AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #1 Skrevet 14. april 2024 Vi har en Stokke Tripp trapp med bøyle, sele og bord til vår gutt på 19 mnd. Han sitter egentlig godt der tror jeg, men lurer litt på hva som er neste «skritt»? Er litt fristet til å ta vekk bordet slik at han kan sitte helt inntil vårt bord, men synes ikke det ser like komfortabelt ut for han? Bøyle og sele føler jeg er nødvendig, men han vil egentlig helst sitte på vanlig stol som vi sitter på? Anonymkode: 5c41a...467
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #2 Skrevet 14. april 2024 Mine brukte det lenge.. 4 og 5 år. Eller, eldste brukte det også i første og andre klasse til lekser. Lillebror fikk det for seg at tripp trappstolen var for babyer og nektet som 4. Men det hadde vært bedre for han å spise med høyere stol. Anonymkode: b53d7...f05
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #3 Skrevet 14. april 2024 Vi hadde en annen stol til babystol, og gikk over til tripp trapp (uten sele og bøyler) ved ca alderen din er. Da var de store nok til å ville klatre ut / opp og ned selv, så det var mye tryggere enn babystolen sånn sett. Jeg ville prøvd å ta bort babyutstyret og sette det som en vanlig stol inntil bordet. Som barnestol varer den jo til langt opp i skolealder, bare å justere setet og fotbrettet. Anonymkode: c14a3...0f9 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #4 Skrevet 14. april 2024 Tripp Trapp kan brukes hele livet. Anonymkode: 2681d...3a4 7 4 7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #5 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tripp Trapp kan brukes hele livet. Anonymkode: 2681d...3a4 Enig 💚 Barnet vårt er 10 og bruker den fremdeles. Man stiller bare setet og fotbrettet etter barnets høyde. Anonymkode: 74386...508 3 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #6 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Vi hadde en annen stol til babystol, og gikk over til tripp trapp (uten sele og bøyler) ved ca alderen din er. Da var de store nok til å ville klatre ut / opp og ned selv, så det var mye tryggere enn babystolen sånn sett. Jeg ville prøvd å ta bort babyutstyret og sette det som en vanlig stol inntil bordet. Som barnestol varer den jo til langt opp i skolealder, bare å justere setet og fotbrettet. Anonymkode: c14a3...0f9 Hmm, har lurt litt på å fjerne babyutstyret, men han er så vill oppi der, prøver å komme seg ut hele tiden. Samtidig, hvis han har muligheten til å klatre opp og ned selv vil han jo ikke ha behov for leke utbryterkonge oppi der 🤔 Så det er trygt for et så lite barn å sitte så høyt oppe uten seler? Anonymkode: 5c41a...467
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #7 Skrevet 14. april 2024 Tripp trapp kan barnet bruke i mange år. Jeg brukte min til jeg var rundt 7 år, søsteren min til hun var rundt 12. Vi tok vekk bøyle og sele og alt det da barnet var 18 mnd gammel. Da klarte hun plustelig å klatre oppi selv, og da føltes det farlig at hun skulle stå på toppen av stolen og bøylen. Bedre å klatre opp og ned av setet bare. Brett brukte vi aldri, syntes det var bedre å ha barnet inntil bordet med oss. Barnet er 2 år nå og vanlig stol funker jo ikke så bra, da kommer ikke barnet høyt nok. Så vi skal nok bruke tripp trapp en god stund til Anonymkode: bfc71...9e3 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #8 Skrevet 14. april 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hmm, har lurt litt på å fjerne babyutstyret, men han er så vill oppi der, prøver å komme seg ut hele tiden. Samtidig, hvis han har muligheten til å klatre opp og ned selv vil han jo ikke ha behov for leke utbryterkonge oppi der 🤔 Så det er trygt for et så lite barn å sitte så høyt oppe uten seler? Anonymkode: 5c41a...467 Barnet er jo over 1,5 år. Vår ble roligere når vi tok vekk bøyle og sele og sånn. Litt ablegøyer i starten og litt opp og ned av stolen men det gjør jo heller ikke noe Passet bare litt ekstra på i begynnelsen så hun ikke skulle falle ned. Anonymkode: bfc71...9e3 3 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #9 Skrevet 14. april 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hmm, har lurt litt på å fjerne babyutstyret, men han er så vill oppi der, prøver å komme seg ut hele tiden. Samtidig, hvis han har muligheten til å klatre opp og ned selv vil han jo ikke ha behov for leke utbryterkonge oppi der 🤔 Så det er trygt for et så lite barn å sitte så høyt oppe uten seler? Anonymkode: 5c41a...467 Om han prøver å komme seg ut vil jeg si det er mye tryggere at han kan bevege seg fritt, enn å drive og klatre ut av bøylen ja. La han utforske og øve på å klatre opp/ned, og ikke la han sitte der uten tilsyn (men det kan dere sikkert ikke nå heller). Han er halvannet år, han kan mer enn du tror og lærer fort 😊 Anonymkode: c14a3...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #10 Skrevet 15. april 2024 Bord - det brukte vi aldri til nr 2. Kommer bra inntil det vanlige bordet selv med bøyle så det er litt smak og behag. Bøyle - vi brukte det frem til 2,5 år. Han klatret ikke utav så for oss funket det fint for å få han til å sitte. Sele - brukte ikke pga han klatret ikke og vi gikk ikke fra. Om det er trygt eller ei må du nesten vurdere selv. Så lenge du er tilstedet og passer på går det fint. Anonymkode: 7f18b...ab3 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #11 Skrevet 15. april 2024 Vår på 20 mnd sitter uten bøyle og brett. Det går veldig fint. Hun ville plutselig absolutt ikke sitte i stolen lenger og å fjerne bøylen var det eneste som funket. Den er jo såpass høy at hun ikke tør å gå ut av stolen selv, men klatrer fint opp på den. Anonymkode: ab26d...09a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #12 Skrevet 15. april 2024 Vi tok bort brettet tidlig, tror jeg. Husker ikke helt når bøylen forsvant, men hun var sånn klatremus fra tidlig alder, og klatret opp i den hvis vi snudde oss bort et lite øyeblikk, og da var det tryggere å ikke ha en bøyle hun måtte klatre over. Hun var hunder halvannet år hvert fall. Vi beholdt selen da, og bruker den enda. Hun er to år. Anonymkode: 0e1b1...792
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #13 Skrevet 15. april 2024 Vår er 22 mnd og vi tok nettopp bort brett og bøyle Anonymkode: 24568...6aa
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #14 Skrevet 15. april 2024 Jeg tror de var 8-10 år når de gikk lei tripp trapp stolen og valgte vanlig stol til alt.. Ser barnebarnet elsker sin ennå, drar den med seg til benken for eksempel og bruker den som trapp 😂 vi tik bort bordet på den når hun var rundt 18 mnd og bøylen når hun var 2isj og selv klatret opp osv.. Nå er hun snart fire og stor jente.. Anonymkode: f2db8...61d 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #15 Skrevet 15. april 2024 Min 15 åring bruker sin fortsatt, han er 177 cm høy. Spurte han for noen uker siden om vi skulle ta bort, men det ville han ikke. Anonymkode: 70241...aea 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #16 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Vi har en Stokke Tripp trapp med bøyle, sele og bord til vår gutt på 19 mnd. Han sitter egentlig godt der tror jeg, men lurer litt på hva som er neste «skritt»? Er litt fristet til å ta vekk bordet slik at han kan sitte helt inntil vårt bord, men synes ikke det ser like komfortabelt ut for han? Bøyle og sele føler jeg er nødvendig, men han vil egentlig helst sitte på vanlig stol som vi sitter på? Anonymkode: 5c41a...467 Våre er 6 og 8 og sitter fortsatt på tripp trappene sine Droppet bøylen fra ca 2 år, bordet forsvant lenge før det tror jeg, så de ble inkludert inntil matbordet. Egentlig kan man sitte på tripptrapp hele livet, hehe. Men synes den er fin helt til beina rekker ned til gulvet med vanlig stol, det geniale er jo at de hviler beina på plata nederst. Den dagen den må bort så er det ikke så mye poeng lenger. Anonymkode: 5d1a2...e93 2
Millimani Skrevet 15. april 2024 #17 Skrevet 15. april 2024 Jeg brukte tripp-trapp til jeg var 10-11 år. På et tidspunkt ble fot-brettet flyttet oppover, og den minste sete-delen fjernet (som "bestefar" sitter i eksemplet litt tidligere i tråden). Jeg kan ikke huske noe bord, men dette var på 1980- og 1990-tallet.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #18 Skrevet 15. april 2024 Datteren min er 19 mnd. Bruker tripptrapp med bøyle enda. Men tar vekk bordet når hun spiser med oss på spisebordet. Planlegger ta vekk bøylen når hun er rundt 2 år. Men skjer muligens før for hun er veldig frempå for alderen. Anonymkode: 5f609...cea
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #19 Skrevet 15. april 2024 Husker ikke når vi begynte å droppe bordet til eldste, tipper han var rundt 1 år. Vi hadde rundt bord da, og det var vanskelig å komme helt inntil med stolen med bøyle. Ser på bilder at bøyla var borte ved 1,5 år, sikkert i forbindelse med at vi flyttet setet ned et hakk. Sele har vi aldri brukt. Yngste er 12 mnd nå og bruker fremdeles bøyle, og kommer nok til å gjøre det en stund siden hun er liten for alderen. Brettet brukes sporadisk, men ikke fast under måltider. Heller ikke sele. Anonymkode: 3630b...f51
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #20 Skrevet 15. april 2024 Vår eldste på 9 år har akkurat sluttet med sin tripp trapp stol. Han er lang og fikk vondt i bena av fotbrettet. Nå sitter han på vanlig stol. Han har ikke vært lang nok eller klar for dette noe særlig tidligere Anonymkode: 15ffe...5b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå