Gå til innhold

Jeg føler meg som verdens verst mor...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er første gang jeg noen sinne skriver i forum. Jeg skriver egentlig fordi jeg føler meg som verdens verst mor og må bare få det ut.. Jeg har en gutt på 6 år som uheldigvis har sett en del av en film han ikke burde. Dette var en veldig skummel film for voksne som han klarte å komme seg inn på uten at jeg la merke til det( idioten som jeg er.....) på ipaden. Han selv virker fin og sier selv at han ikke er skremt av dette. Noe som nesten alle barn hadde blitt skikkelig skremt av.

Jeg føler meg dårlig, skammer meg og rett og slett bare tenker at jeg er en utrolig dårlig mor som klarte å la dette skje...

Er det noen som har sittet i samme båt som meg og hvordan kom dere gjennom dette?

Jeg kjenner at hjerte mitt knuser og jeg føler meg rett og slett bare forferdelig....

Anonymkode: f2247...1ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal litt mer enn det til for å bli verdens verste mor. 

Jeg klarte å snike meg til å se en skummel serie da jeg var barn. Det var jo ikke noe mine foreldre tillot, og jeg fikk også min straff for ulydigheten ved å bli redd. Mine foreldre trøstet og forklarte hvorfor barn ikke burde se voksenfilmer. De var ikke verdens verste foreldre da, men dem som gjorde meg trygg igjen etter at JEG hadde gjort noe jeg ikke hadde lov til. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

det kan dessverre skje alle, min så på Jaws når han var 6, fikk så dårlig samvittighet etterpå,men heldigvis ble han ikke redd,men var ingen god følelse for meg,men han liker den fortsatt og ser den, han er 11 nå

Anonymkode: d89b0...84a

• Liker 1
Skrevet

Bare å snakk med ungen og forklar at det er lov p bli redd og at han bare må komme til deg hvis han f. Eks våkner og er skremt på natta. Og so fra på skola eller barnehagen om det som skjedde, i fall han forteller noe der. At det var et veldig kjipt uhell. Det kunne skjedd hvem som helst. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det går nok bra. Jeg har en kompis som så på skrekkfilmer som barn. Han var ikke redd da -  og er ikke redd i dag. Han er 40 år og skrekk er fortsatt hans favoritt sjanger. 

Anonymkode: cc647...470

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

😅 Hvis det er dette som kvalifiserer til "verdens verste mor" i din bok har du levd et beskyttet liv.

Anonymkode: e51ed...472

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg så x-files når jeg var 6. Var selvsagt skummelt der og da, men jeg overlevde :) Bare forklar at det er fiction og ikke virkelighet etc.

Anonymkode: 248f7...837

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, ungen din overlever helt fint.

Jeg så The shining på VHS i smug da jeg var 8, ble så redd at jeg holdt på å tisse på meg, nå er jeg blitt 40 og har sett filmen om igjen maange ganger😆

Anonymkode: 8b174...eda

• Liker 4
Skrevet

Broren min satt i trappa å lurte seg til å se en skrekkfilm jeg kikket på da han var liten. Han måtte sove med lyset på i en periode, men er den dag i dag normalt oppegående 😂 Jeg dro TV-en utav rommet da jeg så the ring da. Imponerende i og med at den sikkert veide det samme som meg på den tiden...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mer nysgjerrig på hva du gjorde etter at gutten så filmen? Kjenner jeg deg rett, så møtte du gutten på hans følelser, forklarte og trygget godt etter at skaden først hadde skjedd. Gutten fikk sove inne hos deg så lenge gutten hadde behov for deg, og familie, venner, skole oh alle andre er informert om hendelsen i tilfelle han får en reaksjon på dette når ikke du er tilstede. 
Og  du har nå selvsagt skaffet passord på mobil, iPad, tv og alt annet, så dette kommer selvsagt aldri til å skje igjen. Fordi du er tross alt verdens verste mor hjerte hjerte 

Anonymkode: f76ad...175

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

😅 Hvis det er dette som kvalifiserer til "verdens verste mor" i din bok har du levd et beskyttet liv.

