AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #1 Skrevet 14. april 2024 Flyttet hjem pga ny livs situasjon. Tenkte det var fyllen mulighet til og bli gjeldsfri men tok stygt feil. Far drikker hverdag. Ingen søsken tror meg når jeg forteller hvor beskymret jeg er. Han har privat avtale hvor han må spare ettpar tusen i mnden får og kjøpe men i stede drikker han får minst 10 tusen i mnden. Tror det egntlig nærmer seg 15-20… etter flere prater med han blir han mer og mer irritert. Jeg må flytte da det er ubehagelig men får dårlig samvittighet og han nesten drikker seg ihjel. Ingen ser hvor galt det er gått. Tips ? De tror det er mest øl men han drikker sprit dagelig Anonymkode: 63830...522
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #2 Skrevet 14. april 2024 Send bekymringsmelding til fastlege Anonymkode: f4c6b...45e 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #3 Skrevet 14. april 2024 Hvem får han 10 tusen av? Anonymkode: 34af3...477 1
Helene Skrevet 14. april 2024 #4 Skrevet 14. april 2024 Jeg tror nok at min far bruker masse penger på alkohol. Kanskje ikke 10 000 pr måned, men ikke langt unna. Min far har jobbet hardt hele sitt liv. Han har jobbet, og drikker. Dette er jeg oppvokst med. Far jobber alltid. Fritid er far full. Sånn var det bare. 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #5 Skrevet 14. april 2024 Helene skrev (5 minutter siden): Jeg tror nok at min far bruker masse penger på alkohol. Kanskje ikke 10 000 pr måned, men ikke langt unna. Min far har jobbet hardt hele sitt liv. Han har jobbet, og drikker. Dette er jeg oppvokst med. Far jobber alltid. Fritid er far full. Sånn var det bare. Trist uansett når man ser de snart mister bosted , jeg står nå får hans regninger og mat. Han betaler i begynnelsen av mnden så må jeg fikse resten. Huset han kunne ha kjøpt ryker. Dagen min mor døde filmet hun mens hun sa hun ikke ville til sykehus og bordet var fult av drikkevarer og hun kunne ikke drikke. Han kommer til å drepe seg selv , jeg sjekker om han lever å har ingen å støtte meg på å det trenger jeg Anonymkode: 63830...522 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2024 #6 Skrevet 14. april 2024 Faren din får over 10-tusen i måneden for å drikke? Skulle ønske jeg kunne få det også. Anonymkode: ac593...a5c 1
KariTam Skrevet 14. april 2024 #7 Skrevet 14. april 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Trist uansett når man ser de snart mister bosted , jeg står nå får hans regninger og mat. Han betaler i begynnelsen av mnden så må jeg fikse resten. Huset han kunne ha kjøpt ryker. Dagen min mor døde filmet hun mens hun sa hun ikke ville til sykehus og bordet var fult av drikkevarer og hun kunne ikke drikke. Han kommer til å drepe seg selv , jeg sjekker om han lever å har ingen å støtte meg på å det trenger jeg Anonymkode: 63830...522 Hei! Jeg mistet min far til alkohol for 20 år siden. Skulle ønske at det var like gode ressurser og hjelp tilgjengelig da som nå. 1. Kontakt din fastlege og snakk med fastlegen selv for å klare å stå i det. Mulig du kan få henvisning til lavterskel psykologisk hjelp som er gull verdt som støtte. 2. Les deg opp på alkoholisme i familien (og medavhengighet) og finn organisasjoner og grupper du kan snakke med. -DENNE SOM STARTSIDE: https://www.helsenorge.no/parorende/tilbud-for-parorende-rus/ - Pårørendetelefonen 800 40 567 https://www.blakors.no/fagside/alkoholisme/#h-er-du-parorende-til-en-person-med-et-alkoholproblem 3. Dokumenter bruken, og ta det opp igjen og igjen med søsken. 4. Ta vare på deg selv og bygg opp DITT liv. klem! 1
Helene Skrevet 14. april 2024 #8 Skrevet 14. april 2024 Jeg har lært meg å leve med alkoholisme i familien. Dette har jeg levd med hele mitt voksne liv. Vi har alltid støttet far, bedt han om ta imot hjelp. Dette er hans valg. Siste dager har jeg hatt en fin tid med faren min. Vi har snakket godt sammen. Men han drakk hver kveld. Han tror sikkert at jeg ikke så det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå