Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #1 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har endel strøjobber via nett hvor arbeidsgiver er lokalisert i utlandet og jeg får ofte lønn via paypal. I den sammenheng har jeg begynner å lure på om det er noen som vet om beløp på paypal blir innmeldt noe sted, eller må jeg selv ordne med det på selvangivelsen?
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #3 Skrevet 8. februar 2006 Nei, ikke ennå (begynte for en drøy måned siden). Jo mer jeg tenker på dette, jo mer sikker blir jeg på at skattemyndighetene ikke får noen annen informasjon enn den jeg selv gir de. Så vidt jeg vet informerer ikke paypal skattemyndighetene om at jeg har konto der, og firmaene vet jeg at ikke informerer. Tror det blir nok en lapp å huske på til neste selvangivelse, med mindre jeg har misforstått og paypal sier i fra til skattemyndighetene.
Nita Skrevet 8. februar 2006 #4 Skrevet 8. februar 2006 Hvorfor skulle paypal gi beskjed...de vet jo ikke om pengene du får inn på din paypal konto er lønn, betaling for solgt vare osv. Banken du overfører penger til fra paypalkonto derimot.....de tror jeg er pliktig å melde fra..spesielt hvis det er større beløp og mange av dem.
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #5 Skrevet 8. februar 2006 Altså omtrent det samme jeg har konkludert med Men da har jeg oversikten på hva jeg må lese gjennom her og rydde i papirer på Takk for hjelpen
Gjest Gjest Skrevet 9. februar 2006 #6 Skrevet 9. februar 2006 Det er vel arbeidgiver som skal gi beskjed uansett hvordan han betaler deg
Gjest F Skrevet 9. februar 2006 #7 Skrevet 9. februar 2006 Når du overfører penger fra Paypal-kontoen til din norske bankkonto blir dette meldt til myndighetene. Hvis du får spørsmål om hvor Paypal-pengene kommer fra, får du et problem hvis du ikke rapporterer de.
Gjest en annen gjest Skrevet 10. februar 2006 #8 Skrevet 10. februar 2006 Dette er et dumt spørsmål, jeg er klar over det Men hvor rapporteres slikt inn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå