AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #1 Skrevet 14. april 2024 Hvilke muligheter har jeg? Har nå gått delvis sykemeldt i snart et år pga long covid. Jeg presser meg for å jobbe mer enn 50%. Klarer ofte ikke fulle dager. Jeg har ikke et liv utenom jobb for all energi går til å prøve å øke timeantallet. Jeg har skjønt at med aap så må du være ute av stand til å jobbe mer enn 50%. Jeg har jo prøvd å øke antall timer jeg jobber måned for måned. Om jeg "frivillig" går ned i stilling så taper jeg både inntekt og pensjon. Hva gjør dere som er i samme situasjon? Anonymkode: 4d2b1...299
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #2 Skrevet 14. april 2024 Hvis 50% ikke er så dum stillingsstørrelse for deg rundt maksdato for sykepenger er det kanskje et dumt tidspunkt å presse seg. Bedre å få innvilget AAP og ta opptrappingen i eget tempo uten så stort økonomisk tap. Men kommer jo an på hva legen sier. Anonymkode: a253f...564 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #3 Skrevet 14. april 2024 Enig i at det ikke er lurt å presse seg til å jobbe mer enn 50%, hvis det går mot uføretrygd. Anonymkode: b602e...461
nordlending Skrevet 14. april 2024 #4 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg presser meg for å jobbe mer enn 50%. Klarer ofte ikke fulle dager. Jeg har ikke et liv utenom jobb for all energi går til å prøve å øke timeantallet. Hvis du ikke klarer noe som helst utenom jobb, jobber du ikke egentlig for mye da? Helsa blir ikke bedre av å kjøre seg for langt. 2
Rhodiola Skrevet 14. april 2024 #5 Skrevet 14. april 2024 Tråden er ryddet for avsporing. Rhodiola, adm.
Grüner Skrevet 14. april 2024 #6 Skrevet 14. april 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvilke muligheter har jeg? Har nå gått delvis sykemeldt i snart et år pga long covid. Jeg presser meg for å jobbe mer enn 50%. Klarer ofte ikke fulle dager. Jeg har ikke et liv utenom jobb for all energi går til å prøve å øke timeantallet. Jeg har skjønt at med aap så må du være ute av stand til å jobbe mer enn 50%. Jeg har jo prøvd å øke antall timer jeg jobber måned for måned. Om jeg "frivillig" går ned i stilling så taper jeg både inntekt og pensjon. Hva gjør dere som er i samme situasjon? Anonymkode: 4d2b1...299 En mulighet kan være at du og arbeidsgiver søker midlertidig lønnstilskudd fra NAV
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #7 Skrevet 14. april 2024 Sykemeldt 50%. Gikk over på AAP, fortsatte å jobbe 50% en stund, økte så til 60%. Man må være minst 50% syk for å få innvilget AAP, men når man har fått det kan man øke til 60% uten å miste AAP-vedtaket. Man kan søke ufør samtidig som man fortsatt jobber 60%, da vil man få en gradert uføretrygd, altså 40% ufør. Blir man friskere etter hvert etterpå, er det ingenting i veien for å f.eks jobbe 80% og få uføretrygd for de resterende 20%. Ikke press deg for å jobbe mer enn 50% nå. Søk AAP når tiden er inme (dvs i god tid før maxdato...), og så kan du vurdere å øke til 60% etter hvert. Du blir ikke friskere av å tyne ut all energien din nå mens du er syk. Jeg vet, jeg har også long covid. Anonymkode: 22943...443 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå