AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #1 Del Skrevet 14. april 2024 Vi skal ha bryllup med ca 100 gjester, og trenger tips til gode selskapskaker. Vi dropper den tradisjonelle bryllupskaka. Mest på grunn av at vi syns "kakesermonien" er klein, men og for at vi ikkje liker smørkrem og fondantkaker noe særlig. Det blir et dessert/ kakebord og så langt har vi bestemt oss for følgende: Dronning Maud Karamellpudding Jordbær m/fløte Fruktfat Suksesskake Oreokake Pavlova Budapestkake m/ blåbær Kaffemoussekake Ostekake Verdensbeste Hvitdame Osteiskake m/jordbærpurré Blir sikkert noen langpannekaker da det er noe barna ofte foretrekker. Men vi skulle hatt tips til noen flotte gode festkaker til. Rester er ingen problem, da vi er kakemonser på begge sider, og har tenkt å ha restefest dagen etter. Anonymkode: 5c77e...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #2 Del Skrevet 14. april 2024 Og dronning Maud og pavlova er med fordi? Anonymkode: 2413e...400 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
she devil Skrevet 14. april 2024 #3 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og dronning Maud og pavlova er med fordi? Anonymkode: 2413e...400 Fordi vi har lyst på det mest sannsynlig😇 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #4 Del Skrevet 14. april 2024 Gulrotkake er jo sykt godt da Anonymkode: ff21e...3c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 14. april 2024 #5 Del Skrevet 14. april 2024 Tradisjonell sjokoladekake - trøffelkake 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #6 Del Skrevet 14. april 2024 Jeg synes kremkaker er 🤮 så vi hadde en frisk ostekake som bryllupskake. I tre etasjer og med klassisk bryllupspynt. Anonymkode: d88b8...f4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 14. april 2024 #7 Del Skrevet 14. april 2024 Må jo ha sjokoladekake på et kakebord. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #8 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Og dronning Maud og pavlova er med fordi? Anonymkode: 2413e...400 Og hvorfor ikke? Synes dere har mange gode valg på listen! Jeg vil også foreslå tiramisu 😍 Anonymkode: 3ef6d...209 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
she devil Skrevet 14. april 2024 #9 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og hvorfor ikke? Synes dere har mange gode valg på listen! Jeg vil også foreslå tiramisu 😍 Anonymkode: 3ef6d...209 Takk!!🙏 Den var tenkt, men glemt🤤 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #10 Del Skrevet 14. april 2024 Jeg elsker kaker, men hadde blitt litt skuffet over det kakebordet.. Litt mye voksne smaker som ikke alle er så glade i (kaffe, ostekake, oreo...). En skikkelig bløtkake og en marsipankake må i alle fall til, pluss en sjokoladekake som ikke er langpanne. Anonymkode: c5700...13c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
she devil Skrevet 14. april 2024 #11 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg elsker kaker, men hadde blitt litt skuffet over det kakebordet.. Litt mye voksne smaker som ikke alle er så glade i (kaffe, ostekake, oreo...). En skikkelig bløtkake og en marsipankake må i alle fall til, pluss en sjokoladekake som ikke er langpanne. Anonymkode: c5700...13c Med tanke på at det er to barn, er det helt greit med voksne smaker.... barna er forøvrig mine og elsker alle kaker med frukt. Bløtkake har vi prøvd i konfirmasjon med samme familie. Den var den eneste kaken som sto usprettet. Så den er avskrivd for lenge siden. Hvit dame er marsipankake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #12 Del Skrevet 14. april 2024 Jeg er gluten- og laktoseintolerant. Hadde satt pris på jordbær UTEN fløte og 'fruktfat'. Anonymkode: c15e3...e4e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #13 Del Skrevet 14. april 2024 hvorfor i all verden skal du ha med barna dine i bryllupet? høres ut som en stressende og døll fest. Barnevennlige kaker kan man ha ellers. ikke i bryllup! Anonymkode: ce99c...05e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #14 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): hvorfor i all verden skal du ha med barna dine i bryllupet? høres ut som en stressende og døll fest. Barnevennlige kaker kan man ha ellers. ikke i bryllup! Anonymkode: ce99c...05e Hva om barna bare skal være der til litt ut på kvelden? Det var barn i mitt bryllup også og de var 2 og 4 år. De var der til de hadde fått kake, da ble de hentet av barnepassere. Gikk helt fint det. Anonymkode: a9c6d...e51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #15 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er gluten- og laktoseintolerant. Hadde satt pris på jordbær UTEN fløte og 'fruktfat'. Anonymkode: c15e3...e4e Fløten serveres vel vanligvis ved siden av så man kan ta så mye man selv ønsker. Anonymkode: c97b7...fde 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #16 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg er gluten- og laktoseintolerant. Hadde satt pris på jordbær UTEN fløte og 'fruktfat'. Anonymkode: c15e3...e4e Da vil jeg tipse TS om at suksessterte er super enkel å lage både gluten- og melkefri 😄 bare bytt ut vanlig kremfløte med gryr sin, og smør med melkefritt smør (og en liten knippe salt dersom det er usaltet smør) 😊 Anonymkode: 4f655...577 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sniff76 Skrevet 14. april 2024 #17 Del Skrevet 14. april 2024 (endret) I vår familie/vennekrets hadde vi måttet hatt to like/nesten like kaker av de mest populære kakene fordi de hadde fort gått tomt med så mange gjester. F.eks to ostekaker og to suksesskaker hadde vært aktuelt hos oss 😊 Hva med kransekake? Dajm-iskake med mandelbunn eller marengsbunn? Endret 14. april 2024 av Sniff76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #18 Del Skrevet 14. april 2024 Jordbær og fløte er hver for seg😊 Anonymkode: 5c77e...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #19 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da vil jeg tipse TS om at suksessterte er super enkel å lage både gluten- og melkefri 😄 bare bytt ut vanlig kremfløte med gryr sin, og smør med melkefritt smør (og en liten knippe salt dersom det er usaltet smør) 😊 Anonymkode: 4f655...577 Vi ber gjestene opplyse om allergier i innbydelsen pga allergener i middag Anonymkode: 5c77e...0c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 15. april 2024 #20 Del Skrevet 15. april 2024 (endret) Kan skjønne man synes at "kakeseremonien" er klein, men man trenger jo ikke å ha denne? Vi har bryllupskake som verken er fondant eller smørkrem. De færreste jeg kjenner har valgt slike kaker som bryllupskake. Vår bryllupskake er et tårn som består av 4 ulike kaker: marsipankake, sjokoladekake med salt karamell, sitron- og kokoskake og ostekake. I tillegg til bryllupskaken (med de fire kakene), skal vi ha følgende kaker: * Kling (lefse) * Kransekake * Budapestkake * After Eight-kake * Rullekake med bringebær x 2 * Gulrotkake * Fyrstekake * Suksessterte * Pavlova * Verdens beste * Vaniljesauskake med sjokolade (antagelig, får se om jeg lager den med eller uten sjokolade) * Kringle * Skumkake * Sarah Berhnardt i porsjonsstørrelse * Krumkake * Vannmelon * Sjokoladepletter * Stor Jaffakake Vi har i tillegg allergivennlige kaker som en venninne av min mor baker, siden hun er flink til slikt (suksessterte og sjokoladekake ihvertfall, kanskje makroner også). Vi har spurt gjestene på forhånd ang. allergier, og kommer til å allergimerke alle kaker. Vi blir ca 85 gjester. Endret 15. april 2024 av SPOCA 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå