Ana Skrevet 11. november 2002 #1 Skrevet 11. november 2002 I år har jeg ikke en krone å kjøpe julepresanger for...:-( Så dete ser ut til at jeg blir nødt til å være kreativ og gi hjemmelagede gaver, men hva??? Noen som har noen forslag??? De viktigste er foreldre, kjæresten, søstre på 10 og 12 år, og besteforeldre.
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 11. november 2002 #2 Skrevet 11. november 2002 Hva med hjemmelaget godteri? Sånn som hjemmelagde karameller, brente mandler, peppernøtter, marsipan e.l. Det er noe de fleste liker! Har du noen gamle bokser, syltetøyglass e.l. kan du dekorere disse og fylle dem opp med godter! Eller lag krydderoljer! Fyll en liten flaske med en god olivenolje, legg i noen chili og/eller diverse krydderurter. Perfekt for de som liker å lage mat. Eller finn frem gamle bilder og minner, og lag en minnebok! Perfekt for venner/søsken/ foreldre/kjærste! Eller gi bort en tjeneste: sitte barnevakt, hjelp med vårrengjøringa, pusse vinduer. Eller massasje, romantisk middag hjemme e.l. til kjæresten.
Solstrålen Skrevet 12. november 2002 #3 Skrevet 12. november 2002 Hva med å strikke noe til de små? Jeg har to på 13 som jeg gir gaver til, og iår har jeg strikket skjerf til de begge, i "pels"-garn. Garn kan du kjøpe billig på f.eks spar kjøp! Masse deilige farger! Rosa, blå, lilla, hvit, osv osv.. Det faller sikkert i smak hos de "små" Besteforeldre blir alltid glad for ting du har laget selv! Som Engel skrev så er brente mandler billig og greit! Vent til mandlene kommer på tilbud, og sukker koster jo ikke alverdens! Eller broder en enkel juleduk! Kjøp farget aida til å brodere på (rød eller grønn eller blå) broder med sølv eller gull-tråd i enkelt mønster. Foreldre er alltid vanskelig! Hva med å lage en kalender? Kjøpe 12 stive ark, Tegn opp hver måned med datoer og dager på nedre delen av arket, og lim på bilder (som du har hjemme eller som søstrene dine har eller besteforeldre...) av dere 3 barna! Har en venninne som lagde dette til sine foreldre ifjor, og det var KJEMPESTILIG! Til kjæresten... Verre! Har samme problemet som deg, egentlig.. Pengene strekker ikke til! Jeg vet ikke hva jeg skal gi samboer i år.. Gavekort er koselig! Jeg har selv gitt det et år! STOR suksses! Lykke til!!
Midnattsol Skrevet 12. november 2002 #4 Skrevet 12. november 2002 Male på glass?? Se på f.eks Ciro om de har billige glass. De kan jo males og man kan han te-lys i dem hvis man ikke vil bruke dem til å drikke av. Eller kan du sy? Grytekluter / poser til å oppbevare plastposer/små duker/brikker o.l. Du kan også finne et tomt glass, kjøpe/lage noe godis å ha i og ta en stoffbit rundt lokket for å gjøre det litt fint og koselig. Ellers koster det jo faktisk litt å kjøpe diverse ting for å klare å lage noe. For eksempel å lage såpe, for man skal jo først ha noe å lage det av. Du kan også ta en klips-ramme og "krølle" aluminiumsfolie og legge i rammen. På glasset kan du male noe stilig. Leste det i en bok, blir faktisk ganske fint. Dra på biblioteket og se etter hobbybøker der du kan finne tips og ideèr. Man trenger ikke være verdensmester i å male for at det skal bli utrolig fint. Som oftest skal det ikke så mye til, men det er bare det å komme på det. Lykke til!
Isabel Skrevet 13. november 2002 #5 Skrevet 13. november 2002 Du kan jo feks. gi bort tjenester, klippekort på å vaske kjøkkenet (ææh..), gavekort på kinobilletter(da kan du jo spare opp litt penger), "scrapbook" fra "familielivet" til foreldrene dine.. du kan jo ramme inn noen bilder av deg selv som liten(eller stor ) og gi til noen, rammer kjøpes billig på nille, og kan ev. males i ei fin farge.. Hjemmelagde gaver er jo arti da Da får en noe som en vet er lagt ned litt tid i .. skjønner..? Klem fra meg :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå