AnonymBruker Skrevet 15. april #1 Del Skrevet 15. april Jeg er flink når jeg har kontroll og teller kalorier, jeg har gått ned 7,5 kg siden starten av februar. MEN, hver gang jeg skal skeie ut så tar jeg fullstendig av og ender opp med å gå opp noen kilo igjen som jeg må bruke tid på å gå ned igjen. I det siste har jeg bare endt opp med å gå ned de samme to kiloene igjen og igjen. Tre utskeielser har ødelagt de siste tre-fire ukene for meg. Første gangen jeg skeiet ut så var det bursdag, og så skulle jeg ut med venninner og denne siste gangen i helgen så var jeg på fest. Jeg har nå registrert alt jeg fikk i meg lørdag og søndag, søndag ble en spisedag pga fyllesyke. Jeg spiste og drakk alkohol for 6100 kalorier lørdag og spiste mat for 5500 kalorier i går søndag. Sammen med de andre dagene i uken som jeg har vært flink, blir det likevel et overskudd på 600 kalorier hver dag når man fordeler det, og da en halvkilo opp. Kroppen min går gjerne enda mer opp enn det, så jeg regner med at denne uken som kommer nå blir det å gå ned samme kiloen som i forrige uke. Det er så irriterende og jeg klarer tydeligvis ikke å begrense meg når jeg har sånne dager. Jeg blir lei meg og har bare lyst til å kaste inn håndkle. Hvordan skal jeg klare denne slankingen og ha det som en varig livsstilendring når jeg bare tuller det til? Jeg klarer ikke holde meg unna kos helt heller da jeg til stadig blir bedt steder osv, jeg er flink hver eneste dag ellers- men alt blir ødelagt av disse få dagene. Hvordan endre på dette? Anonymkode: 44164...751 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #2 Del Skrevet 15. april Skei ut med måte. Litt men ikke sånn at det er flere 1000 kalorier over. Søndag var jo bortkasta og en dag du ikke trengte å spise så mye men en bursdag må man kunne unne seg litt. Anonymkode: 46f4d...e80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #3 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Skei ut med måte. Litt men ikke sånn at det er flere 1000 kalorier over. Søndag var jo bortkasta og en dag du ikke trengte å spise så mye men en bursdag må man kunne unne seg litt. Anonymkode: 46f4d...e80 Enig at det var bortkastet i går, men samtidig så er det fet mat som tar fyllesyken hos meg. Hvordan gjøre det anderledes, hva kunne jeg spist som sunne alternativ samtidig med litt fett? I går spiste jeg: 2 egg stekt i smør på 2 stk brød En hamburger med pommes frites En bestilt kebab calzone Liten skål potegull Drakk også flere store glass melk fordi jeg sliter med halsbrann dagen derpå. Mye mat ja, men det hjalp meg veldig med en elendig form. Anonymkode: 44164...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #4 Del Skrevet 15. april På lørdag spiste jeg ganske bra utenom et stort kakestykke på festen, men jeg drakk litt mye da jeg sliter med å styre meg fordi når jeg først blir litt brisen så forsvinner tankene om moderate mengder. Jeg drakk fire rusbrus, en hel flaske martini asti, rundt 15 shots med sånne Små sure shots jordbær og eple fra polet, og en drink med bacardi. Når jeg kom hjem spiste jeg to pizzastykker av en frossenpizza, men de var relativt små. Måtte ha i meg noe mat fordi jeg la meg på stigende rus. Anonymkode: 44164...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #5 Del Skrevet 15. april Idag er jeg flink og teller alt av kalorier og er sunn igjen. Anonymkode: 44164...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #6 Del Skrevet 15. april Hva med å kutte ut alkohol? Høres ut som det er grunnen til kaloriinntaket både lørdag og søndag? Anonymkode: 67565...855 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eilis Skrevet 15. april #7 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig at det var bortkastet i går, men samtidig så er det fet mat som tar fyllesyken hos meg. Hvordan gjøre det anderledes, hva kunne jeg spist som sunne alternativ samtidig med litt fett? I går spiste jeg: 2 egg stekt i smør på 2 stk brød En hamburger med pommes frites En bestilt kebab calzone Liten skål potegull Drakk også flere store glass melk fordi jeg sliter med