AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #1 Skrevet 14. april 2024 På badet mitt stinker det kloakk, men bare av og til! Jeg bruker jo dusj/vaskemaskin/vask ofte, så det er ikke tørr vannlås. Sluket tømmes regelmessig, og jeg har hatt plumbo gel både i vasken og dusj sluket for å se om det hjalp. Men nei, kloakklukta kommer stadig tilbake. Og så er den borte i noen uker. Hva kan det være? Anonymkode: 45b1d...0f1
Vaskeklut1 Skrevet 14. april 2024 #2 Skrevet 14. april 2024 Mulig at det kan skyldes en overbelastet hovedledning som din stikkledning er koblet til. Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med kommunen sin VA avdeling og spurt om de har kapasitetsproblemer på ledningen du er tilknyttet. Hvis dere er flere naboer som opplever dette kan det også være en ide å gå sammen om dette, slik at kommunen tar det mer alvorlig. Hvis de sier at ledningen er overbelastet i perioder, men de ikke gjør noe med det vil jeg anbefale deg å se på muligheten for å sette ned en tilbakeslagsventil som er spesialdesignet for å stenge ute lukt/gass. Jeg har vært med på å gjøre det før, og det ga gode resultater.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #3 Skrevet 14. april 2024 Det kan være belegg i avløpsrøra dine. Vi hadde problem med det helt til vi fikk rensa ut rørsystemet skikkelig av et rørfirma. De brukte kamera og sjekka hele røropplegget. Enkelte steder var belegget så tykt at det hadde redusert kapasiteten med ca 50%. Røropplegget her er ca 50 år gammelt så det påvirka selvsagt. Anonymkode: 92256...ca0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå