Gå til innhold

Kvinneguidens annonse

Bønna

Anbefalte innlegg

I kvinneguidens annonse for seg selv ser vi en tegning av en mørkhudet, en hvit og en asiater i fellesskap. Alle i hunkjønnsutgaver.

Spørsmålet er hva dette bildet forsøker å uttrykke? Jeg mener at bildet prøver å uttrykke et fellesskap. Bildet er åpenbart ment å signalisere at kvinner i alle farger, utforminger og størrelser utgjør et fellesskap (ent bortsett fra at jeg ikke ser noen feitinger, tynninger, lavinger, høyinger og raringer i bildet, da). Et multikulti-kvinnefellesskap som kan møtes hos Kvinneguiden..

Det neste spørsmålet blir da hvorvidt dette bildet egentlig er mer et uttrykk for politisk korrekthet enn ett utrykk for norsk/vestlig sosialrealisme anno 2006? Jeg mener, hvor mange kvinnefellesskap består av mørkhudede, hvite og asiatere i ett og samme fellesskap? Det er ikke mange.

Slike fellesskap som Kvinneguiden presenterer i sin annonse, på tvers av de etniske skillelinjene, er svært sjelden å observere i virkeligheten. I de europeiskdominerte deler av verden, som er de eneste områdene i hele verden hvor det er vanlig med etnisk diversitet og multikultiideologi, bærer de sosiale fellesskapene stort sett preg av etnisk og kulturell likhet.

Hvor mange hvite kan med hånden på hjertet si at deres primære sosiale nettverk inneholder svartinger og gulinger? Hvor mange mørkhudede kan med hånden på hjertet si at deres primære sosiale nettverk inneholder hvite og asiater? Hvor mange asiater kan med hånden på hjertet si at deres primære sosiale nettverk inneholder mørkhudede og hvite?

Det er ikke særlig mange.

Endret av Misty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest 2

Jeg reagerer mer på at ikke Kvinneguiden har vært mer politisk korrekt og tegnet jenter i flere "størrelser" jeg. Typisk sånn ungdomsidol å lage Barbier i forskjellige farger. Men litt tykkere jenter er selvsagt ikke så grafisk estetisk.

Så da så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer mer på at ikke Kvinneguiden har vært mer politisk korrekt og tegnet jenter i flere "størrelser" jeg. Typisk sånn ungdomsidol å lage Barbier i forskjellige farger. Men litt tykkere jenter er selvsagt ikke så grafisk estetisk.

Så da så.

Sosiale bånd mellom feitinger og tynninger er iallfall noe man ofte kan observere i den virkelige verden. Sosiale bånd mellom hvitinger og svartinger er noe man i liten grad ser forekomme i den virkelige verden.

Dessuten demonstrerer det jo hvor omfattende den patetiske multikultiideologien er, når det er mer politisk korrekt å fremstille dukker av svartinger og gulinger for hvitingmarkedet framfor dukker av feitinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...