Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde flaks og fikk kjøpt helt nytt rekkehus til 3.7 før vi solgte huset som jeg eigde  med eksen. Tapte all egenkapitalen som skulle vært på 840.000. Jeg har flere barn som jeg har 50% av tiden og jeg kunne få 3.4 i lån da jeg pratet med banken min. Jeg tjener ca min 900.000 i året. Har 3.6 i lån + bil lån på 240.000 per dags dato.

Anonymkode: 1f401...55b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene og har 650.000 i inntekt, barn, bil (uten lån) og 300.000 i studielån. Har 2.3 mill i egenkapital og 2.1 mill i lån som jeg fikk i 2022. Sjekket Nordea nå for moro skyld, hadde fått 900.000 i lån 🙈 Var helt andre tall uten barn og bil. 

Anonymkode: 8317a...781

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har flere mill i egenkapital, er dette i kontanter eller knytt opp i bolig?

Anonymkode: fffd9...423

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere som har flere mill i egenkapital, er dette i kontanter eller knytt opp i bolig?

Min er brukt i boligen i hvert fall. 

Anonymkode: 8317a...781

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 1.4 i lån. Tjener 740 000, men går snart på AAP og vil da tjene mindre. Så stresset hva banken sier da. Bolig verdi 5mill. EK knyttet opp mot boligverdi. Ingen andre lån.

Anonymkode: f49ff...fb0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da vi kjøpte for 8 år siden hadde vi 500 000 hver i hver vår bolig. Nå har vi ca 3 mill til sammen i boligen og jeg har i tillegg litt over 1 mill i fond og crowdlending. 

Anonymkode: 6f20a...cf6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har 1.4 i lån. Tjener 740 000, men går snart på AAP og vil da tjene mindre. Så stresset hva banken sier da. Bolig verdi 5mill. EK knyttet opp mot boligverdi. Ingen andre lån.

Er alene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er langt fra våres virkelighet ihvertfall, sikkert de fleste andre også 😅

Anonymkode: cd2be...18f

Du spurte og jeg svarte ;) 

Anonymkode: 735a6...c14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Min egenkapital kom mest fra to leilighetssalg jeg tjente mye på, samt oppsparte midler. 

AnonymBruker
Skrevet

tok lån i 2021, hadde 1 mill i egenkapital og 500k+ utvidet barnetrygd i inntekt, fikk 1.8 og kjøpte for 2.8. 100% alene med et barn.

Årsaken jeg fikk for å få låne den summen var at jeg hadde så god egenkapital, så hadde nok ikke fått så mye uten.

Det er så klart lettere å få lån når man har 2 +barn trekker en del ned.

Anonymkode: d6047...3bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye har dere i lån, og inntekt?

Hvor stort lån får man egentlig i dag?

Vi har 500 000 i egenkapital, 2 barn. 500 000 hver i inntekt. 

Hvordan får dere andre lån på 4-5 millioner? Man får jo ingenting under det i dag..

Anonymkode: cd2be...18f

Egenkapital og lønn er viktigst.

5 x inntekt har mye å si.. tjener du 100 000 mer etter lønnsforhandlinger kan du plutselig låne en halv million ekstra.. osv. 

burde jo klare å få et lån ganske greit med 1 mill i samlet inntekt.. stå på! Ikke vær trofast i bankverden og sett de opp mot hverandre! 

AnonymBruker
Skrevet

10-11 millioner, begrenset av husstandens inntekt.

Anonymkode: 1df7b...88a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Vi har ca 650k i fond og 3,4 mill fordelt på en gjeldsfri hytte (1,7 mill) og boligen vår (verdi ca 7,7 mill og lån på 6 mill, så 1,7 mill I egenkapital hvis vi hadde solgt).

Hadde vi solgt alt så hadde vi hatt drøye 4 mill I egenkapital (glemte fondene i sted). Men klart, vi er jo ikke interessert i det.

Anonymkode: 2dc59...89c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg lånte 6 millioner da jeg bygde hus. 

Hadde da 4 mill i egenkapital, 2 mill i inntekt og bygde et hus som kostet 10 mill. 

Ingen barn. 

Inntekt og egenkapital er nok det viktigste. Så kommer antall barn mtp hvor mye man får i lån. 

Det beste av alt er at nå fikk huset en takst på 16 mill og jeg har bare 3,2 igjen på lånet, har betalt hardt ned. 

Morsomme historier er alltid hyggelig🤭

Anonymkode: d411b...5a7

AnonymBruker
Skrevet

Lån på 1,2 mill sist, gikk da på AAP. Har fast jobb nå og kan låne 4,7 mill 

Anonymkode: 0226d...9b1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ca 500 000 i huslån, ingen annen lån pr dags dato.

Hadde jeg søkt i dag (og det har jeg gjort mange ganger mtp refinansiering, bedre rentebetingelser i andre bank osv, så her vet jeg faktisk svaret) så hadde jeg blitt innvilget kr NULL i lån. 

Ingen betalingsanmerkninger, to barn, har fått avslag da jeg jobbet 100%, da jeg gikk AAP og nå som uføre. 

Skumle greier 🙈

Anonymkode: 26adc...f0c

Siterer meg selv her bare for å presisere: jeg eier tomannsbolig verdi ca 2,1 og en bil som er verdt ca 60 000. Min egenkapital er da knyttet til boligen, men får likevel ikke nytt lån/refinansiering når jeg søker. Får bare avslag.

Anonymkode: 26adc...f0c

AnonymBruker
Skrevet

Sjekket DNB lånekalkulatoren nå, og med 2,1 mill i inntekt (er alene), ett barn og studielån på 190000 kr kan jeg få låne 11,2 mill kr. Det er helt uaktuelt, og jeg eier en bolig med verdi ca 6 mill og lån på 2,4 mill.

Anonymkode: fb63f...a03

AnonymBruker
Skrevet

Min er bundet opp i leiligheten. 

Anonymkode: fdc9a...267

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ca 6 mill i lån. Inntekt over 2 mill

Anonymkode: 19146...9a9

AnonymBruker
Skrevet

Ung ufør uten barn, ingen gjeld. Ingen EK.

I følge kalkulatoren hadde jeg fått 230 000 kr. 

Anonymkode: 91c0c...62d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...