AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #1 Del Skrevet 14. april 2024 Valpebitingen har roet seg, men av og til når hun blir sint/frustrert hopper hun opp og hugger til, og jeg er livredd for at dette er et tegn på at hun er aggressiv? Det kan skje hvis vi leker med en leke og jeg løfter den opp for å kaste den (forståelig, min feil). Men det kan også skje hvis jeg irettesetter henne (ikke strengt/sint) for eksempel hvis hun prøver å hoppe opp på bordet/prøver å få tak i mat jeg har i hånden (menneskemat). Det skjer selv om hun er uthvilt og har fått masse oppmerksomhet/kos/snuseoppgaver tidligere på dagen. Er dette normalt eller et dårlig tegn? Når hun gjør dette sier jeg tydelig «nei» (da blir jeg streng i stemmen), og går bort fra henne. Er dette riktig måte å håndtere det på? Vi pleier ikke å bli streng på henne sånn egentlig. Pleier å prøve å roe/avlede. Men akkurat dette tenker jeg at fortjener en mer tydelig reaksjon? Anonymkode: 7fde9...3e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #2 Del Skrevet 14. april 2024 Synes det høres helt normalt ut!! Ikke bli sint eller irettesett, det bare øker stresset. Gi valpen masse trygghet, unngå lek og herjing (i alle fall inne) og fjern den fra uønskede situasjoner så går det seg til. Anonymkode: 2a4a3...86e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #3 Del Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Synes det høres helt normalt ut!! Ikke bli sint eller irettesett, det bare øker stresset. Gi valpen masse trygghet, unngå lek og herjing (i alle fall inne) og fjern den fra uønskede situasjoner så går det seg til. Anonymkode: 2a4a3...86e Takk for svar! Så godt å høre!🥰♥️ Da skal jeg prøve å slappe av litt😅 Anonymkode: 7fde9...3e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #4 Del Skrevet 14. april 2024 Hun høres ut som en helt normal valp😊Ignorer uønsket atferd. Ikke kjeft, da blir hun både utrygg og får oppmerksomhet. Hun er bare frustrert og prøver å finne ut hvordan hun kan oppnå det hun ønsker seg. Da blir det gjerne litt feil atferd før hun skjønner hva som lønner seg. Når det kommer til at hun er tett på når du spiser så Finn ut hva du forventer av henne og tren på det. Feks vet min at hvis han går til sengen eller legger seg i buret så får han noe å tygge på/kong når jeg spiser eller lager mat. Anonymkode: c53db...36a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå