Frøken Labb Skrevet 7. februar 2006 #1 Skrevet 7. februar 2006 Har lest litt her på KG i forhold til hudpleie, sminke, hår og kropp. Har veldig lite peiling selv, men liker jo å ta meg bra ut. Bestemte meg derfor for en gangs skyld å kjøpe en ordentlig dagkrem. Har litt tørr hud, så den fortjener nok litt pleie. Men da jeg skulle velge krem i butikken var jo de populære merkene(Kanebo, Dior, Chanel, Lancôme osv) UTROLIG dyre. Regnet med at jeg måtte ut med 200-300, men de fleste kostet mellom 500-800! Oh shit! Det har ikke jeg råd til... Ble derfor et ikke så kjent merke, men forhåpentligvis godt nok produkt... Hvor mye bruker dere på ansiktskrem? Hvilket merke har dere? Og er den verdt prisen? Fikk en liten ansikts-behandling i butikken av merket Kanebo, og synes jo den var god på huden. Huden ble friskere også.....men til en pris av 700?
Latee Skrevet 7. februar 2006 #2 Skrevet 7. februar 2006 Decleor's Aroma Purete er veldig god synes jeg. Gjør huden silkemyk.
Gjest Sabia Skrevet 7. februar 2006 #3 Skrevet 7. februar 2006 Forrige kremen jeg hadde var Chanel, husker ikke hva den kosta men det var 600 eller 800 kr tror jeg. Det kommer jeg nok aldri mer til å kjøpe, syns ikke det var verdt det. For all del, en kjempe god krem og jeg var veldig fornøyd, men syns ikke det er verdt prisen.. Iflg diverse artikler i blader jeg har lest, holder ikke kremene helt det de lover heller, det er vel mest følelsen av luksus.. Så nå har jeg kjøpt Garnier sin Nutritionist, både dagkremen og nattkremen, til drøye hundrelappen pr stk. Tidligere har jeg også brukt Bitoherm sin aqua-et-eller-anna, den koster rundt 230 kr på tax free, så har kjøpt den hver gang jeg har vært i nærheten av tax free. Den er jeg veldig godt fornøyd med! Vet ikke hva den koster i Norge.
Saeria Skrevet 7. februar 2006 #4 Skrevet 7. februar 2006 Jeg bruker en fra Exuviance. Tror jeg betalte rundt 300-350 kroner for den hos hudpleieren.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #5 Skrevet 7. februar 2006 Jeg bruker Guerlain. Er vel rundt 500 for den.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #6 Skrevet 7. februar 2006 Iflg diverse artikler i blader jeg har lest, holder ikke kremene helt det de lover heller, det er vel mest følelsen av luksus.. ← Jeg synes at den jeg bruker nå (Guerlain) er mye bedre enn noen billigkrem jeg har prøvd. Både kjenner og ser forskjell!
suzie Skrevet 7. februar 2006 #7 Skrevet 7. februar 2006 Jeg bruker Dermalogica sheer tint, som jeg synes er veldig bra! Den koster nesten 600 hos hudpleieren, men på lookfantastic koster det bare ca 200 kr. Og det er jo ganske overkommelig... der har de mange merker til en brøkdel av prisen her hjemme:) Anbefales!
Arkana Skrevet 7. februar 2006 #8 Skrevet 7. februar 2006 Iflg diverse artikler i blader jeg har lest, holder ikke kremene helt det de lover heller, det er vel mest følelsen av luksus.. ← Det tror jeg stemmer godt. Forøvrig bruker jeg Olay Touch som koster under 100 kroner. Jeg har prøvd mange forskjellige kremer, både billige og dyre, og dette er den definitivt beste for meg. Jeg er helt sikker på at folk som bruker 500 kroner på en hudkrem ikke får finere hud eller færre rynker enn de som bruker en til 10% av prisen. Det er viktigere å tenke på hva man spiser, drikke nok vann, sove godt og ikke røyke.
Frøken Labb Skrevet 7. februar 2006 Forfatter #9 Skrevet 7. februar 2006 Det tror jeg stemmer godt. Forøvrig bruker jeg Olay Touch som koster under 100 kroner. Jeg har prøvd mange forskjellige kremer, både billige og dyre, og dette er den definitivt beste for meg. Jeg er helt sikker på at folk som bruker 500 kroner på en hudkrem ikke får finere hud eller færre rynker enn de som bruker en til 10% av prisen. Det er viktigere å tenke på hva man spiser, drikke nok vann, sove godt og ikke røyke. ← Tror veldig på det du sier om kosthold og vaner! Det er utvilsomt bra for huden å få fuktighet av bra kvalitet. Men hvor mye bedre er en krem som koster 800 i forhold til en som koster 150? Tror nok det er noe i luksusen ja.
Gjest Sabia Skrevet 7. februar 2006 #10 Skrevet 7. februar 2006 Jeg synes at den jeg bruker nå (Guerlain) er mye bedre enn noen billigkrem jeg har prøvd. Både kjenner og ser forskjell! ← Mener ikke at alle billige kremer er like bra som alle dyre! Det er flere billige kremer jeg ikke liker, men finner man en billig krem man liker tror jeg den er like bra som en dyr krem.. Sikkert ikke alle dyre kremer som er bra heller, for den saks skyld.. Tror forresten at det koster rundt 25 kr LITEREN å produsere en virkelig god krem, og da er det litt kvalmt at de selger 50 ml for 800 kr... Tror det var enten det nye eller woman som hadde en lengre artikkel om dette ifjor en gang..
Sun Mei Skrevet 7. februar 2006 #11 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har brukt en som kostet 500,-. Den var god, men om den var verdt det ...... tja ...
Gjest gjest1 Skrevet 7. februar 2006 #12 Skrevet 7. februar 2006 Jeg bruker Dr Hauschka Rosekrem, den koster vel 160 tror jeg. Veldig fornøyd!
Gjest KATTAstrofe Skrevet 7. februar 2006 #13 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har sensitiv hud og tåler ikke billigkremene i butikkhyllene. For meg er det verdt å legge litt penger i ansiktskrem. Rådyre antirynkekremer kommer jeg uansett aldri til å bruke.
Gjest Gjesta Skrevet 7. februar 2006 #14 Skrevet 7. februar 2006 Jeg har brukt hele hudpleieserien til chanel, det kostet jo endel, pluss at det ikke fungerte på meg. Fikk en annen av mamma i sommer på tax-free, den var fra Clarins eller noe og kostet litt over 600 der. Jeg kan like gjerne bruke Natusan til rundt en femtilapp, men jeg er en sucker for nye og dyre produkter Brukte Clinique før, det funket kjempebra, men jeg nedprioriterer det nå pga ingen jobb
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #15 Skrevet 7. februar 2006 Valigvis bruker jeg Vichy fra apoteket fordi jeg har forelsket meg helt i lukten. Den koster 160kr, men jeg kjøper like gjerne Natusan eller lignende fra dagligvaren. Når en krem begynner å gå opp mot 300kr, er det farlig nært smertegrensen for min del, men nå har jeg ikke spesielle problemer med huden som gjør at jeg *må* ha spesielle hudpleieprodukter.
Ginen Skrevet 8. februar 2006 #16 Skrevet 8. februar 2006 Bruker BodyShop sin Seaweed ansiktskrem jeg. Koster ca. 130,- om jeg ikke tar heilt feil. Syns den gjør nytta si nå om vinteren. I sommerhalvåret bruker jeg en lettere lotion, Lancome sin serie LCM for kombinert hud er kjempegod syns jeg, og lukter herlig. Koster rundt 200,-. Siden jeg synes disse produktene er gode, bryr jeg meg ikke om å legge ut masse penger. Men jeg kan godt legge ut mer på sminke og sånn...
LilleMy28 Skrevet 8. februar 2006 #17 Skrevet 8. februar 2006 Jeg bruker Clinique og Chanel (anti-age og serum i tillegg) litt om hverandre, Chanel er kjempegod, har fått mye mindre linjer rundt øynene. Jeg skulle gjerne brukt Chanel hele tiden, men tar meg ikke råd til det. Clinicque koster rundt kr.250 for ansiktskremen og rundt kr.200 for øyenkrem. Chanel koster ca. kr.450 for serum, kr.550 for ansiktskrem og kr.400 for øyekrem... Jeg er bare 30 og har genetisk lite linjer heldigvis, men jeg har til og med fått kommentarer fra gutta på jobben om at jeg så bedre ut etter å ha begynt med Chanel. Jeg tror mange av oss trenger mer fuktighet i kremene viss vi sitter og jobber mye foran pc, for det tørker ut huden veldig. Ellers er det vel så viktig å bruke skrubbekrem og toner/tonic/ansiktsvann i ansiktet for å få bort døde hudceller, det er det som gir den friske gløden og gjør at kremen får virke som den skal.
aline Skrevet 8. februar 2006 #18 Skrevet 8. februar 2006 har forelsket meg totalt i dr.Hauscha serien, har for tiden kvedekremen som daglig ansiktskrem. den koster vel ca 120 tror jeg. så har jeg småtuber av rosekrem og farget ansiktskrem i tillegg. bruker rosekremen en dag i uka eller noe slikt, den gjør under for huden min men blir for mye for å bruke hver dag for meg. den fargede ansiktskremen er jeg fasinert av, har aldri brukt farget krem i ansiktet før, har vært livredd for feil farger, sjatteringer, falmet og fake utseende, denne blender virkelig inn og gir en naturlig glød og ton. disse småtubene koster vel ca 30 kr pr stykk, men er bare småtuber. bruker man dem ikke hver dag, så varer de litt likevel. dr hauscha er forresten en rimelig mulighet også for de som har hud som ikke tåler så mye. moren min har ikke kunnet bruke ansiktskremer på mange år, men prøvde ut dr.H og er nå superfornøyd. ikke bare kan hun bruke den uten å få allergiske reaksjoner (slik hun har fått av selv de dyreste, fineste), den gir i tillegg huden hennes mye mer en hun hadde forventet.
aline Skrevet 8. februar 2006 #20 Skrevet 8. februar 2006 helsekost, helios har best utvalg og kan mye om det, men mange andre helsekoster fører også serien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå