Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en datter på 10 mnd. som vi har samsover med siden hun var nyfødt. Det har funket bra for alle men vi ser oss nødt til å flytte henne til sprinkelseng da hun har begynt å prøve å krabbe ut av sengen når hun våkner. Men hun har jo ingen planer om å sove i egen seng! Med en gang hun treffer madrassen brytee he***** løs, og jeg føler ingenting funker. Hun er tydelig trøtt for hun sovner i armene når jeg tar henne opp men ikke f om hun skal sove videre når jeg legger henne ned (jeg har prøvd triksene som å legge en varmeflaske ubder dyna etc.

Føler vi har gjort ting etter boka og prøvd alle kjerringråd. Det er så frustrerende for i senga vår sovner hun på 5 min men hun kan jo ikke fortsette med det når det ikke er trygt :( er det noen som har et magisk triks? Evt. hvis dere har opplevd lignende, hvor lang tid tok det før babyen aksepterte senga si? Jenta vår har to dupper om dagen så vi øver og øver men kommer jo ikke noe sted :( 

Anonymkode: 96272...34d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å ligge på en madrass på gulvet ved siden av henne? Bare ligg der og ha hånda inn i sengen. Evt snakk rolig/nynn/syng så hun roer seg. 

Etter ca 1 min ta henne opp om hun hyler. Når hun roer seg, legg henne ned igjen. Ta henne opp etter 1.5 min med gråting. Så øker du med 30 sekunder fra gang til gang. 

Anonymkode: 8fada...0ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har du prøvd å ligge på en madrass på gulvet ved siden av henne? Bare ligg der og ha hånda inn i sengen. Evt snakk rolig/nynn/syng så hun roer seg. 

Etter ca 1 min ta henne opp om hun hyler. Når hun roer seg, legg henne ned igjen. Ta henne opp etter 1.5 min med gråting. Så øker du med 30 sekunder fra gang til gang. 

Senga er ganske høy så hvis jeg legger en madrass på gulvet ser hun meg ikke, men jeg sitter på en stol ved siden av og holder henne❤️ er det det siste som er kjent som opp-ned-metoden? Jeg plukker henne opp etter et minutt eller to men har ikke økt noe særlig mer enn det, har du erfaring med metoden selv?:) 

AnonymBruker
Skrevet

Har god erfaring med den metoden ja, men bare for tilvenning. Ikke for soving, det jobber vi enda med 😅

Kan du ta senga helt ned? Eventuelt sitte på gulvet? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en periode med reiseseng. Hun likte den bedre enn sprinkelsenga. Etter å ha sovet en stund i reiseseng (kombinert med samsoving deler av natten) så ble det lettere å gå over til sprinkelsengen.

Vi hadde en sånn reiseseng som er rett på gulvet så jeg kunne gå oppi og sitte med henne oppi senga.

Anonymkode: 6b245...ef0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Madrass på gulvet med peisgrind rundt? Så kan du ligge med henne til hun sovner.  Det funket for oss. Aldri brukt sprinkelseng her.

Anonymkode: f1943...5ff

• Liker 1
Skrevet

Vi holder på med det nå, og hos oss funker det å dra senga frem og tilbake på gulvet sånn at hun får litt vogging

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi var i en lignede situasjon, baby krabbet rundt i dobbeltsenga hele natta og det var ikke plass til madrass på gulvet osv. Vi kom fram til at vi bare måtte akseptere at det blir protest, gråt og dårlig søvn i en overgangsperiode. De første to-tre nettene var de verste, og i løpet av en uke hadde det gått seg til og hun sover godt der nå. Var inne med henne hele tiden og trøstet, men var bestemt på at hun skulle sove der og ikke i vår seng. 

Ikke helt ulikt når vi sluttet å amme om nettene, og pappa bare måtte stå i det og trøste noen netter. Det er ikke gøy, men noen ganger kan man ikke vente til baby kommer på de vil gjøre noe annerledes enn det de er vant til selv 😅

Anonymkode: 7e332...88b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 21.02):

Madrass på gulvet med peisgrind rundt? Så kan du ligge med henne til hun sovner.  Det funket for oss. Aldri brukt sprinkelseng her.

Anonymkode: f1943...5ff

Takk for svar alle sammen! Vi har endt opp med denne løsningen, den funker for nå😂❤️ kanskje vi rett og slett må gå rett over på storjenteseng med sengehest men hun er litt for liten til det enda :) ts

Skrevet

Vi har hatt vanlig 90x200-seng med sengehest siden vår frøken var 10-11 mnd, sprinkelsenga ble aldri akseptert. Det har funket helt fint hos oss :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I starten sovnet hun sammen med oss i vår seng også overførte vi til sprinkelseng når hun hadde sovnet. Når hun begynte å bli veldig mobil prøvde vi med søvntrengnig. Sitte ved siden av sengen (10 cm unna) og trøste, men det ble bare kaos. Hun gråt til hun kastet opp flere ganger og vi fant vel ut at hun rett og slett ikke var klar for det. Da var det tilbake til å sovne med oss i sengen en stund til også prøvde vi igjen og da gikk det plutselig kjempefint. Satt da ved siden av så hun alltid så oss og trøstet om hun trengte det. Egentlig så skal man visst ikke ta de opp når de gråter men å trøste på avstand, men jeg tok henne opp. Litt etter det flyttet vi henne inn på eget rom. Da var hun vel litt over ett år. Det har også gått kjempefint, men vi må fortsatt være der til hun sovner. 

Anonymkode: fea6c...307

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ValarMorghulis skrev (14 timer siden):

Vi har hatt vanlig 90x200-seng med sengehest siden vår frøken var 10-11 mnd, sprinkelsenga ble aldri akseptert. Det har funket helt fint hos oss :) 

Oi, kanskje vi må prøve det da :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...