AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #1 Del Skrevet 14. april 2024 Bør jeg mikse inn plantejord i bøtter og pallekarmer sammen med annet type jord som blomsterjord ? jeg prøver å lage god kvalitets jord med mye næring for grønnsaker. Men jeg vil ikke bruke mye penger. hva er egentlig plantejord? Og bør jeg legge til ku kompost? Anonymkode: f2e6a...fab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #2 Del Skrevet 14. april 2024 Hvis du vil ha god og billig jord bør du starte å lage din egen kompost. Gullvann (urin+vann) er også gratis og god gjødsel. Hestemøkk kan du sikkert hente gratis i nærmeste stall om du spør. Du bør kjøpe torvfri jord hvis du skal kjøpe jord. Det er lite miljøvennlig å bruke torv, pluss at det er næringsfattig. Mye av jorden du kjøper er tilsatt kukompost. Anonymkode: 30431...91a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 14. april 2024 #3 Del Skrevet 14. april 2024 Vil ikke anbefale å kun bruke posejord av ulike varianter om det lar seg gjøre. Det er vanskelig å beholde en god konsistens på slikt over tid. Et alternativ er kompost fra returstasjon. Da kan man blande med posejord (kanskje 50/50). Kompost fra returstasjon er gjerne veldig fersk kompost som ikke er så godt egnet å bruke om man ikke blander den ut. Om du har litt rusk og rask, gamle blad, gress ol er det fint å blande inn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #4 Del Skrevet 14. april 2024 Du kan søke på hugelbed. Det lureste er å variere hva du har oppi. Kjøpejord får dårlig struktur og blir fort næringsfattig. Anonymkode: 580d3...3e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå