Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far har ingen inntekt annet enn støtte fra Lånekassen + at han jobber litt i blant. Har kanskje tjent 15.000 hittil i år. Er det sånn at jeg da overtar hans permisjon? Og isåfall; kan han da ikke jobbe i sommerferien? Har termin i august.

Anonymkode: 7bf6a...cf0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville spurt i Nav sin chat-tjeneste i morgen :)

Anonymkode: c0c21...75c

AnonymBruker
Skrevet

Oppfyller ikke far disse kravene så er det kun du som har rett til foreldrepenger:

Foreldrepengene skal erstatte inntekten din når du skal være hjemme med barnet. Vanligvis er det 3 krav du må fylle for å få foreldrepenger.

https://www.nav.no/foreldrepenger#hvem

Når bare mor har rett

Når bare du har rett til foreldrepenger, men ikke aleneomsorg for barnet, får du hele foreldrepengeperioden, inkludert kvoten til den andre forelderen.

https://www.nav.no/foreldrepenger#hvor-lenge

Såvidt jeg vet er det ikke noen aktivitetskrav til far på samme måte som det er krav til mor. Men student er uannsett regnet som aktivitet.

Ang jobbing i sommer vet jeg ikke men så lenge det ikke gjør at han da har hatt inntekt 6 av 10 mnd før hans perm skulle startet så vil jeg tro det ikke har noe å si.

Anonymkode: 8857d...756

AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering: ringte NAV, og siden han ikke har hatt inntekt siste 6 mnd, bare noe sporadisk, så har han ikke rett på permisjon og jeg får alt 👍🏼

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oppdatering: ringte NAV, og siden han ikke har hatt inntekt siste 6 mnd, bare noe sporadisk, så har han ikke rett på permisjon og jeg får alt 👍🏼

ts

Han har vel rett på permisjon fra studiet da, men det hjelper ikke på pengespørsmålet som sikkert var det mest relevante for deg her TS. 

Anonymkode: 4617d...3be

AnonymBruker
Skrevet

Han har rett til foreldrestipend gjennom lånekassen og kan ta permisjon fra studier. 

Anonymkode: ac94c...a00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han har vel rett på permisjon fra studiet da, men det hjelper ikke på pengespørsmålet som sikkert var det mest relevante for deg her TS. 

Anonymkode: 4617d...3be

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Han har rett til foreldrestipend gjennom lånekassen og kan ta permisjon fra studier. 

Anonymkode: ac94c...a00

Det vil ruinere oss økonomisk + veldig kjedelig å ta permisjon når han har igjen to måneder på studie. Da må han gå opp igjen hele året, og det hadde vært veldig dumt.

AnonymBruker
Skrevet

Er han ferdig å studere dette semesteret? I så fall skal han vel søke jobber etterpå, vet ikke hvordan det er med permisjon i ny jobb. 

Anonymkode: f27e6...2a6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er han ferdig å studere dette semesteret? I så fall skal han vel søke jobber etterpå, vet ikke hvordan det er med permisjon i ny jobb. 

Anonymkode: f27e6...2a6

Nei, han har igjen et år til på studie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...