halsbrann dagen derpå. Mye mat ja, men det hjalp meg veldig med en elendig form. Anonymkode: 44164...751 Det er ikke fettet som er problemet med utskeielsen, det er sukkeret. Brød=sukker Hamburgerbrød og pommes frites=sukker Kebab=sukker i brød og saus Potetgull= sukker Melk=sukker Jeg skriver sukker fordi kroppen reagerer ganske likt på strøsukker som andre kjappe karbohydrater. Og med en gang du tilføyer sukker til kroppen så stopper han å bruke av fettlageret du har på kroppen, samtidig som at det lagres mer fett på grunn av sukkeret som omgjøres til fett. Hadde du faktisk skeiet ut med fett og bedre kilder til karbohydrater som f.eks grønnsaker, da er det ikke sikkert du ville lagt på deg. Men helt klart så er all sukkeret i alkoholen hovedproblemet 😄 Sukker trigger også matlysten. Kanskje velg annen form for alkohol neste gang? Vin med lite karbohydrater f.eks 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #8 Del Skrevet 15. april Jeg var nødt til å kutte alkhohol helt i en periode da jeg slanket meg fordi jeg ble så ukritisk til maten når jeg drakk. Alle gode vaner gikk ut vinduet med promille. Da jeg begynte å drikke litt igjen når jeg hadde klart å gå ned i vekt, og var nesten i mål, så var tpleransen mye lavere. Så trengte bare et par glass på å få en god bris. Anonymkode: ba48f...c53 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #9 Del Skrevet 15. april Som andre her skriver; begrens eller kutt ut alkohol. Alkohol inneholder mye karbohydrater, men det er verre at alkohol øker aksepten for å skeie ut. Anonymkode: a1690...0e1 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #10 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Enig at det var bortkastet i går, men samtidig så er det fet mat som tar fyllesyken hos meg. Hvordan gjøre det anderledes, hva kunne jeg spist som sunne alternativ samtidig med litt fett? I går spiste jeg: 2 egg stekt i smør på 2 stk brød En hamburger med pommes frites En bestilt kebab calzone Liten skål potegull Drakk også flere store glass melk fordi jeg sliter med halsbrann dagen derpå. Mye mat ja, men det hjalp meg veldig med en elendig form. Anonymkode: 44164...751 Hva jeg ville ha valgt den "spisedagen": - 2 kokte egg/egg Benedict på toast med masse digge grønnsaker feks litt avocado, ruccola og tomat, toppet med balsamico. - Hjemmelaget burger (karbonadedeig), lett dressing eventuelt aioli laget på lettmajones. Droppe halve brødet, helst ha alt i en skikkelig saftig og fullstappa salatwrap. - Ovnsstekte potetbåter fremfor fries - Ville sløyfet middag nr 2 i sin helhet, kanskje laget meg lomperuller med digg pålegg og spist dem som jeg ville på 17. mai😍 bare fordi man synes synd på seg selv når man er bakis - Salt popcorn som snacks, pluss en obligatorisk frukt - Kjøp deg halsbrann-tabletter på apoteket fremfor å bøtte ned med melk?? Anonymkode: 713b3...5e3 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #11 Del Skrevet 15. april Takk for gode tips dere ❤️ Sikkert et utrolig dumt spørsmål, men hvor mye tenker dere at jeg kan forvente meg å legge på meg av disse to heftige dagene? Og hvor mye vil være i fett? Skjønner at det er forskjellig og vanskelig å svare på, men hva tenker dere? Er flink fra i dag igjen. Anonymkode: 44164...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #12 Del Skrevet 15. april Synes du skrev at du bare hadde gått opp en halv kilo? Anonymkode: 4cb76...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #13 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Synes du skrev at du bare hadde gått opp en halv kilo? Anonymkode: 4cb76...7fd Hva mener du? Skrev jeg det? Jeg aner ikke hva jeg kan ha gått opp, har ikke fått veid meg- men det tar vel noen dager før endelig vekt vises uansett? Anonymkode: 44164...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #14 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Synes du skrev at du bare hadde gått opp en halv kilo? Anonymkode: 4cb76...7fd Ja sånn ja unnskyld, det ble hypotetisk. Jeg har nok gått opp mer. Sist jeg hadde en utskeielse på samme kalorier så gikk jeg opp 2 kg den uken. Anonymkode: 44164...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #15 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Enig at det var bortkastet i går, men samtidig så er det fet mat som tar fyllesyken hos meg. Hvordan gjøre det anderledes, hva kunne jeg spist som sunne alternativ samtidig med litt fett? I går spiste jeg: 2 egg stekt i smør på 2 stk brød En hamburger med pommes frites En bestilt kebab calzone Liten skål potegull Drakk også flere store glass melk fordi jeg sliter med halsbrann dagen derpå. Mye mat ja, men det hjalp meg veldig med en elendig form. Anonymkode: 44164...751 Det er i alle fall ikke normalt å spise to store feite middager på en dag, fyllesyk eller ei. Hvis jeg er skikkelig fyllesyk og har lyst på drittmat så spiser jeg EN middag, feks en burger og liten pommes frites fra burger king (vegetarburger uten ost). Jeg ville aldri drukket masse melk (kalorier), men tatt tabletter for halsbrann. En «normal» dagen derpå for meg hvor jeg skeier ut ville være: sukkerfri brus, to brødskiver med pålegg, en veggisburger med liten pommes frites og kanskje litt snacks på kvelden. Men aldri to store feite middager. Anonymkode: e77a2...143 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 15. april #16 Del Skrevet 15. april Behold noen av utskjeielsene og gå heller lavere på kalorier ellers den uka. Det er også viktig med sosial moro:) Bytt ut endel av middagene med suppe. Da er det lettere å ligge lavt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #17 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja sånn ja unnskyld, det ble hypotetisk. Jeg har nok gått opp mer. Sist jeg hadde en utskeielse på samme kalorier så gikk jeg opp 2 kg den uken. Anonymkode: 44164...751 Jeg overspiser ofte, opp mot 4500 kcal om dagen, mot rundt 1200 til vanlig. Etter 3 dager med overspising har jeg som regel gått opp 2-2,5 kg. Går bort på 3 dager når jeg går tilbake til 1200 kcal. Bmi på 19. Anonymkode: 4cb76...7fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #18 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Enig at det var bortkastet i går, men samtidig så er det fet mat som tar fyllesyken hos meg. Hvordan gjøre det anderledes, hva kunne jeg spist som sunne alternativ samtidig med litt fett? I går spiste jeg: 2 egg stekt i smør på 2 stk brød En hamburger med pommes frites En bestilt kebab calzone Liten skål potegull Drakk også flere store glass melk fordi jeg sliter med halsbrann dagen derpå. Mye mat ja, men det hjalp meg veldig med en elendig form. Anonymkode: 44164...751 Hjelper egentlig usunn mat når man er fyllesyk for annet enn psyken😅? Anonymkode: f0288...d27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #19 Del Skrevet 16. april Når man skeier ut, så er ikke den umiddelbare vektoppgangen fett. Det er maten du har spist, vann som binder karbohydratene, avføring, osv. Nå var 5000-6000 kcal ganske mye per dag på en helg, men såfremt du ikke fortsetter sånn fremover, så betyr det ingenting i det store bildet. Så bare å legge den helga bak seg. Jeg vil anbefale deg å kutte ut alkohol en periode. Jeg har gått ned i vekt noen ganger i livet mitt, og det har absolutt vært enklest å holde seg til et fornuftig kosthold uten alkohol i bildet. Det blir selvfølgelig plass til kos en gang i uka, men hensynsløs "binging" utgår. Har måtte venne meg til å spise passelige mengder (ikke 200 gram Freia melkesjokolade og masse chips på én kveld liksom), og nå orker jeg sjeldent å overspise. Du er nødt til å måtte ofre litt for å lykkes med vektnedgang. Sånn er det for oss alle. Anonymkode: 84a57...e52 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. april #20 Del Skrevet 18. april Jeg har et tips ang alkohol, for jeg og blir ukritisk til mat. Hvis jeg har lyst på øl så er kun alkoholfri lov (elsker smaken av øl). Ellers er bare ett glass hvitvin lov, med et glass vann el cola zero ved siden av. Hvitvin har færre kalorier og føles mindre tungt. Lettere for kroppen. Anonymkode: 40014...4d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå