AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #1 Del Skrevet 14. april 2024 Kjenner jeg er sååå forbanna nå! Vi skulle ha barnebursdag her i kveld og hadde bestilt varer for nesten 2000kr med Oda som skulle leveres i dag kl 13. Kl 12 får jeg en sms hvor det står at kjølevarene dessverre ikke har riktig temperatur og ikke vil bli med bestillingen. Står at varene er kreditert og jeg vil få tilbake pengene ila en uke. ?!! Bare sånn helt uten videre. Nå får jeg ikke melk, smør, fløte, egg, pølser eller noe av det vi har bestilt. Syns det er helt krise at de bare sender en sms med dette rett før levering og avslutter med «ha en strålende kveld og takk for forståelsen»…. Jeg bor ikke i nærheten av søndagsåpen butikk og bursdagen er nå avlyst. Har andre opplevd dette? Første gang jeg handler hos Oda og 100% siste gangen… Anonymkode: 78b72...91e 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 14. april 2024 #2 Del Skrevet 14. april 2024 (endret) Har opplevd at Oda kansellerer ett par timer før levering EN gang. Det var på en av de verste snødagene på østlandet. Der all trafikk gikk til helvete. Pengene kommer tilbake på konto iløpet av første virkedag etter min erfaring. Jeg bruker Oda omtrent 2-3 ganger i måneden. Tips: Snakk med kundeservicen til Oda, er de åpne idag. Endret 14. april 2024 av anon01 la på tips om kundeservice 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #3 Del Skrevet 14. april 2024 Jeg opplevde det samme på fredag. Bestilte da alle kjølevarene til lørdag og leveringen var 1,5 time forsinket. Sendte en mail hvor jeg ønsket refusjon, og det har jeg fått. Skal sies at jeg har brukt Oda i 4 år, og dette har aldri skjedd før. Så de har tydeligvis noen problemer nå, men jeg kommer til å fortsette å bruke dem. Anonymkode: c2cc8...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 14. april 2024 #4 Del Skrevet 14. april 2024 Til neste gang...få ting levert 1-2 dager før Jeg bruker Oda ofte og jeg bestiller aldri til dagen jeg trenger ting 8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #5 Del Skrevet 14. april 2024 Jeg har brukt Oda/Kolonial i 10 år og aldri opplevd dette. Handler der så godt som hver eneste uke. Men jeg ville aldri sjangset på en levering samme dag som det var viktig at jeg fikk varene, det kan jo skje ting som de ikke ha kontroll over. Anonymkode: b4228...e25 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #6 Del Skrevet 14. april 2024 Veldig kjedelig, men som andre her skriver, du burde bestilt med levering i går. Jeg bestiller ofte fra Meny, men alltid dagen før jeg skal ha selskap, i tilfelle noe mangler. Dessuten er det jo bra at Oda følger IK- mat rutiner og ikke sender ut mat som har vært oppbevart ved over 4 grader. Det ville vært ille om folk ble syke av maten. Anonymkode: e9125...de6 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #7 Del Skrevet 14. april 2024 Har brukt Oda i fire år og opplevd dette en gang. Sånt kan skje, men en av 150 ganger, er da ikke så verst, synes jeg. Ellers har de kommet fram og levert, selv på de aller verste dagene med drittvær. Anonymkode: cd12d...b3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #8 Del Skrevet 14. april 2024 Brukt Oda siden de åpnet og aldri opplevd problemer fra dem 😊 Men at kjølelagret deres har blitt ødelagt ikludert varer er noe man også må regne med i en vanlig butikk. Det kunne hvert nærmeste søndagsåpent som måtte stenge den dagen pga samme problem. Ta heller å ring dem hvia du er misfornøyd og si hva du mener. Men hva mener du de skulle ha gjort? Anonymkode: cbf3c...25f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #9 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Brukt Oda siden de åpnet og aldri opplevd problemer fra dem 😊 Men at kjølelagret deres har blitt ødelagt ikludert varer er noe man også må regne med i en vanlig butikk. Det kunne hvert nærmeste søndagsåpent som måtte stenge den dagen pga samme problem. Ta heller å ring dem hvia du er misfornøyd og si hva du mener. Men hva mener du de skulle ha gjort? Anonymkode: cbf3c...25f Jeg var nummer 34 på lista. Da de var ca 10 minutter unna fikk jeg sms med at kjølevarene ikke ble levert.. Så de kunne feks ha sagt fra tidligere enn rett før når det tydeligvis har vært et problem på alle leveransene fra morgenen av. Hadde også satt pris på noe annet enn en litt arrogant sms med «Kjølevarene dine vil ikke bli levert sammen med resten av varene. Ha en strålende kveld!» .. Anonymkode: 78b72...91e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 14. april 2024 #10 Del Skrevet 14. april 2024 (endret) Jeg har brukt Oda i minst fem seks år, og har aldri opplevd dette. Selv ikke på de verste vinterdagene med snø opp til livet ute i gatene her i Oslo. Selv da kom de med levering til meg. Du hadde maks uflaks i dag da, siden det skjedde på din første leveranse som kunde der. Tror de kanskje har problemer med kjølerne sine på lageret eller noe? Men er det ikke uansett litt risky å stå der på selve dagen for et selskap og satse på at alle varer blir levert en søndag? Kan bare si at jeg hadde MINST bestilt det levert dagen i forveien, en åpen-butikk-dag, sånn at man kan få tak i det som ev mangler. Om jeg skulle handle selv og ikke hatt levering, hadde jeg gått i butikken minst dagen før selskapet og handlet også, ikke samme dag som selskapet eller en viktig middag etc, skulle være, for å være sikker på å få tak i alt i tide. Gi Oda en sjanse til, er mitt forslag. De kan ikke rå over alt som kan skje, og dette var nok bare maks uflaks. Endret 14. april 2024 av Million rettet antall år 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #11 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg var nummer 34 på lista. Da de var ca 10 minutter unna fikk jeg sms med at kjølevarene ikke ble levert.. Så de kunne feks ha sagt fra tidligere enn rett før når det tydeligvis har vært et problem på alle leveransene fra morgenen av. Hadde også satt pris på noe annet enn en litt arrogant sms med «Kjølevarene dine vil ikke bli levert sammen med resten av varene. Ha en strålende kveld!» .. Anonymkode: 78b72...91e Enig i at det var dårlig, men det er en risiko man tar ved bestilling. Bestiller du dagen før får du sjansen til å kjøpe inn det du trenger. Og en slags bursdag kunne det kanskje blitt uansett? Laget noe annet? Lånt ingredienser av naboer og venner? Anonymkode: a5d4f...213 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #12 Del Skrevet 15. april 2024 Men hvem i huleste bestiller varene den samme dagen de skal ha dem? Dette er ting du må ta i betraktning kan skje. Du kan faktisk ikke takke noen andre enn deg selv. Neste gang får du planlegge bedre. Anonymkode: 28616...170 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #13 Del Skrevet 5. mai 2024 Hvorfor leverer Oda kun på Østlandet enda? Har det ikke vært snakk om at de skulle komme til Vestlandet i mange år nå? Kjedelig å kun ha Meny som leverer, det er jo blodpriser. De prioriterer utlandet før norske kunder. Anonymkode: e47a6...3d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #14 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvorfor leverer Oda kun på Østlandet enda? Har det ikke vært snakk om at de skulle komme til Vestlandet i mange år nå? Kjedelig å kun ha Meny som leverer, det er jo blodpriser. De prioriterer utlandet før norske kunder. Anonymkode: e47a6...3d3 De prioriterer der de ser et potensielt godt marked for det. De driver business og ikke veldedighet eller service til norske innbyggere. Jeg bor et sted der vi bare kan glemme at det noen sinne blir levert matvarer på døren. Sånn er det bare. Anonymkode: 4b452...c9b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #15 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor leverer Oda kun på Østlandet enda? Har det ikke vært snakk om at de skulle komme til Vestlandet i mange år nå? Kjedelig å kun ha Meny som leverer, det er jo blodpriser. De prioriterer utlandet før norske kunder. Anonymkode: e47a6...3d3 De leverer og til Sørlandet. Anonymkode: a5d4f...213 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #16 Del Skrevet 5. mai 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvorfor leverer Oda kun på Østlandet enda? Har det ikke vært snakk om at de skulle komme til Vestlandet i mange år nå? Kjedelig å kun ha Meny som leverer, det er jo blodpriser. De prioriterer utlandet før norske kunder. Anonymkode: e47a6...3d3 Spar leverer også, samt Foodora marked og en del lokale butikker. Anonymkode: df6a1...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2024 #17 Del Skrevet 6. mai 2024 Altså, kjip situasjon, men du fatter vel at de ikke kan levere dårlige varer? Rimelig talentløst av deg å bestille levering samme dag, ting skjer! Anonymkode: 07110...926 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå