Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #1 Skrevet 7. februar 2006 Noen som har en god oppskrift på horn å gi meg? gjerne noen som blir store og gode :nam:
Arkana Skrevet 7. februar 2006 #2 Skrevet 7. februar 2006 Horn (16 stk) 10 dl hvetemel 1 ts salt 1,5 ss bakepulver 100 g margarin 4 dl melk Bland det tørre og fettet i en foodprocessor, tilsett melken til slutt. Del deigen i to og kjevle hver del ut til en sirkel som igjen deles i åtte snipper. Rull sammen, begynn med den brede enden. Pensle hornene med sammenvispet egg. Stekes ved 250 grader i ca 8 minutter. Jeg liker å fylle disse med naturell smøreost blandet med litt Dijon-sennep som smøres på og legger så på ½ skive røkt skinke før de rulles sammen.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #4 Skrevet 7. februar 2006 Thanks! aldri prøvd å bake "gjærbakst" uten gjær det blir like godt eller? - elelr er det det som er hemmeligheten kanskje, bakepulver
Arkana Skrevet 7. februar 2006 #5 Skrevet 7. februar 2006 Det blir like godt (synes jeg da), men det blir jo annerledes.
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #6 Skrevet 7. februar 2006 Nå er jeg ganske dum når det gjelder mat, men vil denne oppskriften da si at man ikke trenger å heve deigen? Jeg haaaater heving, derfor jeg aldri gidder å bake gjærbakst, selv om jeg elsker å spise det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå