Jobbermedbarn Skrevet 29. august #121 Skrevet 29. august refill skrev (3 minutter siden): Sitat mor: "– Nei, jeg tror ikke hun forstår hele konseptet eller alle perspektivene. Men Angelica elsker å bli intervjuet, hun elsker å bli filmet, hun elsker å stå på en scene. Angelika elsker mennesker og hun elsker å bli gjenkjent. Hun går ikke og tenker på det som har skjedd. Hun er veldig i nuet. Det er jo hennes største styrke, sier moren." Så hun forstår ikke konseptet, men hun elsker folk og er i nuet så da kan man kjøre på? Syntes dette er skremmende. Syntes også det er skremmende at de ikke tar selvkritikk. Da jeg fulgte S og A tidligere (i starten) fikk de litt kritikk her og der. Jeg vil tippe at dette er første gangen hun har fått massiv kritikk for innholdet med/om søsteren? Om majoriteten av de som ser innholdet reagerer, ville det ikke da vært naturlig å ta en fot i bakken? Som Troy sier; det er ikke noe "folkeopplysning" i dette. 🎯 3
oss-to Skrevet 29. august #122 Skrevet 29. august refill skrev (24 minutter siden): Sitat mor: "– Nei, jeg tror ikke hun forstår hele konseptet eller alle perspektivene. Men Angelica elsker å bli intervjuet, hun elsker å bli filmet, hun elsker å stå på en scene. Angelika elsker mennesker og hun elsker å bli gjenkjent. Hun går ikke og tenker på det som har skjedd. Hun er veldig i nuet. Det er jo hennes største styrke, sier moren." Så hun forstår ikke konseptet, men hun elsker folk og er i nuet så da kan man kjøre på? Syntes dette er skremmende. Syntes også det er skremmende at de ikke tar selvkritikk. Da jeg fulgte S og A tidligere (i starten) fikk de litt kritikk her og der. Jeg vil tippe at dette er første gangen hun har fått massiv kritikk for innholdet med/om søsteren? Om majoriteten av de som ser innholdet reagerer, ville det ikke da vært naturlig å ta en fot i bakken? Som Troy sier; det er ikke noe "folkeopplysning" i dette. Nei. Familien hadde trengt "folkeopplysning". Her er det ikkje berre Angelika som veit kva konsekvensane er. Det er teoretisk mogleg å krevje fjerning av innhald eller erstatning, og familien kan bli gjort ansvarleg for krenkinga. Men dei stevnar nok ikkje seg sjølve. 5 2
Zenhouse Skrevet 29. august #123 Skrevet 29. august Selene: . Jeg forstår at jeg kan virke krass i denne videoen, men jeg håper folk også ser at relasjonen vår bygger på mye kjærlighet, respekt og humor» Men Selene, alle følger ikke dere på TikTok og ser hvor «gøy og fint dere egentlig har det» . En haug ser kun denne ene videoen der det blir fremstilt som ok å kjefte på lillesøsteren sin for hele verden å se på. Denne ene videoen isolert sett kan støtte opp om en slik fremtreden hos andre også. ( og nå er jeg ikke innom temaet personvern engang. ) 17 1 5
Kjempeliten Skrevet 29. august #124 Skrevet 29. august oss-to skrev (3 timer siden): Så plukka media det opp. 🏆🙌 til HT som tok tak i dette. Håpar dette får ringverknader. Snakk om ansvarsfråskrivelse frå mor og søster https://www.tv2.no/underholdning/refset-for-video-av-sosteren-skikkelig-ugreit/18044649/ Ingen, heller ikkje foreldre eller søsken, har rett til å publisere sårbare øyeblikk av ein person som ikkje fprstår rekkevidda av delinga. Angelika har rett på privatliv i frustrerande situasjonar ,det er verken hennar ansvar eller plikt å vise fram livet sitt for folkeopplysning. Familien har ansvaret for å beskytte integritet og verdighet, og å sikre at sosiale medier ikkje blir nedverdigande. #Privatliv #Respekt #Ansvar #CRPD #Personvern #DownsSyndrom Der dras folkeopplysningskortet igjen også, ja. Enda en godt brukt influenserunnskyldning for å dele "sårbare øyeblikk". Et selvpåført samfunnsansvar. Da kan du dele alt! Tenk på de stakkars folka som er i samme situasjon, da. Hva skulle de gjort uten influenserne? 11 4
oss-to Skrevet onsdag kl 10:43 #125 Skrevet onsdag kl 10:43 (endret) Flott innsatts av HT. Han har full støtte frå fagmiljøet! Dette er klapp 🙌 🤩 https://www.tv2.no/mening_og_analyse/influensere-bidrar-til-a-sementere-de-holdningene-vi-sa-hardt-kjemper-mot/18058696/ Endret onsdag kl 10:43 av oss-to 9 4 10
Hedy Lamarr Skrevet onsdag kl 15:52 #126 Skrevet onsdag kl 15:52 oss-to skrev (5 timer siden): Flott innsatts av HT. Han har full støtte frå fagmiljøet! Dette er klapp 🙌 🤩 https://www.tv2.no/mening_og_analyse/influensere-bidrar-til-a-sementere-de-holdningene-vi-sa-hardt-kjemper-mot/18058696/ «Slik journalister kan dømmes i pressens faglige utvalg, bør også influensere med et visst antall følgere kunne dømmes i et faglig og etisk råd.» Amen! 12 10
Purple Diamond Skrevet torsdag kl 13:17 #127 Skrevet torsdag kl 13:17 Hedy Lamarr skrev (21 timer siden): «Slik journalister kan dømmes i pressens faglige utvalg, bør også influensere med et visst antall følgere kunne dømmes i et faglig og etisk råd.» Amen! Jaa! 👏 6
refill Skrevet i går, 02:16 #128 Skrevet i går, 02:16 oss-to skrev (På 3.9.2025 den 12.43): Flott innsatts av HT. Han har full støtte frå fagmiljøet! Dette er klapp 🙌 🤩 https://www.tv2.no/mening_og_analyse/influensere-bidrar-til-a-sementere-de-holdningene-vi-sa-hardt-kjemper-mot/18058696/ Takk for at du delte. Veldig godt innlegg med flere viktige innfallsvinkler. Har Selene selv kommentert det noen sted? 2
oss-to Skrevet i går, 05:38 #129 Skrevet i går, 05:38 refill skrev (3 timer siden): Takk for at du delte. Veldig godt innlegg med flere viktige innfallsvinkler. Har Selene selv kommentert det noen sted? Har dessverre sett lite reaksjonar. Håpar andre kan svare. Håpar virkeleg at saka går heilt til tops og at lovverk kjem på plass. 3
enkefru Skrevet 18 timer siden #131 Skrevet 18 timer siden Durancell skrev (1 minutt siden): Hvem handler siste innlegget hans om? Sophie Elise tenker jeg…..? 1
Klink Skrevet 17 timer siden #132 Skrevet 17 timer siden Zenhouse skrev (På 29.8.2025 den 23.07): Selene: . Jeg forstår at jeg kan virke krass i denne videoen, men jeg håper folk også ser at relasjonen vår bygger på mye kjærlighet, respekt og humor» Men Selene, alle følger ikke dere på TikTok og ser hvor «gøy og fint dere egentlig har det» . En haug ser kun denne ene videoen der det blir fremstilt som ok å kjefte på lillesøsteren sin for hele verden å se på. Denne ene videoen isolert sett kan støtte opp om en slik fremtreden hos andre også. ( og nå er jeg ikke innom temaet personvern engang. ) Jeg syns ikke diskusjonen skal dreie seg om måten hun snakket til søstra si på. Hvis man ikke har sett verre enn det blant søsken så har man ikke sett mye. Derimot at hun legger det ut det er kritikkverdig. Angelica forstår mest sannsynlig ikke hvor mange som faktisk ser. Og generelt hvem ville ønsket at dette skulle legges ut på internett av seg selv? Det overrasker meg at Selene ikke tenker lenger eller virker til å ville forstå da hun egentlig virker som en fin og oppegående jente. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå