Gå til innhold

Noen nordmenn her som har gått gjennom amerikansk skilsmisse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som vet noe ang hvordan skilsmisse foregår dersom den ene  ektefellen bor i USA, men den andre ektefellen bor i Norge. Noen som har gått igjennom dette?
Den ene parten ønsker å fullføre skilsmissen online (noe som er mulig og lovlig i USA).
Noen som vet hvor enkelt /vanskelig det er å få amerikanske skilsmisse dokumenter godkjent for apostille stempel i USA, slik at skilsmissen evt  blir godkjent i Norge på er senere tidspunkt?
Norge krever nemlig  at  apostille stempel blir påført av amerikanske myndigheter dersom skilsmissen skal  bli godkjent her.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde skilsmisse måtte gjennomføres i samme land og lovverk som ekteskapet ble inngått? Ikke ut ifra hvor personene bor.

Anonymkode: ea90c...f86

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg trodde skilsmisse måtte gjennomføres i samme land og lovverk som ekteskapet ble inngått? Ikke ut ifra hvor personene bor.

Anonymkode: ea90c...f86

Det trodde jeg også først. Men snakket med myndighetene og de sier at så lenge man får påført et apostille stempel fra landet man får skilsmisse, så skal Norge kunne godkjenne det senere! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...