Lealaus Skrevet 7. februar 2006 #1 Skrevet 7. februar 2006 Har nå endelig tatt "motet" til meg og begynt å trene. Jeg har begynt i det små for ikke å ta helt livet av motivasjonen. Trener for å komme bedre i form (min kondis eksisterer ikke) og for å stramme opp litt her og der - er godt muskelsatt i ben, rompe og rygg, men trenger litt oppstramming av mage osv. Til nå har jeg trent aerobic for nybegynnere på mandager (1 time), ball (styrke, stabilitet og balanse, 45 min.) på tirsdager og klassisk yoga (1 t 30 min.) på torsdager. Bytter nå ut aerobicen med spinning fra i morgen av, da aerobic ikke er noe for meg - det er morsomt, men jeg får aldri med meg armene og koreografien ;-) Er dette effektivt nok til å begynne med, eller bør jeg legge det opp annerledes? Jeg vil altså bare komme i form og stramme opp litt muskler, ikke slanke meg - vekten er jeg alldeles fornøyd med. Noen tips?
Gjest Jalileh Skrevet 8. februar 2006 #2 Skrevet 8. februar 2006 Ja, men jeg ville lagt til litt mer styrke.
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2006 #3 Skrevet 8. februar 2006 Forsøk å legge inn mer styrketrening, som Seniorita sier. Det strammer opp mer effektivt enn noen aerobic og spinning. Hvis du er umotivert, finnes det styrketimer i sal hvor man går gjennom hele kroppen i løpet av en time.
mito Skrevet 8. februar 2006 #4 Skrevet 8. februar 2006 Eller så kan du trene Pilates hvis du vil ha lange og smale muskler.
Gjest Gjesta Skrevet 8. februar 2006 #5 Skrevet 8. februar 2006 Eller så kan du trene Pilates hvis du vil ha lange og smale muskler. ← eller vil sovne underveis...
mito Skrevet 8. februar 2006 #6 Skrevet 8. februar 2006 Det var ikke seriøst ment fra min side. Søk etter Pilates-tråden fra i sommer. God familiunderholdning, i sjangeren action-komedie
Lealaus Skrevet 8. februar 2006 Forfatter #7 Skrevet 8. februar 2006 Okei, mer styrke skal bli :-) Jeg trener kun i sal/grupper - jeg har absolutt null motivasjon for et treningsstudio; jogging osv. er det kjedligste jeg vet om. Men takk for tips. Jeg kan jo begynne med enda en ball-time - eller pilates i mars (kurs).
Sillcat Skrevet 8. februar 2006 #8 Skrevet 8. februar 2006 Det var ikke seriøst ment fra min side. Søk etter Pilates-tråden fra i sommer. God familiunderholdning, i sjangeren action-komedie ← argh finner den ikke! Nå har jeg hørt gjetord om denne tråden flere ganger....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå