AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #1 Skrevet 14. april 2024 Venter kattunger i disse dager, parringen er skjedd inne hos meg på en seriøs måte med eieren av begge kattene til stede (jeg er forvert). Har tatt imot kattunger for noen år siden, men er veldig spent nå! Så bare lurer på om dere kan dele noen erfaringer med tegn før fødsel? Synes det er spennende å lese sånt nå i ventetiden. Her har magen sunket, hun leter etter steder ofte iløpet av dagen. Spiser ofte men lite. Oppmerksomhetssyk og fikk melk på fingrene for to dager siden når jeg kjente på magen hennes😅 Anonymkode: b8683...6cd
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #2 Skrevet 14. april 2024 Alt fra noen timer til 3 døgn. Ikke godt å si når du ikke skriver hvit lenge hun har hvert gravid. Anonymkode: 731e5...de9
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #3 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Alt fra noen timer til 3 døgn. Ikke godt å si når du ikke skriver hvit lenge hun har hvert gravid. Anonymkode: 731e5...de9 Jeg forsto ikke svaret ditt, jeg spurte jo ikke noe om min katt sånn egentlig. Men om andres erfaringer og hva tegnene var hun er på dag 61 idag Anonymkode: b8683...6cd
Million Skrevet 14. april 2024 #4 Skrevet 14. april 2024 (endret) Min høydrektige katt ble plutselig en dag desperat etter mitt selskap og skulle på død og liv grave seg ned i fanget mitt når jeg satt i sofaen. Ja, grave. Sto på hodet ned i fanget mitt og gravde, prøvde å få seg plass mellom beina mine i sofaen. Flyttet jeg meg, fulgte hun etter, og gikk jeg inn på et annet rom, fulgte hun etter og mjauet. Til slutt skjønte jeg at hun antageligvis hadde noe på gang, så jeg tok henne med inn på soverommet mitt og la henne i esken med tepper som jeg hadde gjort klar til henne. Så gikk jeg ut igjen... og det fant hun seg ikke i. Kom løpende etter. Så da la jeg meg på sengen min som sto ved siden av kattens "rede", men det var også for langt unna for henne. Hun jumpet opp i senga og begynte å grave seg plass inntil magen min (jeg lå på siden) og ville ligge der, så nært meg som mulig. Prøvde å legge henne ned i esken igjen flere ganger, men nei. Til slutt tok jeg esken opp i sengen min, la katten i den og la meg "rundt" esken og klappet og strøk henne og snakket beroligende. Det var nært nok og nok kontakt, så endelig ble hun liggende. Snart kom første ungen. De ble født på løpende bånd, fire stykker, to var kopier av moren og to antageligvis av sine fedre (katter kan bli drektige med flere hanner til samme kull). Jeg hjalp katten med å fjerne fostersekk osv og flyttet på kattunger som forvillet seg og kravlet til feil sted i esken. Til sist var det ro og fred og kassen, alle ungene diet og moren hadde slikket dem rene og lå rolig og diet dem. Så ja, det var en intim opplevelse. Hadde aldri sett katten min så desperat oppmerksomhetssyk og iherdig mase på min oppmerksomhet før. Hun følte vel hva som var på gang og ville ha min "hjelp", helt instinktivt. Det var det første og eneste kullet hun fikk. Endret 14. april 2024 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #5 Skrevet 15. april 2024 Million skrev (20 timer siden): Min høydrektige katt ble plutselig en dag desperat etter mitt selskap og skulle på død og liv grave seg ned i fanget mitt når jeg satt i sofaen. Ja, grave. Sto på hodet ned i fanget mitt og gravde, prøvde å få seg plass mellom beina mine i sofaen. Flyttet jeg meg, fulgte hun etter, og gikk jeg inn på et annet rom, fulgte hun etter og mjauet. Til slutt skjønte jeg at hun antageligvis hadde noe på gang, så jeg tok henne med inn på soverommet mitt og la henne i esken med tepper som jeg hadde gjort klar til henne. Så gikk jeg ut igjen... og det fant hun seg ikke i. Kom løpende etter. Så da la jeg meg på sengen min som sto ved siden av kattens "rede", men det var også for langt unna for henne. Hun jumpet opp i senga og begynte å grave seg plass inntil magen min (jeg lå på siden) og ville ligge der, så nært meg som mulig. Prøvde å legge henne ned i esken igjen flere ganger, men nei. Til slutt tok jeg esken opp i sengen min, la katten i den og la meg "rundt" esken og klappet og strøk henne og snakket beroligende. Det var nært nok og nok kontakt, så endelig ble hun liggende. Snart kom første ungen. De ble født på løpende bånd, fire stykker, to var kopier av moren og to antageligvis av sine fedre (katter kan bli drektige med flere hanner til samme kull). Jeg hjalp katten med å fjerne fostersekk osv og flyttet på kattunger som forvillet seg og kravlet til feil sted i esken. Til sist var det ro og fred og kassen, alle ungene diet og moren hadde slikket dem rene og lå rolig og diet dem. Så ja, det var en intim opplevelse. Hadde aldri sett katten min så desperat oppmerksomhetssyk og iherdig mase på min oppmerksomhet før. Hun følte vel hva som var på gang og ville ha min "hjelp", helt instinktivt. Det var det første og eneste kullet hun fikk. Takk for svar! sluttet hun å spise før fødselen? Leser det overalt, men kan ikke huske å ha hatt den opplevelsen selv. Hun her spiser også som vanlig, men litt og ofte. Og veeeldig tregt Anonymkode: b8683...6cd
Million Skrevet 15. april 2024 #6 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! sluttet hun å spise før fødselen? Leser det overalt, men kan ikke huske å ha hatt den opplevelsen selv. Hun her spiser også som vanlig, men litt og ofte. Og veeeldig tregt Anonymkode: b8683...6cd Det kan jeg dessverre ikke huske noe eksakt om, for dette er mange år siden nå. Men jeg skulle tro den ikke spiste noe særlig, fordi den ikke vek fra min side, og maten sto jo på kjøkkenet. Jeg var i stua. Så tror neppe katten spiste noe særlig den dagen hun fødte, nei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå