Gå til innhold

Bolsjevikisk sammensvergelse i Rød Ungdom, frykter kupp

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://klassekampen.no/artikkel/2024-04-11/fryktar-ru-blir-kuppa-til-helga

Ledaren i Rød Ungdom hevder at organisasjonen er utsatt for en kommunistisk konspirasjon. Hun tror hun kan bli kastet på landsmøtet. Hun hevder den revolusjonære gruppen kommunister har brukt dekknavn, hemmelige meldingstjenester og uærlige metoder for å få det til.

Det skal være en gruppe som kaller seg Kommunistisk enhet som står bak.

De har hjemmeside her: https://kommunistiskenhet.org/

Dette er hardcore kommunister som vil ha et "klasseløst" samfunn uten fattigdom, krig, og penger.

Kan noen forklare hvordan et samfunn uten penger skal fungere. Hvordan får man for eksempel tak i mat, får man statlige bestemte rasjoner levert på døra, eller kan man bare gå i "matbutikken" og ta det man trenger/vil ha?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommunister stjeler penger og mat fra de som har det. Når de har styrt lenge nok imploderer alt som regel i sult og fattigdom. Grunnen til at folk fra Rødt tenker i de baner er fordi de har størst andel velgere med lavinntekt og tanken på å få andres penger er tiltrekkende i den gruppen. Så partiet tiltrekker seg kommunister og tyver. 

• Liker 10
Skrevet

Kanskje partiet Rødt burde deles opp og kvitte seg med den radikale delen?  

• Liker 2
Skrevet

Om samfunnet ikke har en gulrot for å gå på jobb (bra lønn) hadde jeg blitt hjemme og stelt i hagen og spilt playstation. 

Hvem gidder å yte mer enn absolutt minimalt i et kommunistisk samfunn, når man uansett ikke får mer av kaka enn de som gjør ingenting? 

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, Kvalstad said:

Det er ingen som gjør ingenting i et kommunistisk samfunn. Alle lever under slaveplikter.

Joda, det funker med pisk en liten stund. Men det ble ganske mye bråk i Norge sist noen prøvde å foreslå aktivitetsplikt for de som mottok offentlige støtteordninger. 

Så jeg er ikke helt sikker på om nordmenn generelt er klar for fysisk avstraffelse for å ikke utføre arbeidsplikten sin

Skrevet
Tror og ser det skrev (På 15.4.2024 den 17.03):

Kommunister stjeler penger og mat fra de som har det.

Stjeler mat fra de som har det? Hva tenker du på her? Greit nok at de tar eiendommer, men det kommer jo ikke inn og rundstjeler folk sitt kjøleskap. Forøvrig, der hvor de har tatt eiendommer er det stort sett eiendommer som har vært eid av adelige eller etterkommere av adelige, kirken eller lignende. Forøvrig har jo støtten for kommunistene raskt blitt redusert etter at slike landeiere har blitt eliminert. 

Når de har styrt lenge nok imploderer alt som regel i sult og fattigdom.

Problemer med sult under kommunismen kommer ikke etter at de har styrt lenge, det kommer tidlig mens de fortsatt holder på å konsolidere makten. Dette stemmer for både Sovjetunionen og Kina. 

Grunnen til at folk fra Rødt tenker i de baner er fordi de har størst andel velgere med lavinntekt og tanken på å få andres penger er tiltrekkende i den gruppen.

Det er fordi "andres penger" er den eneste måten den gruppen kan få en brukbar standard på. Det at alle i et helt fritt marked klarer å skaffe seg alt de trenger gjennom eget arbeide vil aldri skje grunnet strukturelle årsaker. Det vil rett og slett aldri være nok jobber med god nok lønn eller muligheter for å drive eget til at det skal være mulig. 

Skrevet

Kommunistisk konspirasjon? Rødt er jo et kommunistisk parti.

• Liker 4
Skrevet
newman01 skrev (5 timer siden):

Om samfunnet ikke har en gulrot for å gå på jobb (bra lønn) hadde jeg blitt hjemme og stelt i hagen og spilt playstation. 

Dette høres logisk ut men det stemmer ikke. Sosial status er veldig viktig og de som har en god jobb vil ha høyere sosial status enn de som ikke gjør noe selv om alle tjener det samme. De som var kronisk sløve under kommunismen var ikke folk i gode stillinger. Det var heller folk i det man i vesten kan kalle "dead end jobs". Det var jo heller ikke noe problem å få folk til å utdanne seg til å bli leger eller ingeniører. 

Hvem gidder å yte mer enn absolutt minimalt i et kommunistisk samfunn, når man uansett ikke får mer av kaka enn de som gjør ingenting? 

De som nekter å ha en jobb i et kommunistisk samfunn blir fengslet. 

Men det ble ganske mye bråk i Norge sist noen prøvde å foreslå aktivitetsplikt for de som mottok offentlige støtteordninger.

En grunn til dette er at noen former for aktivisering viste seg å redusere sjansen for at de som deltok skulle få en vanlig jobb. 

Skrevet

Det er vel ingen nasjoner som har klart å få kommunisme til å fungere, så tenker det er et greit bevis på at det er en dårlig idé. Mennesket er av natur rimelig egoistisk, og på et eller annet tidspunkt vil man få noen med høyere sosial status, fetere hus, finere bil, bedre mat og generelt bedre levevilkår enn andre, og da kollapset systemet enda en gang  

• Liker 5
Skrevet
41 minutter siden, PeeWee said:

Stjeler mat fra de som har det? Hva tenker du på her? Greit nok at de tar eiendommer, men det kommer jo ikke inn og rundstjeler folk sitt kjøleskap.

Hvordan skaffer man seg mat i et kommunistisk styrt land uten et pengesystem?

• Liker 2
Skrevet

Det er etter min mening sørgelig at man lar sånne kunnskapsløse venstreekstremister leke med demokratiet vårt. Et hån mot de som bygde opp landet vårt! 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
49 minutter siden, PeeWee said:

Stjeler mat fra de som har det? Hva tenker du på her? Greit nok at de tar eiendommer, men det kommer jo ikke inn og rundstjeler folk sitt kjøleskap.

Det er jo egentlig ikke greit at staten tar eiendelene til befolkningen... 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
newman01 skrev (12 minutter siden):

Det er jo egentlig ikke greit at staten tar eiendelene til befolkningen... 

Jeg synes bare det jeg svarte på var formulert rimelig merkelig. Jeg synes det er greit staten tar eiendommer om eierskapet aldri har vært rettmessige, men merk at jeg ikke snakker om den vestlige verden nå. 

Skrevet
Gjertrud von Knäbe skrev (22 minutter siden):

Hvordan skaffer man seg mat i et kommunistisk styrt land uten et pengesystem?

I faktisk eksisterende kommunisme har man da hatt pengesystem. 

Skrevet
newman01 skrev (27 minutter siden):

Det er vel ingen nasjoner som har klart å få kommunisme til å fungere, så tenker det er et greit bevis på at det er en dårlig idé. Mennesket er av natur rimelig egoistisk, og på et eller annet tidspunkt vil man få noen med høyere sosial status, fetere hus, finere bil, bedre mat og generelt bedre levevilkår enn andre, og da kollapset systemet enda en gang  

Jeg vil heller si at kommunisme er det nest best fungerende systemet menneskeheten har produsert noen gang. Greit nok at folk har mer velstand under kapitalismen, men folkene i Øst Europe hadde høyere standard enn alle samfunn som har praktisert noe annet enn kapitalisme. 

Skrevet

Her er den nye lederen for Rød Ungdom: (Link til Reddit)

Jeg har virkelig ikke ord..... 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Callisto83 skrev (29 minutter siden):

Det er etter min mening sørgelig at man lar sånne kunnskapsløse venstreekstremister leke med demokratiet vårt. Et hån mot de som bygde opp landet vårt! 

Disse er da ingen trussel, de er så "out of touch" at det er helt latterlig. 

Skrevet
1 hour ago, PeeWee said:

Stjeler mat fra de som har det? Hva tenker du på her? Greit nok at de tar eiendommer, men det kommer jo ikke inn og rundstjeler folk sitt kjøleskap

der logikken er at det er verre å rundstjele et kjøleskap enn å ta eiendommen til folk?

• Liker 1
Skrevet
megda skrev (2 minutter siden):

der logikken er at det er verre å rundstjele et kjøleskap enn å ta eiendommen til folk?

Det har ingenting med logikk å gjøre. Det er bare å hevde at kommunistene rundstjeler kjøleskapene til virker så veldig latterlig og virkelighetsfjernt. 

Skrevet
9 minutter siden, PeeWee said:

Det har ingenting med logikk å gjøre. Det er bare å hevde at kommunistene rundstjeler kjøleskapene til virker så veldig latterlig og virkelighetsfjernt. 

De rundstjal ikke kjøleskapene, men de tok bare fra folk all maten slik at de kunne fordele godene rettferdig selv, og hvis noen stjal en gulrot for å unngå hungersnød, ble de fengslet, drept eller sendt til en gulag for å være en agent som jobbet mot staten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...