Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter så med bekkenet, føler det hemmer meg veldig. Er 50% sykmeldt, men å være på jobb er helt drepen for bekkenet. Er helt ødelagt fra midt i arbeidsdagen og resten av dagen. Det ender med at jeg sover veldig dårlig pga smerter, så fridagen min går til å hente meg inn. Planen var å begynne 100% igjen etter denne sykmeldingsperioden, men begynner å bli redd jeg ikke får til det. Prøver å gå turer på fridagene mine, men da ender det med smerter av det også. Sover med pute mellom beina, noe som hjelper litt, men ikke mye. I blant sprer smerten seg til hele ryggen og det er så vondt at jeg blir helt desperat. 

Plis gi meg tips til hva som kan hjelpe??

Anonymkode: c7be5...541

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gå til osteopat. Har hjulpet meg mye :) du kan ha noen låsninger som drar i kroppen din. Verdt et forsøk :)

Anonymkode: c3f4f...490

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Gå til osteopat. Har hjulpet meg mye :) du kan ha noen låsninger som drar i kroppen din. Verdt et forsøk :)

Anonymkode: c3f4f...490

Takk for tips, bestilte meg time nå! Hva gjorde osteopaten? Og hvor lang tid før du merket bedring? ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk til fysioterapeut som tøyde og trykket på muskler rundt hofte og sete. Dritvondt til tider men det hjalp faktisk veldig godt hos meg. Uten det ser jeg for meg at jeg hadde slitt mye mer utover i svangerskapet. Brukte helseforsikringen gjennom jobben så gikk jevnlig.

Anonymkode: 82419...d95

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hørt at fysioterapeut med spesialisering på kvinnehelse, og slyngetrening skal ha god effekt. Lykke til ❤️ 

Anonymkode: 0ea52...f4c

Skrevet

For meg hjalp det med lett trening. 10-15 minutter om dagen med styrkeøvelser som gikk på rygg/kjerne/bein har gjort underverker, det gikk fra at jeg knapt kunne gå til at jeg nå kan gå flere kilometer i et rolig tempo :) 

AnonymBruker
Skrevet
On 4/14/2024 at 9:17 PM, AnonymBruker said:

Sliter så med bekkenet, føler det hemmer meg veldig. Er 50% sykmeldt, men å være på jobb er helt drepen for bekkenet. Er helt ødelagt fra midt i arbeidsdagen og resten av dagen. Det ender med at jeg sover veldig dårlig pga smerter, så fridagen min går til å hente meg inn. Planen var å begynne 100% igjen etter denne sykmeldingsperioden, men begynner å bli redd jeg ikke får til det. Prøver å gå turer på fridagene mine, men da ender det med smerter av det også. Sover med pute mellom beina, noe som hjelper litt, men ikke mye. I blant sprer smerten seg til hele ryggen og det er så vondt at jeg blir helt desperat. 

Plis gi meg tips til hva som kan hjelpe??

Gå til fysioterapeut. Ta en som er via Helfo så betaler du kun egenandel og etterhvert får du frikort. 

Gjør øvelser daglig hjemme. Kjernemuskulaturen 

Kjøp deg en foamroller med tagger, og masser og legg deg ned på den så du får tøyd og massert de vonde områdene. 

Jeg slet veldig med bekkenet etter fødsel og ble så låst at jeg ikke kunne gå i det hele tatt, så dette har hjulpet meg veldig. 

Anonymkode: c9034...fe6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...