Gå til innhold

Nekte ny kjæreste på samvær, da møter ikke far opp. Råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en jente på 6år, jeg og far har hatt ett godt samarbeid. Vi har laget en privat avtale med at jeg har 100% og at han har samvær når han føler seg frisk nok. I dag skulle han ha ett samvær alene med hun, da jeg må på ett foreldremøte. Barnet har selv ytret ønske om å være alene med far, og jeg ser veldig godt at barnet får sterke reaksjoner når far har med seg hun andre. Så vi var i grunn blitt enige om at vi ikke ønsker stresse barnet med at hun skal være med. Det som har skjedd nå er da at nye damen har slått seg vrang, og som far beskrev fått helt fnatt. Så hun måtte være med, jeg vet hun sliter veldig med sjalusi. 

Da blir jeg litt sittende der med skal vi stresse barnet eller skal vi stresse den voksne kjæresten? Ja hun kan jo være med, men det er ikke det barnet ønsker, og det blir sterke reaksjoner. Samtidig så er jeg usikker på om han kommer hvis hun ikke får være med da han ikke orker dramaet til den nye damen. De har ikke sett hverandre nå på godt over en måned. Jeg er heller ikke en sjalu ex, dette var en venn av meg. Jeg introduserte de for hverandre, fordi jeg håpet han skulle komme seg litt videre. Og jeg skal være i foreldre møte mens de har samvær, så finnes jo ikke noe grunn for hun til og være sjalu eller usikker.. 

Noen som har råd? Kan jeg evt be om samvær i regi av en plass som kan sette barnets beste først? Jeg tar alt av råd, kjenner meg lei av å være den fæle budbringeren av dårlige nyheter til barnet. Er noe rus og psykatri i bildet på far, så derfor vi har så lite samvær som nå. Men barnet er veldig glad i han og tror det er viktig med noen samvær i trygge omgivelser. 

Anonymkode: 524e0...fc9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du ringer læreren og utsetter foreldremøtet, evt dropper deg. Støtter barnet ditt. Eksem får du ikke endret

Anonymkode: 45fe3...354

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du ringer læreren og utsetter foreldremøtet, evt dropper deg. Støtter barnet ditt. Eksem får du ikke endret

Atopisk? 

Anonymkode: dec5c...29f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er foreldremøte, ikke foreldre samtale. Det er noe jeg ikke får utsatt. Jeg hadde ikke mulighet sist til å være med, så må få vært med nå. Men annen barnevakt har jeg klart, men det her blir nok ikke siste gang det blir sånn. Så ønsker sårt råd med hele situasjonen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er foreldremøte, ikke foreldre samtale. Det er noe jeg ikke får utsatt. Jeg hadde ikke mulighet sist til å være med, så må få vært med nå. Men annen barnevakt har jeg klart, men det her blir nok ikke siste gang det blir sånn. Så ønsker sårt råd med hele situasjonen. 

Selvsagt får du endret det. Har man ikke mulighet til å forlate barnet så har man ikke mulighet til det. 

Du må sette barnet først. Ikke far eller fars nye kjæreste. Med andre ord kan ikke du belite deg på at far stiller opp pga han tar mer hensyn til sin kjæreste enn barnet sitt. 

Anonymkode: 72743...2bc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvsagt får du endret det. Har man ikke mulighet til å forlate barnet så har man ikke mulighet til det. 

Du må sette barnet først. Ikke far eller fars nye kjæreste. Med andre ord kan ikke du belite deg på at far stiller opp pga han tar mer hensyn til sin kjæreste enn barnet sitt. 

Jeg har jo annen barnevakt også, så det er ikke problemet her. Naboen skal i samme foreldremøte og de barna kan være der og leke når vi er på foreldremøtet. Men her tenker jeg jo også på tiden framover, og hva jeg kan gjøre senere for at barnet for hatt samvær med sin far etter hennes behov. Hun er heldigvis gammel nok til å ha en stemme i dette. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg har en jente på 6år, jeg og far har hatt ett godt samarbeid. Vi har laget en privat avtale med at jeg har 100% og at han har samvær når han føler seg frisk nok. I dag skulle han ha ett samvær alene med hun, da jeg må på ett foreldremøte. Barnet har selv ytret ønske om å være alene med far, og jeg ser veldig godt at barnet får sterke reaksjoner når far har med seg hun andre. Så vi var i grunn blitt enige om at vi ikke ønsker stresse barnet med at hun skal være med. Det som har skjedd nå er da at nye damen har slått seg vrang, og som far beskrev fått helt fnatt. Så hun måtte være med, jeg vet hun sliter veldig med sjalusi. 

