Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg prøver å bli gravid.

Vi har holdt på i 2 måneder.

Jeg stoppa på prevansjon/mini pillen/ren gestagenpille i slutten av oktober. 

No Luck, sliter også med å finne ut av syklusen min. Bruker eggløsnings tester, fått negative, men har hatt eggløsnings slim og typiske eggløsnings smerter. Skal sies at eggløsningstestene rota jeg det litt til, så skal prøve meg på å teste 2 ganger om dagen i stedet for 1. 

Vet at det kan ta opp til 1 år å bli gravid. Prøver å ikke stresse med det eller tenke noe over det. Vil bare la det skje. Men av ren nysgjerrighet, lurer jeg på hvor lang tid tok det for deg å bli gravid når dere bestemte dere for å begynne å prøve?

Anonymkode: 54802...313

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt gravid på første forsøk 4 ganger, på andre forsøk 1 gang. (Har også vært gravid 2 ganger utenom, men disse har endt i aborter. (blir så kjapt gravid).

Anonymkode: 82dd8...e25

AnonymBruker
Skrevet

Ca 7 år

Anonymkode: 3efae...685

AnonymBruker
Skrevet

Slutta på prevensjon i april, slutta med pull and pray i juni, ble gravid i starten på mars. 

Anonymkode: 6e58b...791

AnonymBruker
Skrevet

Ca halvannet år med aktiv prøving. 

Anonymkode: b8304...d45

AnonymBruker
Skrevet

Første barnet tok det 8 mnd , andre barnet på første forsøk.

Anonymkode: 096ba...928

AnonymBruker
Skrevet

Nesten 5 år.. 

Anonymkode: 02d09...3ce

AnonymBruker
Skrevet

Nr1 første forsøk, nr2 9 mnd, nr3 2 år

Anonymkode: 27310...c70

AnonymBruker
Skrevet

Sluttet på prevensjon i oktober 22, fikk stabil syklus etter november, ble gravid i mars 23. 

Anonymkode: b3daa...5fa

AnonymBruker
Skrevet

Det tok 9 måneder fra vi ble aktive prøvere til graviditeten satt. Brukte 3 mnd første gang, men mistet i uke 10. Måtte ta abort. Så tok det 3 måneder til og da gikk alt bra. Var 33 år. 

Anonymkode: df0d4...147

AnonymBruker
Skrevet

Tok kort tid, prøvde først i 2 mnd, og derretter lot vi vær å prøve,  og da gikk det veldig fort.

Anonymkode: 2fd99...ecb

AnonymBruker
Skrevet

2 år. Måtte ha IVF til slutt. 

Anonymkode: 94080...623

AnonymBruker
Skrevet

1 pp x2. Tredje gang tok det ca sju mnd. 

Anonymkode: 67b7e...476

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så jeg prøver å bli gravid.

Vi har holdt på i 2 måneder.

Jeg stoppa på prevansjon/mini pillen/ren gestagenpille i slutten av oktober. 

No Luck, sliter også med å finne ut av syklusen min. Bruker eggløsnings tester, fått negative, men har hatt eggløsnings slim og typiske eggløsnings smerter. Skal sies at eggløsningstestene rota jeg det litt til, så skal prøve meg på å teste 2 ganger om dagen i stedet for 1. 

Vet at det kan ta opp til 1 år å bli gravid. Prøver å ikke stresse med det eller tenke noe over det. Vil bare la det skje. Men av ren nysgjerrighet, lurer jeg på hvor lang tid tok det for deg å bli gravid når dere bestemte dere for å begynne å prøve?

Anonymkode: 54802...313

5 ganger blitt gravid aldri prøvd. 🙈 Uplanlagt.

Anonymkode: a0525...216

AnonymBruker
Skrevet

Slutta med p-stav i juli og ble gravid i januar. Forsøkt å følge med syklus så godt det lot seg gjøre (litt uregelmessig), men ikke sjekket med EL test. Etter 5 mnd gikk jeg lei av å følge med og ble gravid neste mnd.

Anonymkode: 338ce...b2c

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg mistet jomfrudommen😅

Anonymkode: 67430...67a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble gravid da vi først prøvde. Kan være siden jeg er relativt ung? (Jeg er helt i starten av 20-årene, og han er midten). 

Lykke til, jeg krysser fingrene for dere! Jeg har noe nære venninner som brukte lenger tid, men for noen av dem så ble det lettere etter de fikk nr. 1❤️

Anonymkode: 67430...67a

AnonymBruker
Skrevet

4,5 år

Anonymkode: b5bab...3df

Skrevet

Sluttet på prevensjon i juni, gravid i desember. Den graviditeten endte i MA i februar, ble gravid i mars:) Vi er begge i midten av 20-årene.

AnonymBruker
Skrevet

Ble gravid 8 mnd etter jeg sluttet på p-piller:) De første månedene brukte jeg tid på å finne ut av syklusen, eggløsning osv.. før jeg såg ett mønster. Ble gravid etter 8 mnd, men endte i SA. Ble gravid på nytt etter 4 mnd, altså 1 år etter vi startet aktivt å prøve:)

Anonymkode: 5a16a...03e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...