Anonymkode: e51ed...472

Ja og er det noe fra Ari Aster f.eks. blir han jo en kultivert herremann i tillegg 😎

• Liker 1
Skrevet

Herregud, ro ned. Med mindre du er snøfnuggmamma så tåler barn mer enn man tror 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er første gang jeg noen sinne skriver i forum. Jeg skriver egentlig fordi jeg føler meg som verdens verst mor og må bare få det ut.. Jeg har en gutt på 6 år som uheldigvis har sett en del av en film han ikke burde. Dette var en veldig skummel film for voksne som han klarte å komme seg inn på uten at jeg la merke til det( idioten som jeg er.....) på ipaden. Han selv virker fin og sier selv at han ikke er skremt av dette. Noe som nesten alle barn hadde blitt skikkelig skremt av.

Jeg føler meg dårlig, skammer meg og rett og slett bare tenker at jeg er en utrolig dårlig mor som klarte å la dette skje...

Er det noen som har sittet i samme båt som meg og hvordan kom dere gjennom dette?

Jeg kjenner at hjerte mitt knuser og jeg føler meg rett og slett bare forferdelig....

Jeg tenker at i verste fall får/fikk han mareritt i noen netter etterpå, litt ekstra behov for trygghet og sånt, og så går det over. Jeg skjønner at du fikk en støkk da, og vet hvor fort den dårlige samvittigheten kan komme og gnage.

Slike ting kan skje en og annen gang. Det vil neppe være første gang han gjør ting han ikke bør uten din viten(tenk tilbake til din egen ungdomstid, f.eks.). Det som kan være verre, er reaksjonen til foreldrene når de får vite om det. Jeg fikk ofte høre hvilken "helvetes unge" jeg var "som aldri kunne lære" fra pappa når det var noe jeg hadde unnlatt å gjøre eller noe galt jeg hadde gjort, og det ble en "sannhet" jeg bar med meg flere år inn i voksenlivet.

Anonymkode: b0898...711

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du er ikke en dårlig mor. Vi som er foreldre gjør feil hele tiden, men det blir ordentlige og trygge folk utav dem likevel. Kanskje du er heldig og har et barn som klarer å skille mellom fiksjon og virkelighet, isåfall har han ikke tatt skade av denne filmen. Dette går helt fint, og ikke straff deg selv med dårlig samvittighet. 

• Nyttig 1
Skrevet

Det at overskriften sier "Jeg føler meg som verdens verste mor" sier meg at du overhodet ikke er noen dårlig mor. Det slår aldri feil - de dårlige mødrene føler seg ikke som dårlige mødre, de bare er det. 

Slapp av, hvilken unge er det som ikke har sett mer eller mindre av en skrekkfilm og til og med blitt skikkelig redd av det?

AnonymBruker
Skrevet

Om det ikke skal mer til før man føler seg som verdens verste mor, må jo jeg være en helt grusom mamma.

Husk at barn ikke har alle de preferansene vi voksne har til å synes noe er skummelt. Og hva man anser som skummelt er uansett forskjellig fra person til person. 

Anonymkode: 563d8...ebd

AnonymBruker
Skrevet

Du tuller nå, ikke sant?

Anonymkode: 8101a...07b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du tuller nå, ikke sant?

Anonymkode: 8101a...07b

Selvfølgelig. Hun vil bare høre hvor god mor hun er, ingen dårlig mor sier at hun er en dårlig mor. 

Anonymkode: f76ad...175

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er en god mor og dette kan skje i de beste familier særlig i dagens samfunn. Nå er du selv din værste kritiker men ta heller å behandle deg selv som din egen beste venn. 

Anonymkode: 12eb3...615

AnonymBruker
Skrevet

Hm, du må ikke være så hard mot seg selv...
Absolutt ingen skade skjedd.

Altså, vi hadde på nå med 6+ aldergrense på netflix for mine som er 6 og 8 år og BEGGE fikk mareritt og havnet i senga vår. Så ikke alltid barn blir skremt (eller ikke skremt) av det vi tror.

Men du vet du kan sette passord på voksen-konto og bare la barnet bruke konto som du stiller inn på aldergrense på innhold? På mange type strømming, iaf netflix og nrk...Vi lar bare barna bruke kontoer på ipadene "sine" som er satt opp slik. Har en drøss andre sperrer også. Men selvsagt er ikke det fullproof nødvendigvis. Men det hjelper iaf på hva de har tilgang til.

Les mer her: https://www.barnevakten.no/

Anonymkode: e6729...642

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...