Gå til innhold

Hva kjøper dere på innvandrer-/internasjonale butikker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk innom en International matbutikk i stad, og fikk lyst til å utvide horisonten.

Men jeg aner jo ikke hva jeg kan kjøpe og hvordan det brukes. 

Hva kjøper dere? Og til hva? 

Setter pris på alle tips :) 

Anonymkode: 4be8f...5b2

Skrevet

Urter! De er så mye billigere og du får mye mer for pengene. Pleier å skylle bunten og legge det i en ziplock pose i kjøleskapet, varer så lenge. Også syns jeg ofte at de har ganske gode knaskeagurker, men også litt billigere og andre frukt og grønnsaker. Sjekk også ut saus, marinade og krydder. Hvis du er glad i bønner/linser, forskjellig type ris, nudler og mel kan du få ganske rimelig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det meste. Les oppskrifter og finn noe høy å lage vel.

Anonymkode: 4eeb1...ab3

AnonymBruker
Skrevet

Frukt, grønnsaker, ris, bønner, linser, feta ost og oliven.

Anonymkode: fd616...f4e

AnonymBruker
Skrevet

Gochujang krydder/paste. Stor soyasaus. Hot sauce. Nudler. Seaweed-snacks. 

Anonymkode: 0add9...732

Skrevet

Ajvar, sur agurk, oliven, nøtter, snacks, feta, honning, dadler, vannmelon, tyrkisk paprika, tomater, pakistansk mango, turkish delight, helva, crushed chili, paprikapulver, aubergine, squash

Det er det jeg pleier å kjøpe når jeg er i en sånn butikk, og det er ikke veldig ofte, dessverre

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Gochujang krydder/paste. Stor soyasaus. Hot sauce. Nudler. Seaweed-snacks. 

Sesamolje, fish sauce! Rispapir

Skrevet

Jeg har kjøpt ting sønnen min spiser. Som sterke (kruttsterke) sauser på flaske, som han bruker til å dynke maten sin med i blant. Nudler ble også kjøpt på innvandrerbutikken den perioden han spiste det, men det har han kuttet ut nå. Lei det, tenker jeg. Hva mer har vi kjøpt der... jo, chilipulver. Har kjøpt det et par ganger til en gryte jeg pleide å lage før, så den skulle bli sterk nok for ovenfornevnte sønn.

AnonymBruker
Skrevet

Diverse sauser, goyza-deig/ark og kinesiske pannekaker

Anonymkode: 70c7c...7b3

AnonymBruker
Skrevet

Ajvar er litt som. Jåleketchup... godt på brødskiva under speilegg og eggerøre.

Anonymkode: df1fb...c27

AnonymBruker
Skrevet

Grønnsaker, den lokale innvandrersjappa her har mye finere grønnsaker enn de store norske matbutikkene i området.

Anonymkode: 7849d...bd9

• Liker 1
Skrevet

Pistasjnøtter.

AnonymBruker
Skrevet

Tahini, granateplesirup, stor sekk basmatiris, søt kinesisk soyasaus, paprikapuré, iranske dadler, sumac.

Anonymkode: 26adb...7c1

AnonymBruker
Skrevet

Granateple-te-pulver 🥰

Anonymkode: df1fb...c27

Skrevet

Frukt, grønsaker, ris  sauser, krydder

AnonymBruker
Skrevet

Luft.

Anonymkode: cd316...620

Skrevet

Soppsoyasaus!? Ingen annen soyasaus får slippe inn her etter jeg ble selv anbefalt den 😊 

Ellers handler jeg lite på sånne butikker om dagen, da kjedebutikkene har vært billigere på grønt enn de jeg har vært innom på det aller meste. Kjøpte veldig fin aubergine til god pris for ikke så lenge siden, og har vært på leit etter japanske søtpoteter, dog uten hell. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Kjøper habanero/jalapeno/chilipepper. Pleier å være en del billigere enn kjedene. En sjelden gang iranske dadler. Gresk vannmelon, Balconi "Viennese" (aprikoskake Italia), Encona chilisaus (verdens beste?) Nøtter i løsvekt. Div. softdrinks, Calvo tunfisk på boks (Spania) Turkish Delight (lokum) Sriracha "Super Sour" chilisaus (Flying Goose Brand fra Thailand) Er vel denne som inneholder E621smaksforsterker også kalt MSG. 

Endret av ThereGoesBob
AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (18 minutter siden):

Soppsoyasaus!? Ingen annen soyasaus får slippe inn her etter jeg ble selv anbefalt den 😊 

Ellers handler jeg lite på sånne butikker om dagen, da kjedebutikkene har vært billigere på grønt enn de jeg har vært innom på det aller meste. Kjøpte veldig fin aubergine til god pris for ikke så lenge siden, og har vært på leit etter japanske søtpoteter, dog uten hell. 

Samme her. Soppsoyasaus er det eneste jeg kjøper av soyasaus her i huset.

Anonymkode: b5939...11d

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...