dette er ironi på alvor og ikke for humor... 

Skrevet

CBE i dag. 😳🤪🤣

• Liker 2
Skrevet
Kollontaj skrev (43 minutter siden):

CBE i dag. 😳🤪🤣

Er stemma hennes? Den var veldig bra🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...