AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #1 Skrevet 14. april 2024 Denne vinteren har vært så krevende. Vi har tre barn og sykdom har gått på rundgang siden før jul. Omgangssyke x2, halsbetennelser og antibiotikakurer, forkjølelser, barn med brennkopper, forkjølelser, feber.. I tillegg har vi dårlig søvn om nettene da minste barnet har våkenperiode på 2-3 timer hver natt.. Vi bytter på å være hjemme med ungene, men blir jo syke selv også.. Fraværet har vært ubehagelig stort.. I det siste har jeg hatt mye stress, svimmelhet, hodepine, hjertebank og svette selvom jeg ikke har en fysisk krevende jobb. Det skal sies at vi begge har prosjektbaserte jobber med frister og press ift. fakturering. Samvittigheten er dårlig både for familien og jobben, da jeg ikke strekker til noen plass.. Startet helgen igjen med forkjølelse, feber og dårlig form. Er så sliten i kroppen og hodet at det gjør vondt.. jeg har redusert stillingen til 80%, men synes ikke det er nok slik det siste halve året har vært.. Hva gjør dere andre småbarnsforeldre som har opplevd mye sykdom og fravær på jobb for å finne balanse i livet? Anonymkode: 93f1a...b5b
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #2 Skrevet 14. april 2024 Har blitt fullstendig utbrent. Syk og drittlei alt, inkludert ungene, og det var ikke akkurat meninga... Anonymkode: 3536d...0f3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #3 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har blitt fullstendig utbrent. Syk og drittlei alt, inkludert ungene, og det var ikke akkurat meninga... Anonymkode: 3536d...0f3 Det var utrolig leit å høre, men har forståelse for at kroppen på et tidspunkt sier stopp. God bedring! Håper tilværelsen blir bedre nå som vi går mot lysere tider og forhåpentligvis en roligere periode med sykdom 🤗 Anonymkode: 93f1a...b5b
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #4 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 20.46): Denne vinteren har vært så krevende. Vi har tre barn og sykdom har gått på rundgang siden før jul. Omgangssyke x2, halsbetennelser og antibiotikakurer, forkjølelser, barn med brennkopper, forkjølelser, feber.. I tillegg har vi dårlig søvn om nettene da minste barnet har våkenperiode på 2-3 timer hver natt.. Vi bytter på å være hjemme med ungene, men blir jo syke selv også.. Fraværet har vært ubehagelig stort.. I det siste har jeg hatt mye stress, svimmelhet, hodepine, hjertebank og svette selvom jeg ikke har en fysisk krevende jobb. Det skal sies at vi begge har prosjektbaserte jobber med frister og press ift. fakturering. Samvittigheten er dårlig både for familien og jobben, da jeg ikke strekker til noen plass.. Startet helgen igjen med forkjølelse, feber og dårlig form. Er så sliten i kroppen og hodet at det gjør vondt.. jeg har redusert stillingen til 80%, men synes ikke det er nok slik det siste halve året har vært.. Hva gjør dere andre småbarnsforeldre som har opplevd mye sykdom og fravær på jobb for å finne balanse i livet? Anonymkode: 93f1a...b5b Det er beintøft. Nå har vi bare to barn, men det har vært en evig runddans med sykdom siden i fjor høst. Minste på 2 år våkner ofte på natt, så søvnmangelen er konstant. Har ingen avlastning så i helgene er vi i ren overlevelsesmodus! Jeg har også redusert til 80%, men føler det ikke er nok til at jeg får hentet meg inn. Eneste vi har funnet ut vi kan gjøre er å tidlig gå i dialog med leder, heldigvis har vi begge forståelsesfulle ledere. Vi prøver å fordele sykt barn dager mellom oss. Ellers gjelder det å avlaste hverandre så godt man kan. Gå tidlig til sengs, prøve å få mest mulig søvn, stå opp hver sin dag i helger og prøve å forhindre enda mer sykdom ved å vaske hevder godt når man går til og kommer fra barnehagen. God bedring til dere ❤️ Anonymkode: b484d...4d7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå