Camilla 123 Skrevet 15. april 2024 #1 Skrevet 15. april 2024 (endret) Etter veldig mange år sammen og et stormfullt forhold ønsket eksen å avslutte forholdet i fjor. Han fant seg nye dame rett etterpå og jeg satt knust igjen. Jeg har alltid hatt et nært og godt forhold til mine (eks) svigerforeldre som var like lei seg som meg da ekteskapet var over. Siden vi var sammen i så mange år, har både hans og mine foreldre et godt forhold og de var nettopp på helgetur sammen. Min eks nekter nå sine foreldre å gå i bursdagsselskap til sønnen vår hjemme hos meg. (Eksen skal ha sitt eget selskap for sønnen vår hjemme hos seg.) Synes egentlig foreldrene hans bare burde gjort som de ville, for sin egen og sønnen vår sin skyld, og kommet i bursdagsselskapet hjemme hos meg, men eksen kan være veldig vanskelig og de er redd for at de skal få et enda dårligere forhold til han og han føler nok at de er på "mitt" lag. Er det bare jeg som synes dette er utrolig dårlig av eksen? Dette er skrevet aller en del innspill og det er noen oppklaringer: Det skal være to bursdagsselskaper. Mine ekssvigerforeldre vil gå i begge, men de tør ikke fordi det blir dårlig stemning med sønnen deres. Dette vil jeg selvfølgelig aldri fortelle til barna. Takk for alle innspill! Jeg forstår at jeg må gå litt i meg selv. Jeg får heller invitere dem en annen dag, når ikke resten av min familie er tilstede. Synes fortsatt at det er leit for jeg vet at de hadde hatt stor glede av å komme og henge med hele storfamilien min som de ikke ser lenger. De er jo også voksne mennesker og må vurdere om bursdagsselskapet er "verdt" problemer de får i forhold til sønnen sin og pr nå er det ikke det. Jeg håper forholdet med eksen blir bedre på sikt og alt blir lettere når alle får "landa" litt og akseptert livs situasjonen, inkludert meg selv. Endret 15. april 2024 av Camilla 123 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #2 Skrevet 15. april 2024 Han er en idiot, stor kontrollerende idiot Anonymkode: 658d9...e43 20 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #3 Skrevet 15. april 2024 Du er rar. Hans familie hans selskap. Din familie ditt selskap. Anonymkode: 6ade7...6c8 4 1
Nymerïa Skrevet 15. april 2024 #4 Skrevet 15. april 2024 Camilla 123 skrev (4 minutter siden): Synes egentlig foreldrene hans bare burde gjort som de ville De gjør selvfølgelig det de vil. 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #5 Skrevet 15. april 2024 Men i alle dager, barnet får jo eget selskap hos sin far med hans foreldre til stede. Hadde ikke far feiret hos seg, da kunne hans foreldre kommet til deg Hvorfor er dette så sårt for deg? Tviler på at barnet reagerer på at de ikke kommer i BEGGE selskap Anonymkode: 27ecd...388 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #6 Skrevet 15. april 2024 Syns han er sær. Burde kunne gå i begge om de ønsker. Ser et vennepar av meg de har faktisk så bra forhold etter brudd at der feirer de alt sammen jul, bursdag, nyttår,17 mai for ungene sin del la de bort stritsøksa. Og ser og hos bror min der er han ofte på middag hos eksem og motsatt selv om de ikke har vært sammen på 5 år. De gjør det for ungenes del. Anonymkode: 446da...b9e 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #7 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er rar. Hans familie hans selskap. Din familie ditt selskap. Anonymkode: 6ade7...6c8 Sønnen til ts er jo i familie med eks-svigerforeldrene, det er han som må bestemme. Anonymkode: eced3...c40 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #8 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er rar. Hans familie hans selskap. Din familie ditt selskap. Anonymkode: 6ade7...6c8 Nei. Barnet står i sentrum. Ikke de voksne. Jeg ser for meg en fremtidig konfirmasjon for denne gutten: Faren, som altså forlot mor, er den som lager drama og insisterer på to feiringer, i stedet for å ta seg sammen og oppføre seg som en voksen. Anonymkode: cf35f...9a9 20 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #9 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Barnet står i sentrum. Ikke de voksne. Jeg ser for meg en fremtidig konfirmasjon for denne gutten: Faren, som altså forlot mor, er den som lager drama og insisterer på to feiringer, i stedet for å ta seg sammen og oppføre seg som en voksen. Anonymkode: cf35f...9a9 To feiringer er blitt så vanlig i dag, at de færreste reagerer på det. Det er vi voksne som setter griller i hodene på de små at dette er så trist Anonymkode: 27ecd...388 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #10 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei. Barnet står i sentrum. Ikke de voksne. Jeg ser for meg en fremtidig konfirmasjon for denne gutten: Faren, som altså forlot mor, er den som lager drama og insisterer på to feiringer, i stedet for å ta seg sammen og oppføre seg som en voksen. Anonymkode: cf35f...9a9 Så har du mor da som åler seg innpå fars familie.... Anonymkode: 6ade7...6c8 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #11 Skrevet 15. april 2024 Er de rike siden du er så intr i kontakt med de? Anonymkode: 6ade7...6c8 1
