Isprinsessen7 Skrevet 14. april 2024 #1 Skrevet 14. april 2024 Er det noen her som vet noe ang hvordan skilsmisse foregår dersom den ene ektefellen bor i USA, men den andre ektefellen bor i Norge. Noen som har gått igjennom dette? Den ene parten ønsker å fullføre skilsmissen online (noe som er mulig og lovlig i USA). Noen som vet hvor enkelt /vanskelig det er å få amerikanske skilsmisse dokumenter godkjent for apostille stempel i USA, slik at skilsmissen evt blir godkjent i Norge på er senere tidspunkt? Norge krever nemlig at apostille stempel blir påført av amerikanske myndigheter dersom skilsmissen skal bli godkjent her.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #2 Skrevet 14. april 2024 Jeg trodde skilsmisse måtte gjennomføres i samme land og lovverk som ekteskapet ble inngått? Ikke ut ifra hvor personene bor. Anonymkode: ea90c...f86
Isprinsessen7 Skrevet 14. april 2024 Forfatter #3 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg trodde skilsmisse måtte gjennomføres i samme land og lovverk som ekteskapet ble inngått? Ikke ut ifra hvor personene bor. Anonymkode: ea90c...f86 Det trodde jeg også først. Men snakket med myndighetene og de sier at så lenge man får påført et apostille stempel fra landet man får skilsmisse, så skal Norge kunne godkjenne det senere!
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #4 Skrevet 14. april 2024 https://familiejuss.no/internasjonale-ekteskap/ Anonymkode: e6d4a...df1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå