AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #1 Skrevet 15. april 2024 Jeg gikk innom en International matbutikk i stad, og fikk lyst til å utvide horisonten. Men jeg aner jo ikke hva jeg kan kjøpe og hvordan det brukes. Hva kjøper dere? Og til hva? Setter pris på alle tips Anonymkode: 4be8f...5b2
Atom Skrevet 15. april 2024 #2 Skrevet 15. april 2024 Urter! De er så mye billigere og du får mye mer for pengene. Pleier å skylle bunten og legge det i en ziplock pose i kjøleskapet, varer så lenge. Også syns jeg ofte at de har ganske gode knaskeagurker, men også litt billigere og andre frukt og grønnsaker. Sjekk også ut saus, marinade og krydder. Hvis du er glad i bønner/linser, forskjellig type ris, nudler og mel kan du få ganske rimelig. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #3 Skrevet 15. april 2024 Det meste. Les oppskrifter og finn noe høy å lage vel. Anonymkode: 4eeb1...ab3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #4 Skrevet 15. april 2024 Frukt, grønnsaker, ris, bønner, linser, feta ost og oliven. Anonymkode: fd616...f4e
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #5 Skrevet 15. april 2024 Gochujang krydder/paste. Stor soyasaus. Hot sauce. Nudler. Seaweed-snacks. Anonymkode: 0add9...732
mimifin72 Skrevet 15. april 2024 #6 Skrevet 15. april 2024 Ajvar, sur agurk, oliven, nøtter, snacks, feta, honning, dadler, vannmelon, tyrkisk paprika, tomater, pakistansk mango, turkish delight, helva, crushed chili, paprikapulver, aubergine, squash Det er det jeg pleier å kjøpe når jeg er i en sånn butikk, og det er ikke veldig ofte, dessverre
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #7 Skrevet 15. april 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Gochujang krydder/paste. Stor soyasaus. Hot sauce. Nudler. Seaweed-snacks. Anonymkode: 0add9...732 Sesamolje, fish sauce! Rispapir Anonymkode: 0add9...732
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #8 Skrevet 15. april 2024 Ajvar og Vegeta. Krydder i blå pose. Funker litt som buljong. Ikke sterkt. Veldig godt i sauser på ris ol. https://butikk.verdensmat.no/produkt/vegeta/ Anonymkode: df1fb...c27
Million Skrevet 15. april 2024 #9 Skrevet 15. april 2024 Jeg har kjøpt ting sønnen min spiser. Som sterke (kruttsterke) sauser på flaske, som han bruker til å dynke maten sin med i blant. Nudler ble også kjøpt på innvandrerbutikken den perioden han spiste det, men det har han kuttet ut nå. Lei det, tenker jeg. Hva mer har vi kjøpt der... jo, chilipulver. Har kjøpt det et par ganger til en gryte jeg pleide å lage før, så den skulle bli sterk nok for ovenfornevnte sønn.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #10 Skrevet 15. april 2024 Diverse sauser, goyza-deig/ark og kinesiske pannekaker Anonymkode: 70c7c...7b3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #11 Skrevet 15. april 2024 Ajvar er litt som. Jåleketchup... godt på brødskiva under speilegg og eggerøre. Anonymkode: df1fb...c27
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #12 Skrevet 15. april 2024 Grønnsaker, den lokale innvandrersjappa her har mye finere grønnsaker enn de store norske matbutikkene i området. Anonymkode: 7849d...bd9 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #14 Skrevet 15. april 2024 Tahini, granateplesirup, stor sekk basmatiris, søt kinesisk soyasaus, paprikapuré, iranske dadler, sumac. Anonymkode: 26adb...7c1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #15 Skrevet 15. april 2024 Granateple-te-pulver 🥰 Anonymkode: df1fb...c27
Daisy-love Skrevet 15. april 2024 #18 Skrevet 15. april 2024 Soppsoyasaus!? Ingen annen soyasaus får slippe inn her etter jeg ble selv anbefalt den 😊 Ellers handler jeg lite på sånne butikker om dagen, da kjedebutikkene har vært billigere på grønt enn de jeg har vært innom på det aller meste. Kjøpte veldig fin aubergine til god pris for ikke så lenge siden, og har vært på leit etter japanske søtpoteter, dog uten hell. 1
ThereGoesBob Skrevet 15. april 2024 #19 Skrevet 15. april 2024 (endret) Kjøper habanero/jalapeno/chilipepper. Pleier å være en del billigere enn kjedene. En sjelden gang iranske dadler. Gresk vannmelon, Balconi "Viennese" (aprikoskake Italia), Encona chilisaus (verdens beste?) Nøtter i løsvekt. Div. softdrinks, Calvo tunfisk på boks (Spania) Turkish Delight (lokum) Sriracha "Super Sour" chilisaus (Flying Goose Brand fra Thailand) Er vel denne som inneholder E621smaksforsterker også kalt MSG. Endret 16. april 2024 av ThereGoesBob
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #20 Skrevet 15. april 2024 Daisy-love skrev (18 minutter siden): Soppsoyasaus!? Ingen annen soyasaus får slippe inn her etter jeg ble selv anbefalt den 😊 Ellers handler jeg lite på sånne butikker om dagen, da kjedebutikkene har vært billigere på grønt enn de jeg har vært innom på det aller meste. Kjøpte veldig fin aubergine til god pris for ikke så lenge siden, og har vært på leit etter japanske søtpoteter, dog uten hell. Samme her. Soppsoyasaus er det eneste jeg kjøper av soyasaus her i huset. Anonymkode: b5939...11d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå