PeeWee Skrevet 17. april 2024 #21 Del Skrevet 17. april 2024 megda skrev (2 minutter siden): men de tok bare fra folk all maten slik at de kunne fordele godene rettferdig selv De tok ikke maten, de tok eierskap over landbrukslandet og eide dermed i praksis maten fra den ble dyrket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 17. april 2024 #22 Del Skrevet 17. april 2024 22 minutter siden, PeeWee said: De tok ikke maten, de tok eierskap over landbrukslandet og eide dermed i praksis maten fra den ble dyrket. ja, ikkesant. lykke til med kommunismen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 17. april 2024 #23 Del Skrevet 17. april 2024 megda skrev (1 minutt siden): ja, ikkesant. lykke til med kommunismen. Hvor har jeg skrevet at jeg ønsker kommunisme? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet 17. april 2024 #24 Del Skrevet 17. april 2024 PeeWee skrev (47 minutter siden): De tok ikke maten, de tok eierskap over landbrukslandet og eide dermed i praksis maten fra den ble dyrket. Har du ikke hørt om Holodomor?. Kommunistene tok ikke bare eierskap over gårdene men de stjal også maten, noen ganger så stjal de også mat rett fra fatet til folk som allerede sultet. Barn ble oppmuntret til å angi foreldrene sine om de hadde noe ekstra, foreldre ble henrettet og barna ble brukt som propaganda og fremstilt som helter av kommunismen. Slike situasjoner går igjen i alle land som har prøvd seg på kommunisme. Den kommunistiske ideen høres sikkert fint ut for folk som er naive men det fungerer ikke og det kommer aldri til å fungere, det som skjer under kommunistisk styre er at enkeltmennesker blir verdiløse og det ender opp med jernstyre som handler om å beskytte ideologien i stedet for mennesker. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TacoTore Skrevet 17. april 2024 #25 Del Skrevet 17. april 2024 newman01 skrev (8 timer siden): Om samfunnet ikke har en gulrot for å gå på jobb (bra lønn) hadde jeg blitt hjemme og stelt i hagen og spilt playstation. Hvem gidder å yte mer enn absolutt minimalt i et kommunistisk samfunn, når man uansett ikke får mer av kaka enn de som gjør ingenting? Nettopp, jeg jobber for pengene mine og at jeg skal få ha det bedre enn gjennomsnittet, men ikke snakk om at jeg hadde løftet en eneste finger hvis jeg ikke fikk noe mer for det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 17. april 2024 #26 Del Skrevet 17. april 2024 FryNor skrev (5 minutter siden): Har du ikke hørt om Holodomor? Det var kjedelige greier, men det var i en begrenset periode i et enkelt land, og samme med KIna. Det er ikke slik at disse landene konstant hadde hungersnød og de hadde også mye hungersnød FØR kommunismen også. Du hevder "alle" kommunistland. Hva med Polen, Øst Tyskland, Tsjekkoslovalia, Ungarn, Romania, Bulgaria, Cuba, Yugoslavia også videre. Når hadde disse landene hungersnød? FryNor skrev (8 minutter siden): det som skjer under kommunistisk styre er at enkeltmennesker blir verdiløse Så du mener uteliggere i USA og folk som jobber hos selskaper som Amazon ikke får gå på toalettet med må pisse på flaske. Er disse så grusomt verdifulle? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 17. april 2024 #27 Del Skrevet 17. april 2024 TacoTore skrev (10 minutter siden): Nettopp, jeg jobber for pengene mine og at jeg skal få ha det bedre enn gjennomsnittet, men ikke snakk om at jeg hadde løftet en eneste finger hvis jeg ikke fikk noe mer for det. Nå er det jo ganske mange som tjener mindre enn gjennomsnittet selv om de jobber fulltid da. Gjennomsnittet er på rundt 660.000 i året, og mange tjener jo mindre enn det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
megda Skrevet 17. april 2024 #28 Del Skrevet 17. april 2024 49 minutter siden, PeeWee said: Hvor har jeg skrevet at jeg ønsker kommunisme? hvor har jeg skrevet at du ønsker kommunisme? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 17. april 2024 #29 Del Skrevet 17. april 2024 megda skrev (Akkurat nå): hvor har jeg skrevet at du ønsker kommunisme? Dette kan tolkes slik: ja, ikkesant. lykke til med kommunismen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet 17. april 2024 #30 Del Skrevet 17. april 2024 PeeWee skrev (5 minutter siden): Det var kjedelige greier, men det var i en begrenset periode i et enkelt land, og samme med KIna. Det er ikke slik at disse landene konstant hadde hungersnød og de hadde også mye hungersnød FØR kommunismen også. Du hevder "alle" kommunistland. Hva med Polen, Øst Tyskland, Tsjekkoslovalia, Ungarn, Romania, Bulgaria, Cuba, Yugoslavia også videre. Når hadde disse landene hungersnød? Så du mener uteliggere i USA og folk som jobber hos selskaper som Amazon ikke får gå på toalettet med må pisse på flaske. Er disse så grusomt verdifulle? Alle landene i Sovjetunionen led av en eller en annen form for sult eller nød under kommuniststyret, Cuba hadde hungersnød som varte i nesten 10 år og ble kalt "den spesielle perioden". Samme med Kina og Nord-Korea. Hvorfor tror du at mennesker fra østblokklandene prøvde å flykte til vesten og at kommunistene rett og slett holdt de fanget?, hvis de hadde det så bra så skulle det jo ikke være en grunn til å flykte. Sånn til opplysning så jobbet min far med å formidle tilstandene bak jernteppet til resten av verden. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FryNor Skrevet 17. april 2024 #31 Del Skrevet 17. april 2024 PeeWee skrev (25 minutter siden): Det var kjedelige greier, men det var i en begrenset periode i et enkelt land, og samme med KIna. Det er ikke slik at disse landene konstant hadde hungersnød og de hadde også mye hungersnød FØR kommunismen også. Kjedelige greier når rundt 5 millioner mennesker blir sultet i hjel av kommunister?, er det kjedelige greier når 6 millioner mennesker ble slaktet av nazistene også?. Sånn til opplysning så regner man ca 100 millioner døde som et direkte resultat av kommunisme i verden... så langt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 17. april 2024 #32 Del Skrevet 17. april 2024 (endret) FryNor skrev (27 minutter siden): Sånn til opplysning så regner man ca 100 millioner døde som et direkte resultat av kommunisme i verden... så langt. Direkte resultat? Dette har vel vært et kontroversielt tall. Akkuratt som dette "How many people has capitalism killed? The list includes certain death-tolls covering the two World Wars, colonial wars, anti-communist campaigns, repressions and mass killings, ethnic conflicts, and victims of famines or malnutrition; bringing the incomplete total to 100 million deaths attributed to capitalism in the 20th century." Idag er trusselen mot demokrati og frihet størst fra den fasistiske høyresiden. Det er mange politiske institusjoner som ser direkte udemokratiske ut fra utsiden. Dette gjelder ikke minst Høyre. Politiske organisasjoner i et demokrati bør internt også oppføre seg demokratisk. Det gjelder alle politiske organisasjoner fra høyre til venstre. Endret 17. april 2024 av ltfutt 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 17. april 2024 #33 Del Skrevet 17. april 2024 FryNor skrev (1 time siden): Hvorfor tror du at mennesker fra østblokklandene prøvde å flykte til vesten og at kommunistene rett og slett holdt de fanget?, hvis de hadde det så bra så skulle det jo ikke være en grunn til å flykte. Folk kunne forøvrig reise fritt ut og inn av Yugoslavia i hele perioden. Når det gjelder de som flyktet, er det jo slående hvorfor det svært sjelden var renholdere på 45 år som flyktet over. Det var nok i praksis først og fremst snakk om økonomiske flyktninger da også . 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 17. april 2024 #34 Del Skrevet 17. april 2024 FryNor skrev (48 minutter siden): Kjedelige greier når rundt 5 millioner mennesker blir sultet i hjel av kommunister?, er det kjedelige greier når 6 millioner mennesker ble slaktet av nazistene også?. Nazistene drepte da langt mer enn 6 millioner mennesker. Det er bare jødene, de drepte også 6 millioner andre på lignende måter, samt alle ofrene for krigen. Det er jo typisk liberalister å overdrive antallet drept av kommunister og redusere antallet drept av fascister. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjertrud von Knäbe Skrevet 17. april 2024 Forfatter #35 Del Skrevet 17. april 2024 6 hours ago, PeeWee said: I faktisk eksisterende kommunisme har man da hatt pengesystem. Ingen av disse systemene har vel vært et 100% kommunistisk system hevdes det, kun et overgangssystem på vei mot ren kommunisme, et klasseløst samfunn uten penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 17. april 2024 #36 Del Skrevet 17. april 2024 Gjertrud von Knäbe skrev (1 minutt siden): Ingen av disse systemene har vel vært et 100% kommunistisk system hevdes det, kun et overgangssystem på vei mot ren kommunisme, et klasseløst samfunn uten penger. Ingen av de systemene var Marxistiske, men de lignet veldig på system skissert av andre forfattere som kunne kalles kommunistiske eventuelt sosialistiske. Så synes det er helt greit å kalle dem kommunistiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjertrud von Knäbe Skrevet 17. april 2024 Forfatter #37 Del Skrevet 17. april 2024 6 hours ago, Callisto83 said: Her er den nye lederen for Rød Ungdom: (Link til Reddit) Jeg har virkelig ikke ord..... For en gjeng. https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/legger-frem-dokumentasjon-som-skal-vise-kommunistisk-kupp-i-rod-ungdom-1.16845270 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjertrud von Knäbe Skrevet 17. april 2024 Forfatter #38 Del Skrevet 17. april 2024 4 hours ago, PeeWee said: Så du mener uteliggere i USA og folk som jobber hos selskaper som Amazon ikke får gå på toalettet med må pisse på flaske. Er disse så grusomt verdifulle? Det er mye som ikke er bra i USA, men en likevel må de sette opp mur for å holde folk ute. De gamle kommuniststatene i Europa måtte sette opp mur slik at folk ikke rømte. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PeeWee Skrevet 17. april 2024 #39 Del Skrevet 17. april 2024 Gjertrud von Knäbe skrev (1 minutt siden): Det er mye som ikke er bra i USA, men en likevel må de sette opp mur for å holde folk ute. De gamle kommuniststatene i Europa måtte sette opp mur slik at folk ikke rømte Dette er fordi det var de ressurssterke som flyktet fra kommunistlandene mens det gjerne er de fattige som flykter fra Latin Amerika. Forøvrig risikerer folk livet for å komme inn i Vest Europa også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 17. april 2024 #40 Del Skrevet 17. april 2024 (endret) Callisto83 skrev (7 timer siden): Her er den nye lederen for Rød Ungdom: (Link til Reddit) Jeg har virkelig ikke ord..... Jeg har bokstavelig talt aldri sett noe så pinlig. Er det henne? Jeg anbefaler virkelig å se den. Jeg synes synd på de som prøver å gjøre Rødt til et seriøst parti. Jeg er ikke så ofte enig, men noen av dem har litt å komme med (jeg liker Mimir spesielt). De kan jo spille en rolle og si det andre ikke sier. Dette er jo bare rablende galskap. Endret 17. april 2024 av Isambard 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå