AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #1 Skrevet 14. april 2024 Far har ingen inntekt annet enn støtte fra Lånekassen + at han jobber litt i blant. Har kanskje tjent 15.000 hittil i år. Er det sånn at jeg da overtar hans permisjon? Og isåfall; kan han da ikke jobbe i sommerferien? Har termin i august. Anonymkode: 7bf6a...cf0
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #2 Skrevet 14. april 2024 Ville spurt i Nav sin chat-tjeneste i morgen Anonymkode: c0c21...75c
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #3 Skrevet 15. april 2024 Oppfyller ikke far disse kravene så er det kun du som har rett til foreldrepenger: Foreldrepengene skal erstatte inntekten din når du skal være hjemme med barnet. Vanligvis er det 3 krav du må fylle for å få foreldrepenger. Du har hatt inntekt minst 6 av de 10 siste månedene. Som inntekt regnes også enkelte utbetalinger fra NAV, arbeidsgiver eller førstegangstjenesten i forsvaret. Du har tjent minst 59 310 kr i året. Omregnet til årsinntekt må inntekten din tilsvare et halvt grunnbeløp (G) Du bor i Norge. Bor du i Norge er du vanligvis medlem av folketrygden. https://www.nav.no/foreldrepenger#hvem Når bare mor har rett Når bare du har rett til foreldrepenger, men ikke aleneomsorg for barnet, får du hele foreldrepengeperioden, inkludert kvoten til den andre forelderen. https://www.nav.no/foreldrepenger#hvor-lenge Såvidt jeg vet er det ikke noen aktivitetskrav til far på samme måte som det er krav til mor. Men student er uannsett regnet som aktivitet. Ang jobbing i sommer vet jeg ikke men så lenge det ikke gjør at han da har hatt inntekt 6 av 10 mnd før hans perm skulle startet så vil jeg tro det ikke har noe å si. Anonymkode: 8857d...756
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #4 Skrevet 15. april 2024 Oppdatering: ringte NAV, og siden han ikke har hatt inntekt siste 6 mnd, bare noe sporadisk, så har han ikke rett på permisjon og jeg får alt 👍🏼 ts Anonymkode: 7bf6a...cf0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #5 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Oppdatering: ringte NAV, og siden han ikke har hatt inntekt siste 6 mnd, bare noe sporadisk, så har han ikke rett på permisjon og jeg får alt 👍🏼 ts Anonymkode: 7bf6a...cf0 Han har vel rett på permisjon fra studiet da, men det hjelper ikke på pengespørsmålet som sikkert var det mest relevante for deg her TS. Anonymkode: 4617d...3be
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #6 Skrevet 15. april 2024 Han har rett til foreldrestipend gjennom lånekassen og kan ta permisjon fra studier. Anonymkode: ac94c...a00 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #7 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Han har vel rett på permisjon fra studiet da, men det hjelper ikke på pengespørsmålet som sikkert var det mest relevante for deg her TS. Anonymkode: 4617d...3be AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han har rett til foreldrestipend gjennom lånekassen og kan ta permisjon fra studier. Anonymkode: ac94c...a00 Det vil ruinere oss økonomisk + veldig kjedelig å ta permisjon når han har igjen to måneder på studie. Da må han gå opp igjen hele året, og det hadde vært veldig dumt. Anonymkode: 7bf6a...cf0
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #8 Skrevet 15. april 2024 Er han ferdig å studere dette semesteret? I så fall skal han vel søke jobber etterpå, vet ikke hvordan det er med permisjon i ny jobb. Anonymkode: f27e6...2a6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #9 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Er han ferdig å studere dette semesteret? I så fall skal han vel søke jobber etterpå, vet ikke hvordan det er med permisjon i ny jobb. Anonymkode: f27e6...2a6 Nei, han har igjen et år til på studie Anonymkode: 7bf6a...cf0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå