Gå til innhold

Føler du deg bedre enn andre folk fordi du har fått barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har møtt foreldre som mener at de er bedre mennesker enn andre, fordi de har reprodusert seg.

Hva mener du?

Anonymkode: 79c8f...2e8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Hitler har ikke barn, og han er ikke bedre av den grunn.

Anonymkode: 4eabc...cb4

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ikke på. Du har muligens sett at stolte foreldre. Noe som har irriterer deg. Dermed tolker du det til at de mener de er bedre enn deg. 

Lite sannsynlig at noen både mener og sier at de er bedre mennesker. Du vet selv at ingen som har valgt å få barn, ikke er bedre mennesker enn andre. 

Anonymkode: fbcdb...85b

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

2 barn..nei jeg er ikke bedre enn noen ..

AnonymBruker
Skrevet

Det er mest her på kg jeg har lest om folk som mener det, de som sier de har produsert fremtidige skattebetalere selv om de ikke aner om barna deres havner på NAV. Har ikke hørt mange uttrykke slikt annet enn bak et tastatur. I det virkelige liv går det mer i at de brått mener de har forstått mye mer enn vi andre på mange områder. Eller at vi ikke har lov å bli slitne, denslags.

Anonymkode: d6cfc...372

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt ikke. Jeg er veldig glad i mine barn❤️ men de har gitt med mye erfaring og økonomisk utfordring som jeg gjerne skulle ha vært foruten….. så jeg er ikke noe bedre menneske enn de uten barn, jeg har bare andre erfaringer🥴

Anonymkode: 7622c...845

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ufrivillig barnløs. Det er en stor sorg. Men jeg føler meg ikke mindre verdt enn de som har barn. Jeg har heller aldri opplevd at noen med barn har ment at de var bedre enn meg. De er heldigere, ikke bedre.

• Liker 4
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er mest her på kg jeg har lest om folk som mener det, de som sier de har produsert fremtidige skattebetalere selv om de ikke aner om barna deres havner på NAV. Har ikke hørt mange uttrykke slikt annet enn bak et tastatur. I det virkelige liv går det mer i at de brått mener de har forstått mye mer enn vi andre på mange områder. Eller at vi ikke har lov å bli slitne, denslags.

Mitt barn kommer til å koste den norske stat ca 150 millioner i sitt liv. Det stusser jeg ikke over. Jeg er uansett stolt over barna mine! Og satser på de blir resurssterke mennesker som bidrar 

Anonymkode: 248ea...81f

Skrevet

Nei. Verdien min eller andres verdi ligger ikke i om de har barn eller ikke. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig spørsmål? 

Anonymkode: ed78c...77b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg føler meg ikke som et bedre menneske fordi jeg har barn. Men det å bli mor har gjort meg til en bedre versjon av meg selv. 

Anonymkode: 6d8bf...71c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 3 barn og har bidratt med noe viktig for samfunnet og fremtiden. Det er jeg selvfølgelig stolt av. Men jeg tenker ikke at jeg er bedre enn noen. 

Anonymkode: 0bd9f...c83

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Merkelig spørsmål? 

Anonymkode: ed78c...77b

Viss du mener dette er et merkelig spm å stille kan du ikke ha fått med deg hva en del foreldre skriver på kg til mennesker som enten ikke ønsker barn eller ikke kan få barn.

Det er vel helst på nettet foreldre kan gi uttrykk for dette. Det har vært en del eksempler på at foreldre ser seg selv som ganske enestående med mer verdi enn de som ikke har barn. 

Anonymkode: 22ec9...3cb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har 3 barn og har bidratt med noe viktig for samfunnet og fremtiden. Det er jeg selvfølgelig stolt av. Men jeg tenker ikke at jeg er bedre enn noen. 

Har barn og tenker motsatt av deg, jeg tok et egoistisk valg om egne barn i en overbefolket verden, der barn trenger foster-og adoptivhjem. 

Anonymkode: 1e65b...3f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke. 
Det positive med å oppleve å være forelder, er å kjenne at noen andre er viktigere enn seg selv. 

Anonymkode: 9be3b...6a4

• Liker 2
Skrevet

De som tenker de er bedre enn andre tenker nok det uavhengig om de har barn eller ikke. Tror det er en personlighetsgreie. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Haha, nå begynte jeg faktisk å le

Nei føler ikke jeg er bedre enn de som ikke har barn.
Men jeg er ingen typisk mor som bare må være «mamma» hele tiden og fortelle og skryte til alle i detalj om hvor fantastisk flink jeg er med ungen/babyen min.

Det er en god del kvalmende tråder på dette forumet med selvgode småbarnsmødre. Jeg sitter i grunn mest og flirer av dem 😅

Anonymkode: 1eef4...59b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Sånn har jeg faktisk aldri tenkt.

Anonymkode: 1eef4...59b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, absolutt ikke. 
Det positive med å oppleve å være forelder, er å kjenne at noen andre er viktigere enn seg selv. 

Anonymkode: 9be3b...6a4

Det kjenner mange som ikke har barn også. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er en tanke jeg aldri har tenkt noensinne. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tror jeg ikke på. Du har muligens sett at stolte foreldre. Noe som har irriterer deg. Dermed tolker du det til at de mener de er bedre enn deg. 

Lite sannsynlig at noen både mener og sier at de er bedre mennesker. '

Anonymkode: fbcdb...85b

Jeg er enig i dette. Det virker helt usannsynlig at noen både tror de er bedre enn andre fordi de har fått barn og i tillegg uttrykker det til en som er barnløs. Jeg tror dette er et produkt av TS sin fantasi. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...