Gå til innhold

Vigselsamtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kva brukar presten å spørre om på ei vigselsamtale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg leste vingelsamtale flere ganger og klarte ikke helt skjønne hva det skulle være :ler:

Lykke til uansett ;)

Endret av ~Alwa~
Skrevet

Når vi giftet oss startet presten med å spørre hvorfor vi hadde valg hverandre som partnere, hvorfor vi ville gifte oss og hva vi satte pris på ved partneren. Etter disse åpningsspørsmålene utviklet det seg til en samtale rundt giftermålet uten at presten måtte stille spørsmål (og det er vel det som er poenget også :) ).

Samtalen ble avsluttet med detaljer rundt vielsen (skrifter, salmer, inngang osv).

Skrevet

Det samme gjorde presten vår. Han var opptatt av hvorfor vi var så sikre på at vi skulle gifte oss, og hva vi ønsket å være for den andre. Av og til ønsker jeg at jeg hadde denne samtalen på bånd, vi lærte litt om oss selv og hverandre her......

Skrevet

Ei veke til vi skal på samtale med presten.. Kjenner at eg gruar meg litt eg. Blir litt skummelt.. Tenk om vi ikkje greier å svare på alle spørsmålene hans og slikt.. Uff..

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Ei veke til vi skal på samtale med presten.. Kjenner at eg gruar meg litt eg. Blir litt skummelt.. Tenk om vi ikkje greier å svare på alle spørsmålene hans og slikt.. Uff..

Jeg og gruer meg.. Ikke komfortabel med å begrunne overfor en vilt fremmed hvorfor jeg elsker kjæresten min.. Det blir litt pinlig og rart.. Må jo passe seg litt og, for presten kan jo bruke det vi sier under vielsen?

Lykke til!! :klem:

Skrevet

Jøss, skal dere ha en sånn samtale allerede dere da? Når det er 4mnd igjen?

Trodde den samtalen var kun et par-tre uker før bryllupet, jeg.

Var det dere som bedte presten om å få en samtale så tidlig eller? Vi har ikke nevnt sånn samtale enda til presten, vi - har faktisk ikke snakket med presten vi skal ha engang.

Jeg synes også det er litt "fjernt" å skulle fortelle en i utgangspunktet vill fremmed person om hvorfor jeg vil gifte meg med Lassiemannen og hvorfor jeg elsker ham.. Men det blir nok veldig fint å ha den samtalen lell, tenker jeg :)

Skrevet

Han spurte om troens plass i våre liv og om vi hadde diskutert vikitge spørsmål, eks om barn.

En veldig fin samtale.

Skrevet

Vi fekk innkalling frå kyrkja, Lassie.

Skrevet
Vi fekk innkalling frå kyrkja, Lassie.

Åh! *misunnelig* Vi vil også på sånn nåååå..... :ler: *utålmodig*

Skrevet

Dere blir nok ikke stilt til veggs av presten hvis det er det du er redd for. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...