Gå til innhold

Hodet til baby faller fram bilstol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en maxi cosi 360 og iso fix base, baksetene heller litt og det blir da mindre helling på bilstolen enn det skal være, tror jeg? Noen ganger sovner sønnen min på 4 måneder og hodet blir hengende framover, er dette farlig mtp luftveiene og evt bråbrems? Blir bekymret, leser om at man kan legge under en kil, men går dette med isofix?

AnonymBruker
Skrevet
pusejente skrev (2 minutter siden):

Jeg har en maxi cosi 360 og iso fix base, baksetene heller litt og det blir da mindre helling på bilstolen enn det skal være, tror jeg? Noen ganger sovner sønnen min på 4 måneder og hodet blir hengende framover, er dette farlig mtp luftveiene og evt bråbrems? Blir bekymret, leser om at man kan legge under en kil, men går dette med isofix?

Ja,det kan være farlig. Har du målt hellingen da? Den skal være 45 grader.

Anonymkode: 7ea57...135

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
pusejente skrev (1 time siden):

For lite helling er livsfarlig, luftveiene kan blokkeres. Å nei, du hører ikke om ungen blir kvalt. 

Du må sjekke hellingen og eventuelt bytte bilstol eller fjerne basen og montere med belter (da må du være sikker på at du får montert den riktig hver gang).. 

Anonymkode: de1b7...8fd

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke trygt. Du vil faktisk ikke se om ungen bare sover fortsatt eller kveles. 

Anonymkode: 9a45f...4aa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du får for bratt helning med basen må du beltemontere stolen. Baby kan bli kvalt, det er farlig når de er så små å sitte med for mye helning.

Det er enkelt å beltemontere babystol! Jeg gjorde det mye med vår :)

Google hvordan du måler helning på babystolen, det skal være rundt 45 grader.

Anonymkode: d25a7...e1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det kan være livsfarlig

Anonymkode: f3864...e36

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en bedre spedbarnsstol, også kan dere heller bruke maxicosi 360 når barnet klarer å sitte oppreist av seg selv. Selvom stoler kan brukes fra nyfødt er det ikke alltid det funker så bra😊 

Hellingen skal være minst 45 grader, og bekkenet skal vippes frem mot skrittstropp slik at ryggen blir krummet/C-formet når barnet ligger i stolen

Anonymkode: d5f4e...efd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...