Gå til innhold

Har du sett "Baby reindeer" på Netflix?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva mener du? Er det en ekte person eller?

Anonymkode: 373c4...d0c

Har du lest tråden eller? Det blir jo skrevet flere ganger at det er en sann historie, og hovedrollen spilles av han som opplevde det.

Veldig god serie! 

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 16.4.2024 den 18.50):

Voldtektsscenen er ikke så ille som det høres ut som, uten at jeg skal komme med en spoiler.

Du fint kan se den

TS

Anonymkode: b7ba8...ef2

Slike grenser for andre skal man være litt forsiktig med. Jeg syn når han spøy som en gris var skikkelig ekkelt etter han ok GHB. Jeg trigges av oppkast. 

Anonymkode: 135d9...e5b

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra serie,likte den godt.Noe av det bedre på lenge.

Anonymkode: 4b873...307

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.4.2024 den 8.56):

Hva mener du? Er det en ekte person eller?

Anonymkode: 373c4...d0c

Ja. Det er jo som sagt en sann historie, bare med andre navn. Det finnes mange fake kontoer, men den ekte ligger foreløpig åpent. Hun skriver akkurat som i serien, både mtp mengde og skrivestil

Anonymkode: 46880...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Det er jo som sagt en sann historie, bare med andre navn. Det finnes mange fake kontoer, men den ekte ligger foreløpig åpent. Hun skriver akkurat som i serien, både mtp mengde og skrivestil

Ja det er ikke vanskelig å forstå at det er henne. Utrolig dyktig han Gadd, som har tydeligvis tatt henne helt på kornet.

Anonymkode: 5d40f...33e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er ikke vanskelig å forstå at det er henne. Utrolig dyktig han Gadd, som har tydeligvis tatt henne helt på kornet.

Enig. Man kan se og høre henne (karakteren) når man leser.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Enig. Man kan se og høre henne (karakteren) når man leser.

Ja, ikke sant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes serien var intens med veldig god rolletolkning av hun som spiller Martha. 
men tror han vil angre litt på at han valgte å spille seg selv, for hun ekte stakkaren kommer sikkert til å plage han igjen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for avsporing. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å se den og har sett episode 1 og halve episode 2. Fenget ikke i det hele tatt

Anonymkode: 92595...7a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Begynte å se den og har sett episode 1 og halve episode 2. Fenget ikke i det hele tatt

Anonymkode: 92595...7a4

Den fenget heller ikke meg før jeg hadde sett 4-5 episoder 

Ts

Anonymkode: b7ba8...ef2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet veldig fascinerende. Men etterhvert som det utviklet seg med han gærningen, ble det bare for voldsomt og ekstremt, jeg tenkte hva er poenget med den totalt viljeløse og naive hovedkarakteren 

Jeg tippet det skulle komme en tidssvitsj der, at det faktisk skjedde før Martha, da tenkte jeg at det skulle gi mening snart igjen. Men begynte å bli lei, hovedkarakteren ble for ensidig selvutslettende. 

FØRST DA leste jeg at serien er basert på sanne opplevelser og at hovedkarakteren spiller seg selv.. og jeg har ikke orka å se videre pga alle spekulasjonene, jeg forstår faktisk ikke hensikten med serien og oute en tydelig syk person som Martha. For - det er ikke mulig å holde hennes identitet skjult, altfor mange visste om henne. Synes det var høyst upassende å bruke hennes sykdom for å fremme sin egen serie.

Overgrep mot menn er helt klart også viktig å sette søkelys på! 

Men likevel synes jeg det er å sko seg på en annens (Marthas) psykiske sykdom. 

Jeg ser på hennes facebook at hun skriver akkurat som i serien, de har alle intensjoner om å henge ut en syk person. 

Endret av klarinetta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet litt inn i episodene nå...og har fullstendig vondt i magen. Jeg ROPER til han og ber han
om å ta tak og rydde opp i livet sitt, men neeeida...og jeg får høyt irritasjonsblodtrykk av dette her. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønte ikke siste episode, han går tilbake til han som voldtok han? 

Anonymkode: 135d9...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Jeg har kommet litt inn i episodene nå...og har fullstendig vondt i magen. Jeg ROPER til han og ber han
om å ta tak og rydde opp i livet sitt, men neeeida...og jeg får høyt irritasjonsblodtrykk av dette her. :grine:

Se alt 😉

Anonymkode: 845d0...dc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.4.2024 den 10.59):

Ja, jeg har sett og jeg ble sykt provosert over at det går an å være så selvutslettende og tafatt. Hvorfor blir man sånn? Og at han lot han mannen ta han i rumpa og gi han drugs, erre mulig?? 

Virket jo også som han hovedrollefyren fikk et slags Stockholm syndrom med stalkeren også. Hadde ikke skjedd her for å si det sånn. Han må jo ha hatt noen issues han fyren. 

Anonymkode: 3a8b9...215

Har du virkelig sett serien og likevel sitter igjen med null forståelse? Jeg har ptsd og jeg synes faktisk at den skildret utrolig godt hvordan man kan bli påvirket av ulike hendelser. 

Anonymkode: dd1b2...44e

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Se alt              Anonymkode: 845d0...dc9

Ja, men jeg har ikke lyst...og har holdt på å spole mange ganger, men...jeg må vel se det ferdig. :( 

Jeg var i utgangspunktet på leit etter en ny film/serie som kunne gi meg en rolig og god følelse,
men dette var skivebom gitt...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest gjennom denne tråden og jeg har full forståelse for at menn som blir misbrukt ikke ønsker å stå fram. 

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (4 minutter siden):

Ja, men jeg har ikke lyst...og har holdt på å spole mange ganger, men...jeg må vel se det ferdig. :( 

Jeg var i utgangspunktet på leit etter en ny film/serie som kunne gi meg en rolig og god følelse,
men dette var skivebom gitt...

Ok, men har du ikke lyst er det ikke noe poeng. Var bare for å illustrere at det skjer jo en del endringer i serien etter det du skrev. Ja, for å oppnå en rolig og god følelse er denne serien nok en skivebom. Gir deg gjerne serietips dersom du kommer med andre serier du liker, men det blir kanskje litt utenfor tråden 😊

Anonymkode: 845d0...dc9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig god og viktig serie. Tydelig mange som ikke skjønner den, og det er nettopp disse som burde se den og forsøke å forstå/sette seg inn i hvordan traumer kan påvirke en. Beskriver ting veldig godt, og ikke minst får fram at dette skjer med menn også! 

I tillegg til at han klarer å spille denne karakteren selv, og gjenoppleve traumene sine... for en sterk fyr, det hadde jeg aldri klart. 

Bare synd ikke folk gir like mye pes til han som voldtok han flere ganger, men bare gir pes til hun stalkeren..

Anonymkode: 2493d...993

• Liker 15
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...