Gå til innhold

Vil du være med på bakrommet?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Kvinneguidens moderatorteam består i dag av et team med administratorer, moderatorer og administratorer dedikert til Rampelyset. Vi er en trivelig og sammensveiset gjeng. Det er muligens vanskelig å se utad, men vi har det veldig gøy sammen. I tillegg til våre oppgaver på forumet, har vi det sosialt og moro på bakrommet. Vi er både introverte og ekstroverte, i ulike livssituasjoner. Om du jobber, studerer, lever på en øde øy (med internettilkobling), er singel, er gift med sju barn eller har to akvariefisker har ingen betydning. Det viktigste er at du kan både spille på lag og ta selvstendige avgjørelser. Det vi har felles er et ønske om at forumet skal være så bra som mulig for så mange som mulig!

Kunne du tenke deg å bli en del av gjengen? Vi leter etter engasjerte brukere som kjenner temperaturen på diskusjonen i flere av våre underforum og gjerne har tanker om hvordan forumet kan forbedres.

  • Du har kjennskap til forumets regelverk og overholder dette.
  • Du forstår det etiske ansvaret som ligger i en slik rolle.

Moderatorjobben er spennende og variert. Den innebærer både daglige rutiner og tidvis utfordrende diskusjoner. Som en del av vårt frivillige team er du med på å drifte et av Norges største fora, og får være med på å utforme både regelverk og rutiner. Hovedoppgaven din som moderator er å sørge for at debattene på forumet holdes innenfor forumets regelverk. Du vil behandle rapporter på regelbrudd og følge opp henvendelser fra brukere. Vi forventer at du er innom minst en gang i løpet av døgnets 24 timer, men vi har vikarordninger om man trenger en fridag eller litt ferie.

Vi gir deg gjerne både attest og referanse til arbeidslivet, om du skulle ønske det!

Høres dette interessant ut? Da vil jeg gjerne høre fra deg!

Send meg en søknad hvor du skriver litt om:

A) Hvem du er og hva du driver med i det daglige

B) Hvorfor du ønsker å bli moderator og hva du kunne tenkt deg å bidra med på forumet

C) Hvor mye tid du vil anslå du kan sette av daglig

Alle kandidater vil vurderes, og søkere vil kunne få oppfølgingsspørsmål. Vi gjør oppmerksom på at du bør ha tilstrekkelig fartstid på forumet til å være kjent med rom og regler. 

Send søknaden til meg på e-post til anglofil (ætt) kvinneguiden.no eller i en PM her på forumet. Søknader vurderes fortløpende.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Djungelvrål skrev (1 minutt siden):

Er det betalt?

Nei, det er ikke betalt.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tidkrevende vil det være, og hva er grunnen til at jeg fikk denne?  Jeg kan godt bidra altså, men er nysgjerrig på hva som er grunnen til dette plutselig dukket opp :) 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaskazini skrev (7 minutter siden):

Hvor tidkrevende vil det være, og hva er grunnen til at jeg fikk denne?  Jeg kan godt bidra altså, men er nysgjerrig på hva som er grunnen til dette plutselig dukket opp :) 

Hei

Alle brukere vil få opp denne meldingen øverst på siden. Det er ikke en privat melding, det er en såkalt kunngjøring

Det er litt opp til en selv hvor mye tid man ønsker å sette av, og det er vanskelig å kunne gi eksakt hvor mye tid man bruker. Vi forventer dog at man er innom forumet minst en gang i løpet av 24 timer. I starten bruker man gjerne mer tid, siden man er mindre kjent med hvordan moderatorrollen fungerer. Noen bruker mye tid, andre bruker mindre tid. Derfor har man prøvetid for å se hvorvidt det er interessant og ønskelig.

Anglofil (teamleder)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anglofil skrev (1 time siden):

Hei

Alle brukere vil få opp denne meldingen øverst på siden. Det er ikke en privat melding, det er en såkalt kunngjøring

Det var oppklarende. Må si jeg lurte litt ettersom jeg bare har noe over hundre innlegg og dessuten er mann. Må tenke litt på det. Er i div. admin/moderator-team andre steder og vet ikke om jeg har kapasitet til mer. Uansett lykke til i rekrutteringen.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dere ikke faste regler siden mye av moderingen virker gjort på måfå?

 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (5 timer siden):

Har dere ikke faste regler siden mye av moderingen virker gjort på måfå?

 

Alle som modererer i forumet følger retningslinjene vi i fellesskap har blitt enig om. Har du flere spørsmål vedr. dette kan det taes på private henvendelser.

Matas, mod.

Endret av Matas
La til link.
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matas skrev (På 15.4.2024 den 11.51):

Alle som modererer i forumet følger retningslinjene vi i fellesskap har blitt enig om. Har du flere spørsmål vedr. dette kan det taes på private henvendelser.

Matas, mod.

Hvorfor må en ta det privat? Hvorfor ikke i ett åpent forum? Virker suspekt om dere ikke kan stå for det dere gjør.

Er ikke akkurat som om kritikken jeg kommer med er ny, er en meget gammel og velkjent problemstilling.

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (8 minutter siden):

Hvorfor må en ta det privat? Hvorfor ikke i ett åpent forum? Virker suspekt om dere ikke kan stå for det dere gjør.

Er ikke akkurat som om kritikken jeg kommer med er ny, er en meget gammel og velkjent problemstilling.

Hva dette gjelder vet jeg ikke, men jeg går ut ifra at du har konkrete modereringsavgjørelser i tankene, som er grunnen til at Matas henviser til de private underforumene. Denne tråden er en utlysning for nye medarbeidere, har du spørsmål eller kommentarer til moderering blir det en annen sak og en avsporing fra trådens emne.

Rhodiola, adm.

  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (3 timer siden):

Hva dette gjelder vet jeg ikke, men jeg går ut ifra at du har konkrete modereringsavgjørelser i tankene, som er grunnen til at Matas henviser til de private underforumene. Denne tråden er en utlysning for nye medarbeidere, har du spørsmål eller kommentarer til moderering blir det en annen sak og en avsporing fra trådens emne.

Rhodiola, adm.

Som jeg skriver er det generelt mye rar moderering derav mitt første spørsmål

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MillA666
Anglofil skrev (På 14.4.2024 den 22.41):

Hei

Alle brukere vil få opp denne meldingen øverst på siden. Det er ikke en privat melding, det er en såkalt kunngjøring

Det er litt opp til en selv hvor mye tid man ønsker å sette av, og det er vanskelig å kunne gi eksakt hvor mye tid man bruker. Vi forventer dog at man er innom forumet minst en gang i løpet av 24 timer. I starten bruker man gjerne mer tid, siden man er mindre kjent med hvordan moderatorrollen fungerer. Noen bruker mye tid, andre bruker mindre tid. Derfor har man prøvetid for å se hvorvidt det er interessant og ønskelig.

Anglofil (teamleder)

Så alle som driver å troller her inne kan også bli moderatorer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MillA666 skrev (13 timer siden):

Så alle som driver å troller her inne kan også bli moderatorer? 

Det tror jeg ikke. De sjekker nok «Mappa di» først, der de arkiverer alt de anser som lovbrudd. Husk at Administrator kan se hvem som skriver som AnonymBruker.

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Moderatorene får mye pepper innimellom, men jeg synes det er på sin plass å rette en TAKK til dere også - for at dere gidder. 

Uten dere hadde vel forumet blitt lagt ned 

  • Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MillA666 skrev (17 timer siden):

Så alle som driver å troller her inne kan også bli moderatorer? 

Hulderen skrev (4 timer siden):

Det tror jeg ikke. De sjekker nok «Mappa di» først, der de arkiverer alt de anser som lovbrudd. Husk at Administrator kan se hvem som skriver som AnonymBruker.

Vi vil (som alltid) gjøre en vurdering av søkeren før de får tilgang til bakrommet. All informasjon som utveksles mellom medarbeidere er taushetsbelagt. Overtredelse relatert til taushetserklæringen vil i verste fall medføre juridiske konsekvenser for gjeldende medarbeider.

Dette er en av hovedgrunnene til at kommunikasjon/sanksjonering av enkeltbrukere ikke kommenteres i åpent forum. Det finnes så mange gråsoner innenfor lovverket for hva og når man har lov til å uttale seg, så det tryggeste for alle involverte parter er at vi har en hovedregel om å holde slik kommunikasjon mellom de aktuelle partene.

Anne Liese Braun skrev (3 timer siden):

Moderatorene får mye pepper innimellom, men jeg synes det er på sin plass å rette en TAKK til dere også - for at dere gidder. 

Uten dere hadde vel forumet blitt lagt ned 

:hjerteflagg:

Rhodiola, adm.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan gjerne tenke meg det. Er på aap og mye hjemme. Er daglig innom kvinneguiden.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Queen94 skrev (19 timer siden):

Jeg kan gjerne tenke meg det. Er på aap og mye hjemme. Er daglig innom kvinneguiden.

Send gjerne inn en søknad til meg. :)

Anglofil (teamleder)

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MillA666
Hulderen skrev (På 20.4.2024 den 12.42):

Det tror jeg ikke. De sjekker nok «Mappa di» først, der de arkiverer alt de anser som lovbrudd. Husk at Administrator kan se hvem som skriver som AnonymBruker.

Sant nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MillA666

Jeg har desverre ikke tid siden jeg er mye opptatt og lite hjemme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg er innom ca tre ganger i døgnet og kan godt prøve å moderere. Har studert ca 5 år, og har endel kunnskap om grenser for ytringsfrihet vs rettigheter i ett demokrati 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...