Camilla 123 Skrevet 15. april 2024 Forfatter #12 Skrevet 15. april 2024 Det var da et merkelig innspill å spørre om de er rike. Jeg er omtrent like glad i min ekssvigermor som min egen mor, så det er motivet mitt. Jeg må vel ikke kutte kontakten med svigerforeldrene mine selv om eksen tydeligvis vil at jeg skal det? 10 3
got2go Skrevet 15. april 2024 #13 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): To feiringer er blitt så vanlig i dag, at de færreste reagerer på det. Det er vi voksne som setter griller i hodene på de små at dette er så trist Anonymkode: 27ecd...388 Dette! 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #14 Skrevet 15. april 2024 Foreldrene er vel voksne og kan bestemme dette selv. Vil de dra i begge er da det greit. Anonymkode: 399fa...a73 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #15 Skrevet 15. april 2024 Skal dine foreldre være med i selskapet far arrangerer? Anonymkode: aaf29...4db 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #16 Skrevet 15. april 2024 Regner med at disse besteforeldrene er voskne og bestemmer selv. Hvis de lar seg kontrollere av sønnen er det ikke noe du får gjort. Annen enn å finne på en løgn sånn at barnet ikke forstår hvilken drittsekk faren er. Anonymkode: 67285...68c 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #17 Skrevet 15. april 2024 Voksne som skilles må lære seg å sette barnet først. Sånne kranglefanter som din eksmann irriterer meg. Han tenker ikke på at det er til barnets beste at alle kan omgås. Anonymkode: db577...9c4 4 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #18 Skrevet 15. april 2024 Det egentlige temaet for denne tråden er hvorfor eksen er så sint på ts, og da tenker jeg hans historie. Uten det så blir dette bare en gjettelek om hvem-hva-hvor. Skilte foreldre burde sette barnet i sentrum, men det finnes også tilfeller der den ene, eller begge, er for vanskelig, for mye ute etter bråk. Så dette er en klassisk, en historie har flere sider. Når det gjelder besteforeldrene skjønner jeg ikke problemstillingen, sønnen deres lager eget familieselskap for barnebarnet. Så klart det er dit farfar og farmor skal. Anonymkode: 1cdf1...664 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #19 Skrevet 15. april 2024 1 hour ago, Camilla 123 said: Etter veldig mange år sammen og et stormfullt forhold ønsket eksen å avslutte forholdet i fjor. Han fant seg nye dame rett etterpå og jeg satt knust igjen. Jeg har alltid hatt et nært og godt forhold til mine (eks) svigerforeldre som var like lei seg som meg da ekteskapet var over. Siden vi var sammen i så mange år, har både hans og mine foreldre et godt forhold og de var nettopp på helgetur sammen. Min eks nekter nå sine foreldre å gå i bursdagsselskap til sønnen vår hjemme hos meg. (Eksen skal ha sitt eget selskap for sønnen vår hjemme hos seg.) Synes egentlig foreldrene hans bare burde gjort som de ville, for sin egen og sønnen vår sin skyld, og kommet i bursdagsselskapet hjemme hos meg, men eksen kan være veldig vanskelig og de er redd for at de skal få et enda dårligere forhold til han og han føler nok at de er på "mitt" lag. Er det bare jeg som synes dette er utrolig dårlig av eksen? Jeg er ikke sammen med barnefar og hadde bare en kort relasjon sammen, men det er helt uaktuelt at barnet skal ha to bursdagsselskaper. Det har jeg vært tydelig på fra dag en, men han og hans familie er selvfølgelig hjertelig velkommen. Nå bor barnet 100 % fast hos meg og 4 timer unna far da, så kanskje litt annerledes enn når man har 50/50. Anonymkode: 7ae43...a83 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #20 Skrevet 15. april 2024 55 minutter siden, AnonymBruker said: To feiringer er blitt så vanlig i dag, at de færreste reagerer på det. Det er vi voksne som setter griller i hodene på de små at dette er så trist Anonymkode: 27ecd...388 Det er trist. Anonymkode: 7ae43...a83 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå