Gå til innhold

Hvor mye hadde dere fått i makslån?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mye har dere i lån, og inntekt?

Hvor stort lån får man egentlig i dag?

Vi har 500 000 i egenkapital, 2 barn. 500 000 hver i inntekt. 

Hvordan får dere andre lån på 4-5 millioner? Man får jo ingenting under det i dag..

Anonymkode: cd2be...18f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg lånte 6 millioner da jeg bygde hus. 

Hadde da 4 mill i egenkapital, 2 mill i inntekt og bygde et hus som kostet 10 mill. 

Ingen barn. 

Inntekt og egenkapital er nok det viktigste. Så kommer antall barn mtp hvor mye man får i lån. 

Det beste av alt er at nå fikk huset en takst på 16 mill og jeg har bare 3,2 igjen på lånet, har betalt hardt ned. 

Anonymkode: 735a6...c14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg lånte 6 millioner da jeg bygde hus. 

Hadde da 4 mill i egenkapital, 2 mill i inntekt og bygde et hus som kostet 10 mill. 

Ingen barn. 

Inntekt og egenkapital er nok det viktigste. Så kommer antall barn mtp hvor mye man får i lån. 

Det beste av alt er at nå fikk huset en takst på 16 mill og jeg har bare 3,2 igjen på lånet, har betalt hardt ned. 

Anonymkode: 735a6...c14

Det er langt fra våres virkelighet ihvertfall, sikkert de fleste andre også 😅

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har litt under 2,7 i lån. Vi har kausjonist og ingen EK, da vi er ganske nyetablerte. 530 000 kr og 550 000 kr i inntekt. Da vi tok opp lånet under coronapandemien kunne vi få lån på 3,9 millioner med vesentlig lavere inntekt, men da var jo renta også mye lavere. Nå kan vi få rundt 3,2, men det har kommet et barn siden sist og da er det snakk om mellomfinansiering, så banken opererer med ganske pessimistiske tall.

Anonymkode: 2ea10...fdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kjøpte hus i fjor. Vi hadde 1,5 mill i inntekt (1,6 nå), hadde ca 900 000 i EK. 2 barn, 2 biler m/lån + ca 700 000 i studielån. Vi fikk låne 4,8. Kjøpte for 5,7. 

Anonymkode: 8de04...b40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekket en lånekalkulator på nett idag faktisk, bare for å se hva det lå på nå sammenlignet med sist jeg søkte lån. Kunne få 10,2 mill i lån visstnok, det var 5xinntekten fratrukket annet lån. Jeg har ingen barn, en bil. Hadde aldri i verden tatt opp så mye i lån da.

Anonymkode: 3d4d7...47e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi kjøpte hus i fjor. Vi hadde 1,5 mill i inntekt (1,6 nå), hadde ca 900 000 i EK. 2 barn, 2 biler m/lån + ca 700 000 i studielån. Vi fikk låne 4,8. Kjøpte for 5,7. 

Hvor mye har dere i billån? Og hvor mye dro barna ned på lånet?🫣

Anonymkode: 23c03...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har ca 230.000 i billån.

Vet ikke hvor mye barna drar ned, men vil tro minimum 1mill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Hvor mye har dere i billån? Og hvor mye dro barna ned på lånet?🫣

Anonymkode: 23c03...482

Jeg som svarte over her, glemte sitere😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet lånekalkulator nå, vi kunne lånt 9 mill. Total inntekt ca 1,8 mill (to pers), 2 barn, 2 biler, 0 i gjeld, la inn 0 i egenkapital.

Endret av Sniff76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi kjøpte for 8 år siden, så en stund siden, men da fikk vi låne 6,4 mill og hadde 1 mill i EK, så kjøpte for 7,4.

Inntekt på ca 1,5 mill til sammen og 5 barn under 18 år.

Anonymkode: 6f20a...cf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ca 500 000 i huslån, ingen annen lån pr dags dato.

Hadde jeg søkt i dag (og det har jeg gjort mange ganger mtp refinansiering, bedre rentebetingelser i andre bank osv, så her vet jeg faktisk svaret) så hadde jeg blitt innvilget kr NULL i lån. 

Ingen betalingsanmerkninger, to barn, har fått avslag da jeg jobbet 100%, da jeg gikk AAP og nå som uføre. 

Skumle greier 🙈

Anonymkode: 26adc...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har 1 barn, 1 gjeldfri bil, 1,1 mill i inntekt, husverdi ca 4 mill og rammelån med 1,3 mill belastet. Ikkenoe annen gjeld. Får ca 5 mill lån i de ulike bankene, men det er heelt uaktuelt. Skulle jeg bytte bolig vil jeg ha max 2 mill i lån.

Vil ikke bo meg ihjel, vil ha råd til konserter og ferier og gode middager og passe romslig økonomi uten særlige bekymringer. Og vil ikke ha gjeld som pensjonist. Da blir det ikke noe timillionershus heller, men helt greit det.

Anonymkode: a6f7a...4f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rett i underkant av 1 mill i årslønn. 2 barn 50 % av tiden og en bil uten eget lån.

Fikk nettopp rammelån med maksramme 3900. Prøvde å be om høyere,  men fikk blankt nei på tross av 4 mill i EK.

Anonymkode: fdc9a...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da vi kjøpte hus for ti år siden kunne vi få 4 millioner i lån. Når jeg har sjekket lånekalkulator nå når verden er litt annerledes, så er beløpet 2 millioner!! Samtidig har boligene økt voldsomt i pris. Det henger jo ikke på greip 😬

Anonymkode: fa702...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det henger jo ikke på greip 😬

Eller, det gjør jo på en måte det. Men vi må nok venne oss mer til at det er naturlig å leie. Og burde fått et mer regulert leiemarked. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye har dere i lån, og inntekt?

Hvor stort lån får man egentlig i dag?

Vi har 500 000 i egenkapital, 2 barn. 500 000 hver i inntekt. 

Hvordan får dere andre lån på 4-5 millioner? Man får jo ingenting under det i dag..

Jmf banken kan vi låne opp til 25m men lånte 3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eller, det gjør jo på en måte det. Men vi må nok venne oss mer til at det er naturlig å leie. Og burde fått et mer regulert leiemarked. 

Regulert leiemarkedet gikk en vekk fra pga at det ikke fungerte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det ser ut som vi kunne fått rundt 5,3 mill i lån nå i følge kalkulatorne. Har 6 mill i rammelån i dag, men fikk det lånet da rentene var lavere og mannen tjente 300k mer i året. Var langt unna å maxe da, heldigvis. 

Vi tjener ca 1,4 mill til sammen, har 3 barn og 1 bil. Ingen lån utenom. 

Selger vi hus og hytte sitter vi igjen med ca 3,4 mill, så vi kunne kjøpt for 8,7 mill.

Anonymkode: 2dc59...89c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...