Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg kommer greit inn på NTNU, men synes egentlig retningene hos NMBU er bedre/mer interessante enn hos NTNU. Vet at NTNU er mest populært, men er indøk på NMBU veldig dårlig sammenlignet?

Har lyst til å gå energifysikk hos NMBU, og synes ikke noen av linjene på NTNU er tilsvarende. Er det fortsatt dumt å velge NMBU ovenfor NTNU? Når man har muligheten til å gå på NTNU? 

Anonymkode: 9bef0...fad

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Energifysikk? Jeg har da et spørsmål - hvorfor vurderer du indøk, som egentlig er en økonomiutdannelse(med påslengt teknologifag for at det skal være siving) når du vil gå energifysikk?

Da ville jeg heller studert en bachelor i fysikk, så master, eller evt fysmat(siving) ved NTNU.'

Men uansett, fordelene med indøk NTNU over indøk NMBU er først og fremst at Trondheim er for de aller fleste en kulere by å studere i enn Ås, og indøk ved NTNU har veldig tett sammenknytting med arbeidslivet, så det kan hende du får deg en kulere jobb rett ut av skolen. Når det gjelder karrieremuligheter senere i livet så har det nok ingenting å si om du gikk ved NTNU eller NMBU, og en person med A/B-snitt fra indøk NMBU danker ut en kandidat med C-snitt fra indøk NTNU.

Anonymkode: 6c306...694

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...