Gå til innhold

Normalt å bli sjalu på venner som gjør ting sammen, men holder deg utenfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er tre venninner i tredveårene. Vi alle har våre egne venner, men er en liten vennegjeng på tre stk  da vi tre deler samme interesser og hobbyer. I det siste har jeg merket at den ene venninnen min har vært mer opptatt av den andre venninnen enn meg eller oss til sammen. Hun er veldig opptatt av å invitere med henne ut, ta med henne på selskap og gjøre masse sosialt med henne. Det er for såvidt helt greit for meg, da jeg som regel gjør andre ting og ikke kjenner å "utenforskaphet". Men i det siste har de begynt å lyve til meg om at de henger sammen. De kan være ute sammen og legge ut bilder fra samme sted, men si ting som "nei, vi var der med forskjellige venner". De reiste også til samme by på ferie på samme dag og dato, men konkluderte det med at det også var tilfeldigheter. De reiste med hver av sine partnere, men var der på samme tid. Jeg kjenner at jeg blir holdt utenfor, i tillegg spesielt da hun ene venninnen la ut en stor gratulasjon for den andre på sin instagram profil, men gratulerte meg bare over tekstmelding. Føler at de prøver å "hviske" meg litt vekk fra vennskapet, at jeg til slutt bare skal forsvinne. Skjønner ikke helt hvorfor. Tross for det, så ringer ofte den ene venninnen meg, men mer for å få høre om ting, detaljer, gossip - men aldri noe mer utenom det. Er dette naturlig? Vanlig følelse å kjenne på?

Anonymkode: cbf2f...b41

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om dere virkelig et venner bør du ta dette opp, spør direkte. Si fra hva du føler...ikke gå rundt å gnag på dette.

Anonymkode: 3264e...76f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om dere virkelig et venner bør du ta dette opp, spør direkte. Si fra hva du føler...ikke gå rundt å gnag på dette.

Anonymkode: 3264e...76f

Det har jeg gjort, får som svar at de ikke har gjort noe bevisst og det bare er jeg som går rundt å føler på dette. Føler ikke at det ligger noe ærlighet i det

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det har jeg gjort, får som svar at de ikke har gjort noe bevisst og det bare er jeg som går rundt å føler på dette. Føler ikke at det ligger noe ærlighet i det

æsj, gaslighting til tusen. Hadde aldri orket sånne mennesker

Anonymkode: b9d75...70b

• Liker 5
Skrevet

Hvis du ikke blir invitert, så ikke spør. Finn deg noen nye venner så kan de heller være bufferne dine. Hadde de hatt lyst hadde de spurt deg. Utrolig kjipt å bli skvist ut på den måten :( 

AnonymBruker
Skrevet

Du fortjener mye bedre, dette er ikke sånn venner behandler hverandre. Enig med den over her at de kun bør være bufferne dine og at du bør finne nye venner.

Anonymkode: 32788...d33

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok å kuttet de ut av livene mine. Vondt, men hvorfor holde fast på personer som ikke tilfører noe godt og positivt inn i livet ditt.

Anonymkode: 3cdaf...138

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 16.36):

Vi er tre venninner i tredveårene. Vi alle har våre egne venner, men er en liten vennegjeng på tre stk  da vi tre deler samme interesser og hobbyer. I det siste har jeg merket at den ene venninnen min har vært mer opptatt av den andre venninnen enn meg eller oss til sammen. Hun er veldig opptatt av å invitere med henne ut, ta med henne på selskap og gjøre masse sosialt med henne. Det er for såvidt helt greit for meg, da jeg som regel gjør andre ting og ikke kjenner å "utenforskaphet". Men i det siste har de begynt å lyve til meg om at de henger sammen. De kan være ute sammen og legge ut bilder fra samme sted, men si ting som "nei, vi var der med forskjellige venner". De reiste også til samme by på ferie på samme dag og dato, men konkluderte det med at det også var tilfeldigheter. De reiste med hver av sine partnere, men var der på samme tid. Jeg kjenner at jeg blir holdt utenfor, i tillegg spesielt da hun ene venninnen la ut en stor gratulasjon for den andre på sin instagram profil, men gratulerte meg bare over tekstmelding. Føler at de prøver å "hviske" meg litt vekk fra vennskapet, at jeg til slutt bare skal forsvinne. Skjønner ikke helt hvorfor. Tross for det, så ringer ofte den ene venninnen meg, men mer for å få høre om ting, detaljer, gossip - men aldri noe mer utenom det. Er dette naturlig? Vanlig følelse å kjenne på?

Hadde ikke kjempet for noen av de, tenk så greit å slippe det greiene der. Både løgn og falskhet. 

Anonymkode: a8705...af6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 16.41):

Lyvingen er nok til at jeg ikke ville sett på dem som nære venner lenger. Men beholdt dem som bekjentskaper om de ellers er hyggelige. 

At man kan finne på ting på ulike måter er normalt når man er voksen, sett mot tenårene da det stadig var slik drama. Jeg liker for eksempel å spise parmiddag med ei annen venninne og mannen, da jeg liker stemningen vi har bare oss fire. Men hadde en av mine andre nærme spurt om dette og sagt hun følte seg utenfor så ville jeg selvfølgelig invitert likevel, og inkludert. 

Anonymkode: ec2c8...68f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt valget for egen del, orker ikke forholde meg til hverken de som driver med slike fjortissfakter eller de som ikke står opp for seg selv - ville nok valgt bort både dem og deg.. Du tar jo ikke tak selv, si fra! ikke med ord men med handling - dropp dem! 

Anonymkode: d6b6e...535

AnonymBruker
Skrevet

Eneste måten å læse dette på er å si nei du kan ikke fordi du skal noe annet. Leggw ut masse bilder av hagen din. Beste er jo også å finne n ny veninde. Så tar du masse bilder igjen med henne. Og blir dere da en gjeng er dere 4. Evnt. Me jeg hadde kutta de ut. Oglagt ut bilder som viser at jeg heller finner på noe selv enn å henge med dårlige venner.

Har akkurat vært i en slik gruppe. De trodde nok jeg skulle slutte med hobbyen min også. Det bestemmer ikke de. Problemet deres ved at jeg fortsatr kommer og ikke henger med de slik som tidligere er at det blir så tydelig for alle andre hvordan de har oppført seg. Og nei, jeg har ikke sagt et ord. På spm om det har skjedd noe eller hvorfor vi ikke henfer sammen.  Sier jeg vet ikke, ble ikke invitert osv. Helt sant uten masse utbrodering

Anonymkode: bd1f2...1cf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Eneste måten å læse dette på er å si nei du kan ikke fordi du skal noe annet. Leggw ut masse bilder av hagen din. Beste er jo også å finne n ny veninde. Så tar du masse bilder igjen med henne. Og blir dere da en gjeng er dere 4. Evnt. Me jeg hadde kutta de ut. Oglagt ut bilder som viser at jeg heller finner på noe selv enn å henge med dårlige venner.

Har akkurat vært i en slik gruppe. De trodde nok jeg skulle slutte med hobbyen min også. Det bestemmer ikke de. Problemet deres ved at jeg fortsatr kommer og ikke henger med de slik som tidligere er at det blir så tydelig for alle andre hvordan de har oppført seg. Og nei, jeg har ikke sagt et ord. På spm om det har skjedd noe eller hvorfor vi ikke henfer sammen.  Sier jeg vet ikke, ble ikke invitert osv. Helt sant uten masse utbrodering

Anonymkode: bd1f2...1cf

De er 30, ikke 13

Anonymkode: ec2c8...68f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...