Da blir jeg litt sittende der med skal vi stresse barnet eller skal vi stresse den voksne kjæresten? Ja hun kan jo være med, men det er ikke det barnet ønsker, og det blir sterke reaksjoner. Samtidig så er jeg usikker på om han kommer hvis hun ikke får være med da han ikke orker dramaet til den nye damen. De har ikke sett hverandre nå på godt over en måned. Jeg er heller ikke en sjalu ex, dette var en venn av meg. Jeg introduserte de for hverandre, fordi jeg håpet han skulle komme seg litt videre. Og jeg skal være i foreldre møte mens de har samvær, så finnes jo ikke noe grunn for hun til og være sjalu eller usikker.. 

Noen som har råd? Kan jeg evt be om samvær i regi av en plass som kan sette barnets beste først? Jeg tar alt av råd, kjenner meg lei av å være den fæle budbringeren av dårlige nyheter til barnet. Er noe rus og psykatri i bildet på far, så derfor vi har så lite samvær som nå. Men barnet er veldig glad i han og tror det er viktig med noen samvær i trygge omgivelser. 

Rus og psykiatri i bildet og du lot venninna di få ha en sånn kjæreste? Det hørtes veldig rart ut. Og hvorfor er hun sjalu og usikker om hun egentlig kjenner deg? 

Hadde latt dama bli med for dette handler om noen timers barnepike, ikke faktisk samvær. Hadde bare gitt beskjed om barnets tanker. 

Anonymkode: d39cb...d2d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Rus og psykiatri i bildet og du lot venninna di få ha en sånn kjæreste? Det hørtes veldig rart ut. Og hvorfor er hun sjalu og usikker om hun egentlig kjenner deg? 

Hadde latt dama bli med for dette handler om noen timers barnepike, ikke faktisk samvær. Hadde bare gitt beskjed om barnets tanker. 

Fordi det ikke var rus i bildet når jeg var sammen med han vell, så dette går nok på begge og ikke bare han. Begge to går under rus og psykatri. Men nå er det ikke henne som skal forholdet seg til barnet, det er han. Så jeg trenger ikke legge noe informasjon om hu egentlig. For barnet handler ikke dette om noen timers barnepike, for barnet er dette ett sjeldent samvær med sin far. Er samvær barnet selv fikk velge hvem hun skulle forholde seg til, ett samvær barnet har gledet seg til. Det og dele pappa når man ser pappa så lite er ikke enkelt for hun. Hun har også vansker med og regulere følelser og er under utredning av diverse ting, så det blir ganske heavy her om barnet skal få store reaksjoner. 

Hun er sjalu og usikker fordi hun har store psykiske problemer og sikker relasjontraumer. Vi er ikke bestevenner så vet jo ikke all verdens. Hun har vært sånn med tidligere mann også. Han var ufør og hun var ufør, den tidligere mannen fikk aldri dra alene en plass det var kvinner uten at det ble ett helevette når han kom hjem. Dette visste jeg ikke før senere, da hadde jeg aldri introdusert de i utgangspunktet. 

Jeg har andre muligheter for barnevakt, så for min del trenger jeg ikke bare en barnevakt, Vi valgte og bruke den muligheten for ett samvær, siden jeg er borte og det ikke skulle vært noe problem at de fikk være sammen i utgangspunktet. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnets behov går før behovene til nykjærest. 

Anonymkode: 29e98...4f0

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fordi det ikke var rus i bildet når jeg var sammen med han vell, så dette går nok på begge og ikke bare han. Begge to går under rus og psykatri. Men nå er det ikke henne som skal forholdet seg til barnet, det er han. Så jeg trenger ikke legge noe informasjon om hu egentlig. For barnet handler ikke dette om noen timers barnepike, for barnet er dette ett sjeldent samvær med sin far. Er samvær barnet selv fikk velge hvem hun skulle forholde seg til, ett samvær barnet har gledet seg til. Det og dele pappa når man ser pappa så lite er ikke enkelt for hun. Hun har også vansker med og regulere følelser og er under utredning av diverse ting, så det blir ganske heavy her om barnet skal få store reaksjoner. 

Hun er sjalu og usikker fordi hun har store psykiske problemer og sikker relasjontraumer. Vi er ikke bestevenner så vet jo ikke all verdens. Hun har vært sånn med tidligere mann også. Han var ufør og hun var ufør, den tidligere mannen fikk aldri dra alene en plass det var kvinner uten at det ble ett helevette når han kom hjem. Dette visste jeg ikke før senere, da hadde jeg aldri introdusert de i utgangspunktet. 

Jeg har andre muligheter for barnevakt, så for min del trenger jeg ikke bare en barnevakt, Vi valgte og bruke den muligheten for ett samvær, siden jeg er borte og det ikke skulle vært noe problem at de fikk være sammen i utgangspunktet. 

Ny kjæreste skriver du, derfor jeg lurer på hvor lenge det har vært et problem. 

AnonymBruker
Skrevet

Med både rus og psykiatri i bildet burde han vel strengt tatt hatt samvær under tilsyn.

Er dette noe du tror han vil gå med på? (I regi av bvt).

Barnets følelser trumfer ny dame.

Anonymkode: 2acbc...df9

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ny kjæreste skriver du, derfor jeg lurer på hvor lenge det har vært et problem. 

De har vell vært sammen nå i rundt 4 måneder, ble sammen noen uker etter de møttes. Barnet kjenner hun, og de har gjort ting sammen. Men snakket med en som kan litt om dette som etterhvert oppklarte for meg at disse sterke reaksjonene hennes kom av og være med hun nye. Da valgte vi og skulle begynne samvær alene, noe som nærmest tilsvarer null samvær og alltid en unnskyldning. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Med både rus og psykiatri i bildet burde han vel strengt tatt hatt samvær under tilsyn.

Er dette noe du tror han vil gå med på? (I regi av bvt).

Barnets følelser trumfer ny dame.

Anonymkode: 2acbc...df9

Tanken har streifet, da tar også bvt hensyn til hva barnet ønsker og sier? 😊 Tror far kunne vært med på det og at dette vil være tryggere for dama da jeg ikke vil være en like stor rolle i det som jeg blir nå. 

AnonymBruker
Skrevet

For noe tull! Han må jo sette barnet før dama! Det går jo ikke an å skaffe seg en dame som ikke lar han møte barnet sitt? Her tror jeg at jeg hadde tatt en alvorsprat med samober. Han har problemer nok fra før av, og har ikke akkurat stilt veldig opp for barnet når han har henne så lite,  og da må han jo ikke skaffe seg enda mer problemer.

Skal han ha kontakt med ungen eller ei? Be dame drite og dra og komme tilbake når hun kan håndtere følelser. 

Ærlig talt! Er det mer du skal måtte forholde deg til av greier fra hans side? Rus og psykiatri må vel være tungt nok, om han ikke skal legge på enda mer som holder han borte fra barnet sitt...

Anonymkode: 44b2d...c90

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har jo annen barnevakt også, så det er ikke problemet her. Naboen skal i samme foreldremøte og de barna kan være der og leke når vi er på foreldremøtet. Men her tenker jeg jo også på tiden framover, og hva jeg kan gjøre senere for at barnet for hatt samvær med sin far etter hennes behov. Hun er heldigvis gammel nok til å ha en stemme i dette. 

For fremtiden - veldig enkelt.. Du kan ikke belite deg på hjelp fra far. Og må til en hver tid ha andre løsninger klar. Du kan ikke tvinge far til å ha samvær om han velger å prioritere det bort - uavhengig av hvilken årsak han bortprioriterer det. 

Du bør nok heller bruke tid og energi på å gjøre datteren din trygg, og fokusere mindre på far og samvær. Med Rud og psyke involvert burde ikke far ha samvær uten tilsyn når det er så skjelden som det virker å være. Det gir ikke kontinuitet og trygghet for barnet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Selvsagt får hun endret det? En hel klasse skal flytte foreldremøtet fordi en av foreldrene ikke kan komme?

Anonymkode: 9f9b9...857

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Barnets beste går foran voksnes følelser. Far må forklare til sin samboer at det ikke handler om å eksludere henne, men at barnet reagerer. Og når han har så lite samvær som han har, så må far-og-barn-tid prioriteres. Når det er mer stabilt, så kan man vurdere å introdusere flere personer. Akkurat nå er relasjonen skjør.

Anonymkode: d6848...f02

AnonymBruker
Skrevet

Barnet først, det sier seg helt selv. 

Anonymkode: b3994...200

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor blir datteren din stresset når hun er sammen med farens kjæreste?

Hvor lenge har faren og dama vært kjærester?

Anonymkode: 1339d...39d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Du visste at venninna di hadde dype relasjonstraumer, og oppført seg som et helvete i et tidligere forhold. Samt går under rus og psykaitri, og er ufør. Derfor introduserte du henne for eksen din slik at han skulle ha det bedre. Vel vitende om at hun da også blir en del av din datters liv. Deretter forsøker du å begrense kontakten.

Stakkars barn. 

Anonymkode: ce2e5...ebe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...