Gå til innhold

Tullete gutt, 10 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en gutt på 10 som er svært tullete. Dette er så slitsomt å stå i hver eneste dag. Latter, høye lyder, armer og bein, tar ikke i mot beskjeder, osv. Det begynte når han var rundt 8, har avtatt kanskje litt, men er fortsatt i perioder mye. 
Han har alltid vært et aktiv gutt, litt travel av seg, men dette «tullet» begynte som sagt rundt 8 års alder. På skolen fungerer han bra, gode karakterer, ikke noe tull der. Læreren skjønte ingenting når jeg fortalte om det, fordi han er rolig og trygg på skolen- en av de rolige og ordentlige (i en klasse full av uroligheter). Han har venner osv, ingen problemer sånn sett. Er godt likt, tror jeg.

Jeg har lest at de pleier å roe seg rundt 11 år. Håper virkelig det stemmer. 
Flere med tullete gutter?

Anonymkode: d519b...1f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hvert fall tull at en 10-åring har gode karakterer. 

• Liker 8
Skrevet

Er problemstillingen din her at 10-åringen din ler og fjaser og er lykkelig? Hæ??

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Chestnut skrev (42 minutter siden):

Mente tilbakemeldinger, sorry

AnonymBruker
Skrevet
Anne Nym Medlem skrev (39 minutter siden):

Er problemstillingen din her at 10-åringen din ler og fjaser og er lykkelig? Hæ??

Nei, men føler at tullet går for langt? Er det vanlig å le og tulle veldig mye hver eneste dag? Slik at man irriterer andre?

AnonymBruker
Skrevet

Har en 11åring, som er veldig tullete. Kommer nok av at han er veldig umoden enda, og tenker det går seg til.

Kjennet jo det er irriterende til tiden, men prøver å bare overse det.

Anonymkode: 15f65...4bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har en 11åring, som er veldig tullete. Kommer nok av at han er veldig umoden enda, og tenker det går seg til.

Kjennet jo det er irriterende til tiden, men prøver å bare overse det.

Anonymkode: 15f65...4bf

Ja min og er nok ganske umoden, han er født sent på året. Han er en snill gutt, men han tuller så mye og gir seg ikke, selv når han plager oss andre i familien. Det går på nervene mine løs. Men ja, går vel over. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja min og er nok ganske umoden, han er født sent på året. Han er en snill gutt, men han tuller så mye og gir seg ikke, selv når han plager oss andre i familien. Det går på nervene mine løs. Men ja, går vel over. 

Altså, gutten er 10 år gammel! 

Hva forventer du deg egentlig ?     

Anonymkode: 5adfb...785

AnonymBruker
Skrevet

Gi han mer ansvar 

Anonymkode: 29dbf...7aa

AnonymBruker
Skrevet
Chestnut skrev (6 timer siden):

Du forsto ikke det ut fra kontekst?

Anonymkode: cd9f5...e21

AnonymBruker
Skrevet

Min 11 åring er til tider så ute på jordet og snål at vi kan ikke annet enn å stirre dumt på hverandre og så le høyt. Han er en "one-man show" i perioder og måten han ser på verden omkring seg er både unik og snodig på samme tid. Mange "HÆ" øyeblikk her hos oss voksne, men om vi finner ut hvor han er i sin tankegang er det ofte ikke så underlig som først antatt.

Eksempel fra skole: fikk telefon fra lærer av gutten laget krøll og ablegøyer hele dagen fra første time, helt umulig å snakke til, og ihvertfall umulig å roe ned. Hun skjønte ikke hva som gikk av gutten of hele dagen rant bort i vas. Så da han kom hjem spurte jeg han: "hva var greia på skolen i dag" hvor han sa: "vi lærte at samer er Norges urbefolkning". Jaha, tenkte jeg "og hva er det som er så gøy med samene"? Så lo han høyt og så at jo det var det at læreren hadde sagt at de kjørte snøscooter og brukte mobiler. Mitt hode: ".......". Gutten sier videre: "men mamma da, du må jo vite at URBEFOLKNING IKKE HADDE MOBILER OG SNØSCOOTERE"!!!!!

Jauda..

Anonymkode: 42a20...4d4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså, gutten er 10 år gammel! 

Hva forventer du deg egentlig ?     

Anonymkode: 5adfb...785

Hadde ikke forventet dette i alle fall?? Jeg var rolig og snill som 10 åring, hadde aldri fått lov til å tulle slik som dette. Ikke turte jeg heller.

Greit med tull men når det blir så mye og på andres bekostning, krampelatter og rulle rundt på gulvet så vi kommer for sent på skolen, da holder jeg på å fa et nervøst sammenbrudd. Mener dere virkelig at man skal tåle dette? Av en 10 åring??

AnonymBruker
Skrevet

Det er en tid for alt. Min gutt har ADHD så det er klart hans bane fra Atil B er sjelden rett frem. Med det sagt er det dager jeg river meg i håret, brøler (ja, jeg vet fy på meg og alt det der), og alt er kaos, men noen dager er bedre enn andre.

Vi er veldig strukturert og holder rutiner så han vet hva han kan forvente og hva som skjer videre. Det betyr ikke at vi slipper å mase for det må vi for ellers beveger han seg enten bakover eller ikke i det hele tatt.

Noen ablegøyer må en regne med, ja gutten er 10! Han er enda et barn med sans for det barnslige. La han være i den verdenen så lenge han kan. Samtidig: tid og sted er viktig og noen ganger må han bare ta seg sammen. 

Anonymkode: 42a20...4d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...