AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #1 Skrevet 14. april 2024 Aner ikke om dette innlegget passer her, men for meg så handler dette om sosiale relasjoner, men ja.. Har blitt kjent med et par, samt en annen gjennom noe år med motorsykkel som hobby. Vi kjøre turer, på dag og helgeturer med overnatting, alene eller flere sammen. Menn og kvinner. Helt vanlige familiefolk med alle typer sykler/jobber/bekledning. Nå har disse tre kommet med i en type marginal mc klubb, med et noe brokete rykte. Nevner ikke navn her, men dere kjenner nok til de store internasjonale klubbene. Jeg har i sosial sammenheng (Uten alkohol) vært med til klubben noen ganger, det er utelukkende veldig hyggelig og de er åpne og inkluderende. Nesten i overkant vil jeg si. Jeg får tilbud om det ene og det andre de kan gjøre for meg, hjelpe meg med av praktiske ting rundt hverdagen, mc, reiser.. Jeg har jo selvsagt "piggene ute" og er kjempeskeptisk, men samtidig veldig overrasket over åpenheten og varmen jeg har blitt møtt med. Er det noen som har kjennskap til eller vet noe om sånne "1% klubb". Bør jeg være tilbakeholden og skeptisk? Har hverken tenkt å "bli medlem" eller involvere meg, men er redd om jeg tar imot tilbud og hjelp at jeg kan bli viklet inn i noe jeg ikke kommer ut av. Anonymkode: 02adc...0a1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #2 Skrevet 14. april 2024 Ja, jeg har erfaring. Hold deg unna! Alt er fint i starten, men du vil snart oppdage et hirarki og et ikke fullt så koselig miljø. Anonymkode: e8ba6...160 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #3 Skrevet 15. april 2024 De driver med organisert kriminalitet. Alle 1% klubber gjør det. Selv om avdelingen der du er kanskje ikke gjør så mye, så er de en del av et internasjonalt nettverk som gjør mye ulovlig. Personer som er assosiert med en slik klubb kommer til slutt også i politiets søkelys. Ville holdt meg langt unna. Ville heller ikke ønsket venner som støtter organisert kriminalitet. Anonymkode: b0e90...369 1
Gjest Gentleman59 Skrevet 15. april 2024 #4 Skrevet 15. april 2024 AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 8.35): Aner ikke om dette innlegget passer her, men for meg så handler dette om sosiale relasjoner, men ja.. Har blitt kjent med et par, samt en annen gjennom noe år med motorsykkel som hobby. Vi kjøre turer, på dag og helgeturer med overnatting, alene eller flere sammen. Menn og kvinner. Helt vanlige familiefolk med alle typer sykler/jobber/bekledning. Nå har disse tre kommet med i en type marginal mc klubb, med et noe brokete rykte. Nevner ikke navn her, men dere kjenner nok til de store internasjonale klubbene. Jeg har i sosial sammenheng (Uten alkohol) vært med til klubben noen ganger, det er utelukkende veldig hyggelig og de er åpne og inkluderende. Nesten i overkant vil jeg si. Jeg får tilbud om det ene og det andre de kan gjøre for meg, hjelpe meg med av praktiske ting rundt hverdagen, mc, reiser.. Jeg har jo selvsagt "piggene ute" og er kjempeskeptisk, men samtidig veldig overrasket over åpenheten og varmen jeg har blitt møtt med. Er det noen som har kjennskap til eller vet noe om sånne "1% klubb". Bør jeg være tilbakeholden og skeptisk? Har hverken tenkt å "bli medlem" eller involvere meg, men er redd om jeg tar imot tilbud og hjelp at jeg kan bli viklet inn i noe jeg ikke kommer ut av. Anonymkode: 02adc...0a1 Kos deg på MC, men hold deg langt , lang, langt borte fra alt som har med 1% klubber å gjøre og klubber som ønsker å bli 1% klubb. Dette er tungt belastede kriminelle miljøer - og miljøene og deres medlemmer og gjester håper jeg følges tett av politiet. Det er mulig/sannsynlig du mister tre venner, men for din egen del er det tryggest. Kos deg på veien, ny serpentinerveier, vi hilses.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2024 #5 Skrevet 15. april 2024 Ikke kjennskap til de store, feks HA, bandidos etc, men de litt mindre stiller opp for hverandre som litt dysfunksjonelle, forlengede familier. Noen er alltid der, hjelper til med stort og smått og andre surfer igjennom. Opplever du motortrøbbel eller trenger flyttehjelp så er dette gjerne folk som stiller opp uten å blunke Anonymkode: 099f1...89e 1
AnonymMisbruker Skrevet 15. april 2024 #6 Skrevet 15. april 2024 På generelt grunnlag lever jeg livet der jeg ber ikke om mer hjelp enn jeg vil tilby tilbake. Du vet aldri hva noen vil be om tilbake. Og vanskelig å komme til enighet med urimelige mennesker. Tror jeg hadde lett takket nei til alle tilbud. Heng der for det sosiale så lenge du føler at alt er på det rene.
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #7 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (På 14.4.2024 den 8.35): Aner ikke om dette innlegget passer her, men for meg så handler dette om sosiale relasjoner, men ja.. Har blitt kjent med et par, samt en annen gjennom noe år med motorsykkel som hobby. Vi kjøre turer, på dag og helgeturer med overnatting, alene eller flere sammen. Menn og kvinner. Helt vanlige familiefolk med alle typer sykler/jobber/bekledning. Nå har disse tre kommet med i en type marginal mc klubb, med et noe brokete rykte. Nevner ikke navn her, men dere kjenner nok til de store internasjonale klubbene. Jeg har i sosial sammenheng (Uten alkohol) vært med til klubben noen ganger, det er utelukkende veldig hyggelig og de er åpne og inkluderende. Nesten i overkant vil jeg si. Jeg får tilbud om det ene og det andre de kan gjøre for meg, hjelpe meg med av praktiske ting rundt hverdagen, mc, reiser.. Jeg har jo selvsagt "piggene ute" og er kjempeskeptisk, men samtidig veldig overrasket over åpenheten og varmen jeg har blitt møtt med. Er det noen som har kjennskap til eller vet noe om sånne "1% klubb". Bør jeg være tilbakeholden og skeptisk? Har hverken tenkt å "bli medlem" eller involvere meg, men er redd om jeg tar imot tilbud og hjelp at jeg kan bli viklet inn i noe jeg ikke kommer ut av. Anonymkode: 02adc...0a1 Er du mann eller dame? Siden de hjelper deg med praktiske ting osv. Damer får ikke medlemskap i en 1% klubb uansett. Som mann ville jeg heller aldri vært medlem i en sånn klubb, det koster for mye, både av fritid, oppgaver og penger. For det er ikke gratis på noen som helst måte. Blir man medlem, må man også ha noe å gi tilbake. Jeg kjenner mange mc-folk og det lureste er å holde seg helt nøytral og være venner med alle. Kunne ikke falt meg inn å bli medlem i noen klubb, uansett om det er en 1% eller "vanlig". For mye "bror" for meg Anonymkode: b7ad4...e77 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2024 #8 Skrevet 16. april 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): De driver med organisert kriminalitet. Alle 1% klubber gjør det. Selv om avdelingen der du er kanskje ikke gjør så mye, så er de en del av et internasjonalt nettverk som gjør mye ulovlig. Personer som er assosiert med en slik klubb kommer til slutt også i politiets søkelys. Ville holdt meg langt unna. Ville heller ikke ønsket venner som støtter organisert kriminalitet. Anonymkode: b0e90...369 Nesten alle driver med det, jeg vet det finnes unntak, klubber som er helt selvstendige og ikke er medlem av noe nettverk og ikke vil bli det. Anonymkode: f249a...3a2
Snublefot62 Skrevet 16. april 2024 #9 Skrevet 16. april 2024 Husk at alle relasjoner begynner i det småe. Både de gode og de dårlige. Litt hjelp her, litt inkludering der, litt støtte der - blir plutselig "men nå har vi tatt i mot deg med åpne armer, kan du ikke bidra litt tilbake?". Klarer du å balansere det uten å bli knyttet opp i noe eller står i "gjeld" til noen, så kjør på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå