Gå til innhold

Jeg er vernepleier og har blitt politianmeldt. Kan jeg få problemer i jobben min?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Wow snakk om ansvarsforskrivelse

Anonymkode: 6c7e7...1ce

mente ansvarsfraskrivelse

Anonymkode: 6c7e7...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er ikke alkoholen sin feil, men mannen som provoserte meg.

Ts

Anonymkode: 4e914...b0f

Nei alvorlig talt, det er ikke verken alkoholen eller mannen som styrer hendene dine, det er du. Mulig dere får frem det verste i hverandre, men det er ditt ansvar å holde hendene dine for deg selv når du er sint!

Anonymkode: 47ccf...d4f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ble politianmeldt av en type som jeg drev og rotet med, og så begynte vi å krangle og det endte med at jeg fiket til han eller så kastet jeg noe på han, jeg var full så jeg husker ikke helt. Saken er at jeg jobbar som avdelingsleder i kommunen, på en institusjon med pu, og lurer på om denne anmeldelsen blir henlagt av politiet eller om jeg kan få problemer i jobben min?

Jeg håper i hvertfall at dette får alvorlige konsekvenser for deg. Vold er ikke greit, spesielt ikke partnervold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan få problemer om du dømmes for vold, men denne type saker henlegges oftest. 

(Og mange arbeidsgivere mangler rutiner for å få oppdatert politiattest. Politiet varsler ikke aktivt).

Anonymkode: 68159...17e

«Mangler rutiner»? :klo: Så vidt meg bekjent har ikke arbeidsgiver hjemmel til å innhente politiattest etter eget forgodtbefinnende, kun ved ansettelse (innen helse) 

Fasiten blir jo da at TS bør holde helt tett, og dersom hun blir dømt etter en paragraf som kommer med på politiattesten ved ansettelse innen helse så kan hun rett og slett aldri bytte jobb…

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ts

Personlig egnet for å jobbe med mennesker er du vel neppe…

Anonymkode: 5b4eb...290

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er enig i at det er bekymringsfullt at du skylder på at mannen provoserte deg...

Det du burde gjort første gangen var å fjerne deg fra denne situasjonen og denne mannen, når han forsøkte å provosere deg. Istedenfor ble du - trolig pga. alkoholen - stående og argumentere med ham, ga ham sjansen til å bli mer ufin, få trigge deg nok til at du slo...

Neste gang burde du ha lært av første gang. Og fjernet deg fra stedet når du så han var der, eller senest når han forsøkte å kontakte deg. Eventuelt kunne du, om dere var på et utested, bedt vaktene om å hjelpe med å fjerne ham fra deg, siden du ikke ønsker å ha noe med ham å gjøre. Du valgte, i fylla igjen, å heller bli stående og argumentere og la deg provosere inntil du slo.

Og dermed ga du denne mannen en gavepakke - han kan vise til at du har et mønster med å reagere med vold...

Jeg antar at du og denne mannen har en historie sammen, for det er også en grunn til at en mann stadig oppsøker en kvinne for å provosere henne, slik han nå har gjort disse to gangene...

Hva enn det er i deres relasjon i fortiden, så ligger noe av problemet hos deg og hvordan du forholder deg til det, hvordan du setter grenser for deg selv. Jeg anbefaler at du oppsøker psykolog og tar tak i dette. NÅ! Ikke vent, for begynner du nå så viser du at du tar ansvar for egen helse.

Og som andre sier - du må unngå alkohol så lenge du ikke greier å styre deg fra å slå (selv om du ble provosert) når du drikker! Dette er like viktig som at du oppsøker psykolog. Hold deg helt unna alkohol til du har ryddet opp i denne saken, uansett hvordan den ender med politiet og jobb - og til du har ryddet opp i deg selv. Hvis du ikke holder deg unna alkohol, så gir du denne mannen en gavepakke for å få en større sak mot deg - for nå har du vist to ganger at du reagerer med vold. DU tåler ikke at du slår ham eller andre i fylla en tredje gang!

Kontakt psykolog i morgen!

Vær avholds inntil du har ryddet opp i deg selv og denne saken!

Anonymkode: e8ddf...a4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold på rullebladet kan ha store konsekvenser, men tror ikke det blir plukket opp med mindre du skal ansettes en annen plass? De innhenter vel ikke politiattest på nytt sånn helt utav det blå? Folk som har problemer med sinne eller som ruser seg har egentlig ikke noe i omsorgsyrker å gjøre, uansett hvordan de forsvarer handlingene sine. Det sier litt om hva som foregår oppi hodet og hvilke forsvarsmekanismer man har. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ts

Du burde miste jobben utfra dette svarwr

Anonymkode: 09260...5d0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde åpenbart slutte å drikke

Anonymkode: 09260...5d0

Og åpenbart kvitte seg med mannen❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts

Det er ikke mannen sin feil uansett, det er jo du som klikker. Ærlig talt. Er det kvinnen isn feil om mannen slår? Nei. Du kunne valgt å snu deg og gå vekk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts

Jeg er også vernepleier og jobber med mennesker med utviklingshemming og autisme. Hvis du er vernepleier, vil du sannsynligvis bli utsatt for provosering og vold på jobb (det blir i alle fall jeg..). Skummelt at du blir voldelig selv grunnet provosering. Da ville jeg vært bekymret for at du også kan bli voldelig mot brukere?

Anonymkode: a63e7...0ff

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

«Mangler rutiner»? :klo: Så vidt meg bekjent har ikke arbeidsgiver hjemmel til å innhente politiattest etter eget forgodtbefinnende, kun ved ansettelse (innen helse) 

Fasiten blir jo da at TS bør holde helt tett, og dersom hun blir dømt etter en paragraf som kommer med på politiattesten ved ansettelse innen helse så kan hun rett og slett aldri bytte jobb…

Politiet melder ofte slike saker til statsforvalter - snakk med arb giver og ro ned drikkinga som jeg sa tidligere 

Anonymkode: 1088e...630

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hjelper ikke om ts holder helt tett hvis mannen varsler arbeidsgiveren. Det hadde jeg gjort hvis jeg ble utsatt for vold to ganger av samme person.

Anonymkode: 327cf...bfb

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det hjelper ikke om ts holder helt tett hvis mannen varsler arbeidsgiveren. Det hadde jeg gjort hvis jeg ble utsatt for vold to ganger av samme person.

Anonymkode: 327cf...bfb

Han vet ikke hvor jeg jobber hen, kun at jeg er ansatt i kommunen.

Jeg slo i selvforsvar

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Han vet ikke hvor jeg jobber hen, kun at jeg er ansatt i kommunen.

Jeg slo i selvforsvar

Ts

Tror du gjør lurt i å bestemme deg for hva som skjedde!

Hvis han provoserte deg så du slo kan det vel ikke ha vært i selvforsvar? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts

Eller du som ikke tar ansvar for egne handlinger og mangler impulskontroll.

Anonymkode: 5b153...ade

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...