AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #1 Skrevet 14. april 2024 Slet med noen anfall 1,5 måned tilbake som jeg antok kunne være reaktiv hypoglykemi, altså lavt blodsukker som reaksjon på maten jeg spiser. Jeg behandlet det med å legge om kosten til lavkarbo og ble kvitt anfallene umiddelbart. Fikk legetime 1 mnd etterpå, og når jeg foreslo RH sa han at ‘det egentlig ikke er så vanlig’ og at mye forskjellig kunne skylde disse anfallene. Etter jeg hadde gitt blodprøver sa han at det virker som jeg har resonnert meg til mye riktig og at jeg må fortsette som jeg har gjort (med kosten og livsstil osv). Blodprøvene viste at jeg ikke hadde prediabetes eller diabetes; så det er ute av bildet. Likevel er det en ting jeg biter meg merke i; blodsukkeret mitt er nede på rundt ca. 4,9 omtrent 1,5 time etter jeg har spist. Er dette vanlig for folk med RH? Noen som kjenner seg igjen? Nå som jeg har gått på lavkarbo 1,5 mnd er det sånn at det synker ned til 4,9 raskt etter måltidet, men holder seg der frem til neste måltid. Altså er det sjelden jeg går lenger ned enn dette (uavhengig av hvor lenge etter måltider det er) med mindre jeg har en dårlig dag hvor jeg ikke får i meg mat pga. kvalme. Flere med RH som opplever av BS synker såpass raskt etter måltid, uavhengig av hvor ‘stabil’ mat du spiser? I teorien skal jo BS være på sitt høyeste etter måltidet ca 1.5-2 timer etterpå. K18 Anonymkode: 0bb0e...194
C-girl Skrevet 14. april 2024 #2 Skrevet 14. april 2024 Rundt 5 i blodsukker etter ca 2t er helt normalt.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #3 Skrevet 14. april 2024 C-girl skrev (56 minutter siden): Rundt 5 i blodsukker etter ca 2t er helt normalt. Åja så bra, det visste jeg ikke. Trodde det skulle være høyt ca 2 timer etterpå. Men det var jo bra😁Takk for svar TS Anonymkode: 0bb0e...194
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå