AnonymBruker Skrevet 9. mai #101 Del Skrevet 9. mai 1 hour ago, Pipaluk said: Huff. Tragisk. Jeg kan ikke fatte at Netflix har lov til å vise dette. Dette bryter personvernlovgivningen. Til og med stalkere har behov for vern. Jeg skulle gjerne lest om de etiske vurderingene som foreligger hos produksjonen, hvis det i det hele tatt er noen 🤷♀️ Navn og detaljer i serien er endret, og det er dermed helt i tråd med lov om personvern. Problemet er at sofadetektiver har saumfart alt av sosiale medier for å finne ut hvem dette egentlig er, og én kvinne har gått rett til tabloidpressen og hevdet at hun er den som er avbildet i serien. Om det faktisk stemmer eller ikke er en annen sak. Det er ikke usannsynlig at Martha er basert på en blanding av flere hendelser og personer, samt en god dose fiksjon. Det er et helt vanlig grep i filmer, bøker og serier basert på virkelige mennesker og historier. Det betyr ikke at opplevelsene Gadd hadde ikke var sanne, men at personene som skildres blir mer interessante som fiktive karakterer enn biografiske portrett, og ikke minst mye mindre gjenkjennelig. Gadd sa i et intervju før alt dette tok av at han tvilte sterkt på at den virkelige stalkeren engang ville gjenkjent seg selv ved å se serien, fordi så mye endringer er gjort for å skjule identiteten. Anonymkode: b5b7f...0ea 5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 9. mai #102 Del Skrevet 9. mai Så hele i dag - veldig bra serie! Lurt å se hele før man mener noe som helst om hovedpersonen. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindalata85 Skrevet 9. mai #103 Del Skrevet 9. mai Jeg driver med den serien nå. Meget spesiell serie må jeg si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #104 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Navn og detaljer i serien er endret, og det er dermed helt i tråd med lov om personvern. Problemet er at sofadetektiver har saumfart alt av sosiale medier for å finne ut hvem dette egentlig er, og én kvinne har gått rett til tabloidpressen og hevdet at hun er den som er avbildet i serien. Om det faktisk stemmer eller ikke er en annen sak. Det er ikke usannsynlig at Martha er basert på en blanding av flere hendelser og personer, samt en god dose fiksjon. Det er et helt vanlig grep i filmer, bøker og serier basert på virkelige mennesker og historier. Det betyr ikke at opplevelsene Gadd hadde ikke var sanne, men at personene som skildres blir mer interessante som fiktive karakterer enn biografiske portrett, og ikke minst mye mindre gjenkjennelig. Gadd sa i et intervju før alt dette tok av at han tvilte sterkt på at den virkelige stalkeren engang ville gjenkjent seg selv ved å se serien, fordi så mye endringer er gjort for å skjule identiteten. Anonymkode: b5b7f...0ea Tro om sofadetektivene har brukt like mye tid/energi på å finne voldtektsmannen som begikk flere overgrep på han..? Han burde jo virkelig få tyn Anonymkode: 2493d...993 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindalata85 Skrevet 9. mai #105 Del Skrevet 9. mai Lindalata85 skrev (1 time siden): Jeg driver med den serien nå. Meget spesiell serie må jeg si! sånn. da har jeg sett den ferdig og jeg sitter igjen med en følelse av å både like den og ikke like den. Vet ikke hvilken følelse som er sterkest. Kommer ikke til å anbefale den videre for å si det sånn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 10. mai #106 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (16 timer siden): Navn og detaljer i serien er endret, og det er dermed helt i tråd med lov om personvern. Problemet er at sofadetektiver har saumfart alt av sosiale medier for å finne ut hvem dette egentlig er, og én kvinne har gått rett til tabloidpressen og hevdet at hun er den som er avbildet i serien. Om det faktisk stemmer eller ikke er en annen sak. Det er ikke usannsynlig at Martha er basert på en blanding av flere hendelser og personer, samt en god dose fiksjon. Det er et helt vanlig grep i filmer, bøker og serier basert på virkelige mennesker og historier. Det betyr ikke at opplevelsene Gadd hadde ikke var sanne, men at personene som skildres blir mer interessante som fiktive karakterer enn biografiske portrett, og ikke minst mye mindre gjenkjennelig. Gadd sa i et intervju før alt dette tok av at han tvilte sterkt på at den virkelige stalkeren engang ville gjenkjent seg selv ved å se serien, fordi så mye endringer er gjort for å skjule identiteten. Anonymkode: b5b7f...0ea Hvis det ikke er den virkelige Martha så bør Gadd gå ut og avkrefte dette. Det som står skrevet om serien er at den er basert på en sann historie. De burde da heller ha skrevet at det er blanding av fiksjon og egne erfaringer. Det er mulig det står mer om om det på engelskspråklige nettsider. V Uansett er det ganske risky mot sårbare personer. Det kan ha vært en dame som klikket én gang på han i offentligheten, og som sofadetektivene har pekt ut som stalkeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 10. mai #107 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 13.16): Hovedpersonen spilles av Richard Gadd, som serien er basert på. Han spilte seg selv, så det er ikke rart karakteren ser eldre ut 😅 Jeg synes forsåvidt han gjorde en fenomenal jobb. Det kan ikke ha vært enkelt å spille ut så vanskelige deler av eget liv Anonymkode: 6c223...99e Rart de ikke kunne fikse det med AI og all teknologien de har nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #108 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (22 timer siden): Tro om sofadetektivene har brukt like mye tid/energi på å finne voldtektsmannen som begikk flere overgrep på han..? Han burde jo virkelig få tyn Anonymkode: 2493d...993 Han får skremmende lite tyn! Anonymkode: 82f5e...ad0 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DeLorean Skrevet 10. mai #109 Del Skrevet 10. mai Veldig bra serie. Tragisk og underholdende. Utrolig bra spilt! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. mai #110 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette har du faktisk rett i, jeg kunne tenkt meg å vite hvem det er! Anonymkode: e5777...767 Hun har gitt et intervju nå med Pierce Morgan. Hun nekter for alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #111 Del Skrevet 11. mai Denne serien er selve bildet på traumer og traumebånd, satan. Anonymkode: 373c4...d0c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #112 Del Skrevet 11. mai Er jeg den eneste i verden som ikke likte denne serien? Skjønner det med godt skuespill osv, men den var jo bare ubehagelig å se på! Anonymkode: 4f899...034 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #113 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er jeg den eneste i verden som ikke likte denne serien? Skjønner det med godt skuespill osv, men den var jo bare ubehagelig å se på! Anonymkode: 4f899...034 Det er hele poenget. Tenk så ubehagelig å oppleve… Anonymkode: 284f5...397 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #114 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er jeg den eneste i verden som ikke likte denne serien? Skjønner det med godt skuespill osv, men den var jo bare ubehagelig å se på! Anonymkode: 4f899...034 Godt skuespill og god story kan være ubehagelig....det betyr at det får en til å føle noe. Anonymkode: 17fc1...857 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai #115 Del Skrevet 11. mai For å ikke skrive det samme som alle andre... er så klart enig i det meste som skrives. Men én ting få nevner. Jeg synes han er en veldig dårlig komiker. Tror ikke jeg helt skjønner meg på komiker sjangeren eller noe. Men for meg er han dårlig 🙈 Anonymkode: a239c...d6e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 11. mai #116 Del Skrevet 11. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): For å ikke skrive det samme som alle andre... er så klart enig i det meste som skrives. Men én ting få nevner. Jeg synes han er en veldig dårlig komiker. Tror ikke jeg helt skjønner meg på komiker sjangeren eller noe. Men for meg er han dårlig 🙈 Anonymkode: a239c...d6e Enig....var flaut å se på. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai #117 Del Skrevet 12. mai Djungelvrål skrev (På 11.5.2024 den 13.49): Hun har gitt et intervju nå med Pierce Morgan. Hun nekter for alt Er ikke snakk om henne... men vi snakker om han som voldtok han Anonymkode: 2493d...993 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #118 Del Skrevet 13. mai Jeg tror hele opplegget er et sosialt eksperiment. Snart kommer noen ut og forteller at dette ikke er sant, men laget kun for å vise hvor ille nettet har blitt. Og jeg tror alle som har uttalt seg er med, Fiona/Martha også. Anonymkode: 5188e...4c3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai #119 Del Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg tror hele opplegget er et sosialt eksperiment. Snart kommer noen ut og forteller at dette ikke er sant, men laget kun for å vise hvor ille nettet har blitt. Og jeg tror alle som har uttalt seg er med, Fiona/Martha også. Anonymkode: 5188e...4c3 Samme har jeg tenkt. Som jeg sa til mannen min at her skurrer det noe. Det ene er at de aller fleste pynter litt på sannheten om seg selv. Han her gjør jo nermest det motsatte. Har ikke sett mer enn to episoder. Men gudene vet, noen er vel blitt så opptatt av å være så åpen som mulig at de gir det ekstra giret. Og rart å spille seg selv Har ikke sett intervjuet. Men rart det lille jeg har fått med meg. I tillegg tenker jeg en stalker intervjuer en stalker. Er det grunnen til at hun absolutt ville intervjues av han? Aner ikke men noe sier meg at dette optrinnet er en form for et kunst prosjekt. Iallefall diskusjoner er i full gang. Og det er jo bra Anonymkode: 8001a...579 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 13. mai #120 Del Skrevet 13. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Samme har jeg tenkt. Som jeg sa til mannen min at her skurrer det noe. Det ene er at de aller fleste pynter litt på sannheten om seg selv. Han her gjør jo nermest det motsatte. Har ikke sett mer enn to episoder. Men gudene vet, noen er vel blitt så opptatt av å være så åpen som mulig at de gir det ekstra giret. Og rart å spille seg selv Har ikke sett intervjuet. Men rart det lille jeg har fått med meg. I tillegg tenker jeg en stalker intervjuer en stalker. Er det grunnen til at hun absolutt ville intervjues av han? Aner ikke men noe sier meg at dette optrinnet er en form for et kunst prosjekt. Iallefall diskusjoner er i full gang. Og det er jo bra Anonymkode: 8001a...579 Jeg fulgte deg helt til du skriver at du ikke har sett mer enn to episoder. Hvordan kan du uttale deg om noe du ikke vet noe om? 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå