Gå til innhold

Man kan lære en gammel hund å sitte:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Min krølltopp Inka blir 8 år i juni.

I dag fant jeg ut at jeg skulle lære henne " Give me five".

Det tok hun etter fem minutter!

Så til dere som mener at man lærer ikke en gammel hund å sitte, Inka er beviset på det motsatte :ler:

Endret av agbre
Videoannonse
Annonse
Skrevet

8 år er da ikke sååå gammelt.

Men ja, det sies at de aldri blir for gamle for læring.

Og hunder elsker å lære og å bruke hodet sitt.

:)

Skrevet

At de elsker å bruke hodet er ingen tvil!

Noen tips til andre ting jeg kan lære henne?

Hun kan gi labb og begge labber, bjeffe på kommando,give me five, danse og tigge :ler: Dekk, sitt og stå, selvsagt

Ikke sjans til å få kreket til å rulle rundt. Hun setter ut det ene beinet :forvirret:

Skrevet

Hva med å "skyte" henne? Det elsker min 11-åring, han er den fødte skuespiller.

Tren henne til å legge seg på siden og være "død" når du lager "pistol" med hendene og sier "pang"! Det er moro! :ler:

Min hund bjeffer også når jeg viser finger. Alltid populært. :)

Skrevet

:ler::ler::ler:

Takk for tipset Floja Feliz.

I morgen starter vi med skuddtrening :ler:

Gjest camillo
Skrevet

Hvordan lærer dere dem "give me five"? Jeg prøvde i dag, men han så ut som en stooort spørsmålstegn. :ler:

Gjest Gjest_Agbre_*
Skrevet

Det er som å gi labb. Du bare setter fram en flat hånd i stedet :) så skal hunden ikke hvile labben i hånden din, men bare treffe den. Inka vill gjerne gi begge labber :ler:

Gav meg ikke før hun kun traff hånden min. Var dette bra forklaring?Belønn påsekundet når den begynner å skjønne det. Nå behøver jeg ikke si noen ting. Bare setter fram hånden.

Gjest camillo
Skrevet
Det er som å gi labb. Du bare setter fram en flat hånd i stedet :)  så skal hunden ikke hvile labben i hånden din, men bare treffe den. Inka vill gjerne gi begge labber :ler:

Gav meg ikke før hun kun traff hånden min. Var dette bra forklaring?Belønn påsekundet når den begynner å skjønne det. Nå behøver jeg ikke si noen ting. Bare setter fram hånden.

Jo, men hvordan får jeg ham til å forstå at han skal røre på labben i det hele tatt? Han forstår det over hodet ikke (kan ikke gi labb, har heller ikke tenkt å lære ham det), og synes bare jeg er utrolig rar. :ler:

Skrevet
Jo, men hvordan får jeg ham til å forstå at han skal røre på labben i det hele tatt? Han forstår det over hodet ikke (kan ikke gi labb, har heller ikke tenkt å lære ham det), og synes bare jeg er utrolig rar.  :ler:

:ler::ler::ler::ler:

Da er jeg lost!

Er det noen andre her som kan hjelpe Camillo??? :ler:

Skrevet

Hånden på gulvet? Kjappe lette lekebevegelser? Og godtbit klar ved hvert treff? *filosoferer i vildens sky*

Gjest camillo
Skrevet
Hånden på gulvet?  Kjappe lette lekebevegelser?  Og godtbit klar ved hvert treff?  *filosoferer i vildens sky*

Det eneste han gjør er å se intenst på meg (kontakt = belønning), sitte veldig pent (=belønning) eller legge seg (=belønning). Når ingenting av dette fungerer, ser han bare dumt på meg.

Skrevet (endret)

Håndlede han fysisk? Forsterke kontakten mellom hånd og labb.

Endret av vimselims
Gjest camillo
Skrevet
Håndlede han fysisk?  Forsterke kontakten mellom hånd og labb.

Ja, men jeg ville gjerne fått ham til å tenke selv...

Velvel. Det er ikke verdens undergang om bikkja mi ikke kan give me 5. :ler:

Skrevet
:ler: For meg er det det samme som å gi labb, som jeg fremdeles mener er en uting, men hunden vil jo allikevel bruke hodet for å forstå, bare at man bruker litt mer hjelpemidler :ler:
Gjest camillo
Skrevet
: For meg er det det samme som å gi labb, som jeg fremdeles mener er en uting, men hunden vil jo allikevel bruke hodet for å forstå, bare at man bruker litt mer hjelpemidler :

Jo, men jeg lurte på om det fantes en annen måte, mer ala klikkertrening, enn å legge labben hans opp på hånda mi. Jeg vil høre det knaker i hjernebarken på ham! ;)

Skrevet

Jeg har lært hunden min til kun å ta godbiten, som jeg legger på snuten hans, på kommando. Kan sitte musestille en evighet før han på kommando hiver godbiten i lufta og glefser den i seg.

Gjest camillo
Skrevet
Jeg har lært hunden min til kun å ta godbiten, som jeg legger på snuten hans, på kommando. Kan sitte musestille en evighet før han på kommando hiver godbiten i lufta og glefser den i seg.

Det der synes jeg er så imponerende! :ler: Gamlebikkja til pappa kunne også det, men da vi testa på min gikk det utrolig dårlig. Ikke snakk om... Hvordan i all verden går du frem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...