AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #1 Skrevet 14. april 2024 Sover lenge, gidder ikke stå opp, ungene er 2 år og 5 år. Jeg går ofte ut med de, i dag har han sovet litt frempå, trent, spist middag som jeg har laget. Han spurte om han kunne slappe av nå etter middag, nei sa jeg. Jeg er også sliten, stod opp klokka 6 i dag. Er jeg urimelig som blir sur for at han ikke kan finne på noe med de, istedenfor å hele tiden måtte slappe av? Anonymkode: d9a60...c16 3 6
exictence Skrevet 14. april 2024 #2 Skrevet 14. april 2024 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Sover lenge, gidder ikke stå opp, ungene er 2 år og 5 år. Jeg går ofte ut med de, i dag har han sovet litt frempå, trent, spist middag som jeg har laget. Han spurte om han kunne slappe av nå etter middag, nei sa jeg. Jeg er også sliten, stod opp klokka 6 i dag. Er jeg urimelig som blir sur for at han ikke kan finne på noe med de, istedenfor å hele tiden måtte slappe av? Anonymkode: d9a60...c16 Vel, du er ikke urimelig ved å forvente at han skal stå opp og være litt mer aktiv. Jeg synes og han burde ta initiativ selv. Men vet med meg selv at jeg hadde ikke sagt nei eller blitt sur på ham for at han spør om å få slappe mer av osv. Hadde nok blitt sur inni meg, og tenkt at jeg hadde en respektløs og hjelpeløs mann. Hadde han spurt om han kunne slappe av etter middag, hadde jeg muligens spurt igjen om "han synes at vi skulle forandre på rutiner, f.eks at vi byttet på å "ha egentid", om det var det han mente? For jeg synes det er godt og fint for barna at vi er tilgjengelig begge to når vi kan det. Jeg har allerede vært ute med barna alene mens du sov og trente. Men du har kanskje behov for å slappe enda mer av? I grunnen føler jeg og for å slappe mer av. Hva tenker du er det mest riktige vi gjør det? " Endret 14. april 2024 av exictence 2
Macro Skrevet 14. april 2024 #3 Skrevet 14. april 2024 Å være sur er sjelden kontruktivt. Det er sånn trassunger driver med. Si rett ut at det er din tur til å slappe av og så slutter du å furte. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #4 Skrevet 14. april 2024 exictence skrev (5 minutter siden): Vel, du er ikke urimelig ved å forvente at han skal stå opp og være litt mer aktiv. Jeg synes og han burde ta initiativ selv. Men vet med meg selv at jeg hadde ikke sagt nei eller blitt sur på ham for at han spør om å få slappe mer av osv. Hadde nok blitt sur inni meg, og tenkt at jeg hadde en respektløs og hjelpeløs mann. Hadde han spurt om han kunne slappe av etter middag, hadde jeg muligens spurt igjen om "han synes at vi skulle forandre på rutiner, f.eks at vi byttet på å "ha egentid", om det var det han mente? For jeg synes det er godt og fint for barna at vi er tilgjengelig begge to når vi kan det. Jeg har allerede vært ute med barna alene mens du sov og trente. Men du har kanskje behov for å slappe enda mer av? I grunnen føler jeg og for å slappe mer av. Hva tenker du er det mest riktige vi gjør det? " Slappe av, ass. Anonymkode: 7e7a5...e12 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #5 Skrevet 14. april 2024 Haha mannen min presterte å si "sånn da fikk du sove 30 minutter, nå var du heldig" etter at jeg hadde alle tre barna ute på aktiviteter fra kl 10-16 i går .... Han fikk høre det for å si det sånn. Så nei, du er ikke urimelig. Anonymkode: e29eb...a8d 8
exictence Skrevet 14. april 2024 #6 Skrevet 14. april 2024 Macro skrev (Akkurat nå): Å være sur er sjelden kontruktivt. Det er sånn trassunger driver med. Si rett ut at det er din tur til å slappe av og så slutter du å furte. Det tror jeg er lurt. Man blir utrolig slapp mentalt av at folk rundt en er sur
exictence Skrevet 14. april 2024 #7 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Slappe av, ass. Anonymkode: 7e7a5...e12 Hva mener du med det?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #8 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Haha mannen min presterte å si "sånn da fikk du sove 30 minutter, nå var du heldig" etter at jeg hadde alle tre barna ute på aktiviteter fra kl 10-16 i går .... Han fikk høre det for å si det sånn. Så nei, du er ikke urimelig. Anonymkode: e29eb...a8d Ja jeg tror ikke de ser hvor mye de faktisk slapper av selv.. Anonymkode: d9a60...c16 7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #9 Skrevet 14. april 2024 Jizzzzz, det er helg.. Sikker på at viss vi hadde hørt hans stemme oppi dette hadde han ment at du var litt for mye stresset og up tight. Slapp litt av. Anonymkode: 9a8e8...64f 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #10 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jizzzzz, det er helg.. Sikker på at viss vi hadde hørt hans stemme oppi dette hadde han ment at du var litt for mye stresset og up tight. Slapp litt av. Anonymkode: 9a8e8...64f Slapp av? Det er unger som trenger sitt, hvem mener du skal ta ansvaret da? Kun meg? Jeg kan ikke ligge på sofaen hele helgen Anonymkode: d9a60...c16 14 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #11 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Haha mannen min presterte å si "sånn da fikk du sove 30 minutter, nå var du heldig" etter at jeg hadde alle tre barna ute på aktiviteter fra kl 10-16 i går .... Han fikk høre det for å si det sånn. Så nei, du er ikke urimelig. Anonymkode: e29eb...a8d At du orker krangling. Skjønner han fikk høre det,men en voksen empatisk mann hadde aldri sagt slik..at dere orker være sammen med drittunger..er jo det de er🙈 Anonymkode: cf8f0...b09 2 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #12 Skrevet 14. april 2024 At du må ha bekreftelse på at det er urimelig eller ikke at du blir sur, er vel et større problem enn at han spør deg om å få slappe av. Men for å svare på spørsmålet ditt: Når man blir sur for en så liten ting, burde man kanskje gå inn i seg selv. Det er absolutt ingenting å bli sur for. Du bruker mer tid og energi på å være sur, enn å faktisk gjøre det beste ut av situasjonen. Anonymkode: 50141...aa4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #13 Skrevet 14. april 2024 Skjønner deg veldig godt, ts. Virker som mange menn har veldig problemer med å faktisk se sin egen innsats og kona sin innsats. Helt mismatch i innsats og arbeid med hjem og barn, men det evner de ikke selv å se. Eller så driter de i at kona tar mesteparten av belastningen. Anonymkode: 62395...ea8 6
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #14 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): At du må ha bekreftelse på at det er urimelig eller ikke at du blir sur, er vel et større problem enn at han spør deg om å få slappe av. Men for å svare på spørsmålet ditt: Når man blir sur for en så liten ting, burde man kanskje gå inn i seg selv. Det er absolutt ingenting å bli sur for. Du bruker mer tid og energi på å være sur, enn å faktisk gjøre det beste ut av situasjonen. Anonymkode: 50141...aa4 En så liten ting? En mann som ikke bidrar er begynnelsen på slutten for forholdet. Tror ikke barna ville tenkt at det var en «liten ting». Anonymkode: 13520...741 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #15 Skrevet 14. april 2024 har han er fysisk tøff jobb, så trenger han den søvna i helga,men tenker at han burde stått opp 8-9 og ikke sove hele dagen Anonymkode: 7b17f...564 1
Gjest Blåmonster Skrevet 14. april 2024 #16 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Sover lenge, gidder ikke stå opp, ungene er 2 år og 5 år. Jeg går ofte ut med de, i dag har han sovet litt frempå, trent, spist middag som jeg har laget. Han spurte om han kunne slappe av nå etter middag, nei sa jeg. Jeg er også sliten, stod opp klokka 6 i dag. Er jeg urimelig som blir sur for at han ikke kan finne på noe med de, istedenfor å hele tiden måtte slappe av? Anonymkode: d9a60...c16 Om man ikke orker å bidrar så har man ikke overskud til trening. Han er ego!
Gjest Blåmonster Skrevet 14. april 2024 #17 Skrevet 14. april 2024 Man kan jo slappe av på kvelden, når man har unger så har man mistet retten til å ligge rett ut hele dagen.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #18 Skrevet 14. april 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: har han er fysisk tøff jobb, så trenger han den søvna i helga,men tenker at han burde stått opp 8-9 og ikke sove hele dagen Anonymkode: 7b17f...564 Hvorfor tror du mannen har en tøffere eller mer fysisk jobb enn kona? Hun trenger ikke noe søvn i helgene da eller? TS såklart er mannen her helt dust. Dere burde dele opp feks ha en dag hver dere står opp med barna i helgene. Anonymkode: d0d61...d00 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #19 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor tror du mannen har en tøffere eller mer fysisk jobb enn kona? Hun trenger ikke noe søvn i helgene da eller? TS såklart er mannen her helt dust. Dere burde dele opp feks ha en dag hver dere står opp med barna i helgene. Anonymkode: d0d61...d00 det må du jo få lov til og mene min mann har veldig hard jobb og jeg også,men unner da han og sove i helga for det Anonymkode: 7b17f...564
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #20 Skrevet 14. april 2024 Hvis du har latt han gjøre det i fem år allerede er det urimelig å forvente at han nå plutselig skal forandre seg og bidra hjemme, ja. Som man reder etc. Anonymkode: 1a8e7...7db 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå